آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 36510
تاریخ انتشار : 4 آبان 1392 10:47
تعداد بازدید : 617

پایان نخستین ارزیابی در مهرماه

اپراتور برتر تلفن همراه مشخص شد، اما معرفی نشد

با توجه به پایان مهلت اعلام نتایج ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه در کشور، وزیر ارتباطات به زودی نتایج نخستین ماه ارزیابی کیفیت اپراتورها را اعلام خواهد کرد.

فناوران- یک مقام آگاه گفت: نتایج ارزیابی سازمان تنظیم مقررات به اتمام رسیده و در گزارشی اپراتور برتر ماه مهر به وزیر ارتباطات معرفی شده
است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، وزیر ICT احتمالا امروز از طریق رسانه‌های گروهی نتایج نخستین ماه ارزیابی و جزییات انتخاب اپراتور برتر مهر ماه را اعلام خواهد کرد.

تاخیر در ارزیابی ماهانه اپراتورهای تلفن همراه
ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و اطلاعاتی قرار بود به شکل ماهانه توسط رگولاتوری انجام و نتیجه نخستین ارزیابی‌ها تا پایان مهر ماه اعلام شود که این مهم عملا در ایستگاه نخست
متوقف است.
خبرگزاری تسنیم در این خصوص گزارش داد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو هفته بعد از برگزاری سومین جشنواره ملی فاوا که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اقدام به معرفی اپراتور برتر کشور کرد.
ارزیابی که ظاهرا براساس هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت صورت گرفته بود. نتیجه این انتخاب ابهامات زیادی را در پی داشت و عده‌ای دلیل این موضوع را اختلافات مالی میان رگولاتوری و شرکت ارتباطات سیار ایران عنوان کردند؛ در نتیجه اپراتوری به عنوان برتر معرفی شد که رگولاتوری حتی خود حاضر به معرفی آن در جشنواره فاوا
نشد.
بلافاصله بعد از این انتخاب نیز هجمه‌های بسیاری چه از سوی رسانه‌ها و چه از سمت مسوولان ارتباطی و خصوصا اپراتوری که شرایط این ارزیابی را عادلانه نمی‌دانست متوجه رگولاتوری شد، بعد از این ماجرا سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که از این پس ارزیابی‌های مذکور به شکل دوره‌ای انجام
خواهد شد.
دو ماه پیش بود که رییس پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از سوی رگولاتوری به صورت
ماهانه و به منظور نظارت بهینه بر سرویس‌دهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویس‌دهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام
می‌شود.
این رویکرد که دقیقا با آغاز به کار دولت یازدهم اتخاذ شد، هیچ دلیلی جز تاکیدات مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی در کشور را به دنبال نداشت چراکه تا پیش از آن، این سازمان هیچ سخنی از ارزیابی ماهانه به میان نیاورده و همچنان ملاکش ارزیابی‌های سالانه بود، به گونه‌ای که رییس وقت این سازمان در اطلاعیه‌ای که اپراتور دوم را برتر معرفی کرده بود، گفت: به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها به صورت سالانه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود.
دغدغه وزیر ارتباطات برای سامان دادن به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به گونه‌ای است که دقیقا هم‌زمان با ورودش به وزارت ارتباطات جلوی برخی افزایش قیمت‌ها را گرفته و دستور ارزیابی کیفی خدمات اپراتورها و بخش‌های فعال در این حوزه را صادر کرد. به این ترتیب مقرر شد معیار ارزیابی‌ها ماهانه شده و در پایان هر ماه اپراتورهای برتر ارتباطی
مشخص شوند.
بر این اساس، رییس سابق رگولاتوری گفت: نتایج نخستین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام می‌شود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویس‌های خود را ارتقا دهند.
حال ماه مهر به پایان رسیده اما نتیجه ارزیابی‌های اولیه اپراتورها اعلام نشده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :