آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 36599
تاریخ انتشار : 5 آبان 1392 10:47
تعداد بازدید : 726

اعلام نتایج نخستین ارزیابی کیفیت اپراتورهای تلفن همراه

رایتل و تالیا ارزیابی نشدند؛ اپراتور برتر نداشتیم

سرانجام نتایج وعده ارزیابی ماهانه کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر شد که این ارزیابی حاوی نکات قابل توجهی بود، از جمله اینکه دو اپراتور رایتل و تالیا مورد ارزیابی قرار نگرفته بودند و خبری هم از اپراتور برتر از نگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود.

فناوران- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزیابی کیفیت عملکرد اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در مجموع میانگین کشوری شاخص‌های میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR)، میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) و میزان جابه‌جایی موفق بین سلول‌های شبکه حین مکالمه (OHSR) در شبکه همراه‌اول و ایرانسل در حد مطلوب است. البته در بعضی از شهرها ضعف‌هایی وجود دارد.
محمود واعظی گفت: بررسی وضعیت کیفیت ارتباطات در سطح استان‌ها نشان می‌دهد در شاخص میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) و میزان جابه‌جایی موفق بین سلول‌های شبکه حین مکالمه (OHSR) وضعیت همراه‌اول و ایرانسل مطلوب است.
وی افزود: در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان‌ها مطلوب بوده و وضعیت همراه‌اول در استان‌های کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.
به گفته وی، وضعیت میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) همراه‌اول در همه استان‌ها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد
 نامطلوب است.
واعظی گفت: در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان‌ها مطلوب بوده و برای همراه‌اول فقط در شهر کرمانشاه نامطلوب است.
وی درباره وضعیت شاخص میزان جابه‌جایی موفق بین سلول‌های شبکه حین مکالمه (OHSR) در سطح شهر مرکز استان افزود: در این شاخص، وضعیت ایرانسل در همه مراکز استان‌ها مطلوب بوده و برای همراه‌اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :