آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 36613
تاریخ انتشار : 5 آبان 1392 11:10
تعداد بازدید : 472

شرکت پست اعلام کرد:

توقف ارسال پیامکی کدپستی به علت حفظ حریم خصوصی

شرکت پست از سال 89 سامانه پیامکی دریافت کدپستی 10 رقمی را راه اندازی
کرد اما اخیرا این سامانه به علت آنچه که حفظ حریم خصوصی عنوان شده غیرفعال
است.

خبرگزاری فارس- «سامانه پیامکی دریافت کد پستی 10 رقمی» که توسط اداره کل جغرافیایی، کدگذاری و بانک‌های اطلاعاتی شرکت پست راه‌اندازی شده بود به این صورت عمل می‌کرد که مردم شماره تلفن‌ثابت منزل یا محل کار خود را به شماره 1000140 پیامک می‌کردند و در جواب کد پستی محل مورد نظر به دست‌شان
می‌رسید.
قرار بود با این سامانه که در کل کشور راه‌اندازی شده بود، تمام شهروندان ایرانی از کد پستی 10 رقمی خود مطلع شوند و این سرویس به دلیل سهولت در دسترسی و سرعت بالا بسیار بین مردم مقبول واقع شد و یکی از نمونه‌های موفق خدمات غیرحضوری و الکترونیک محسوب
شد.
اما اخیرا این سامانه غیرفعال شده و دیگر کد پستی را پیامک نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت پست در خصوص علت غیرفعال شدن این سرویس گفت: مشکلاتی در خصوص احراز هویت و حفظ حریم شخصی در این روش وجود داشت. از جمله اینکه برای شرکت پست مشخص نبود فردی که کد پستی را درخواست کرده چه کسی
است.
محمدحسن کرباسیان افزود: ما احساس کردیم که ممکن است فردی آرام آرام تمام کدهای پستی را از ما بگیرد یا درخواست‌کننده‌ای غیر از صاحب اصلی، مشکلاتی را برای صاحب کد پستی ایجاد
کند.
وی گفت: به این دلایل در ادامه سرویس‌دهی این سامانه دست ‌نگه داشتیم تا راه‌کارهایی را برای این مشکل پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت پست گفت: نمی‌گوییم اطلاعات کد پستی کاملا محرمانه است؛ اما اگر تمام این اطلاعات در اختیار یک شخص قرار بگیرد مشکل‌ساز
می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :