fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 34867
    تاریخ انتشار : 14 مهر 1392 10:49
    تعداد بازدید : 4181

    سامانه کارت هوشمند ملی همین روزها در تهران و شیراز افتتاح می شود

    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه درخواست کارت هوشمند ملی در مراکز استان های کشور تا پایان آذرماه راه اندازی می شود.

    ایسنا- محسن اسماعیلی درباره آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به کارت‌های هوشمند ملی، گفت: در فاز اول صدور کارت هوشمند ملی که هم‌زمان با انتخابات در خرداد ماه انجام شد و براساس آن امضای الکترونیکی مندرج در کارت‌های هوشمند ملی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در این مرحله برای تمام مسوولان دست‌اندرکار انتخابات در وزارت کشور و استانداری‌ها و کسانی که مسوول برگزاری انتخابات بودند، کارت هوشمند ملی صادر شد.
    صدور یکهزار و 760 کارت هوشمند ملی در زمان انتخابات برای مسوولان دست‌اندرکار
    وی با بیان اینکه در این مرحله یکهزار و 760 کارت هوشمند ملی صادر شد و مورد استفاده قرار گرفت، افزود: این کارت‌ها دارای سه ویژگی شناسایی، تصدیق هویت و امضای الکترونیکی است که این مولفه‌ها کلید ورود به درگاه‌های دولت الکترونیکی است.
    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به اینکه استان قم به عنوان استان پایلوت برای ثبت‌نام و اخذ درخواست کارت هوشمند ملی انتخاب شده بود، گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۲۲ درخواست در این استان اخذ شده که ۱۲ هزار و ۲۶۰ کارت صادر شده و از این تعداد حدود ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی تحویل شهروندان استان قم شده و مابقی نیز در حال تحویل است.
    وی افزود: در این طرح پایلوت، افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیدند، باید کارت دریافت می‌کردند، همچنین افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده و یا اصلاح مشخصات هویتی داشت، جزو کسانی بودند که برای آنها در این مرحله کارت ملی هوشمند صادر شده است. ضمن آنکه با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان ثبت‌ احوال و بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشت، خانواده شهدا و جانبازان نیز در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی قرار گرفته‌اند.
    تمدید اعتبار کارت‌های ملی قدیمی‌ تا پایان سال ۹۲
    اسماعیلی با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای فراخوان تعویض کارت‌های شناسایی ملی فعلی نداریم، گفت: اعتبار کارت‌های شناسایی ملی تا پایان سال ۹۲ توسط مصوبه هیات وزیران تمدید شده است و چنانچه لازم باشد این مهلت را تا مدت زمان دیگری نیز تمدید خواهیم کرد.
    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام فرآیند اخذ درخواست کارت هوشمند ملی کاملا الکترونیکی است و متقاضی باید به نشانی اینترنتی اعلام شده مراجعه کند و پیش ثبت‌نام‌ را انجام دهد.
    وی گفت: این پیش ثبت‌نام می‌تواند در هر نقطه انجام شود به این معنا که متقاضی از هر نقطه‌ای که دسترسی به اینترنت دارد، از جمله منزل، محل کار و کافه‌نت و... می‌تواند درخواست کارت هوشمند ملی را ارایه دهد که این کار هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها کسانی که از کافه‌نت برای ثبت‌نام استفاده می‌کنند باید هزینه بخش خصوصی را پرداخت کنند. لذا در این مرحله سازمان ثبت احوال هیچ هزینه‌ای را از متقاضیان دریافت نخواهد کرد. اسماعیلی با بیان اینکه هزینه صدور کارت هوشمند ملی براساس مجوز مجلس شورای اسلامی ‌در سال جاری۱۰ هزار تومان است و باید به حساب ثبت احوال واریز شود، گفت: هر تعرفه‌ای غیر از این مبلغ از متقاضیان اخذ شود، خلاف مقررات سازمان ثبت احوال کشور است و در صورت اعلام شکایت قابل رسیدگی است.
    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: غیر از این مبلغ برای ثبت‌نام نهایی صدور کارت‌ هوشمند ملی، تعرفه‌ای توسط پست یا دفاتر پیشخوان دولت از متقاضی دریافت می‌شود که این تعرفه‌ها برابر با مصوباتی است که اعلام می‌شود و این مراکز در قبال خدمتی که به متقاضیان ارایه می‌دهند، تعرفه‌ دریافت می‌کنند؛ از جمله هزینه ارایه خدمت و یا هزینه عکس که تعرفه‌های مشخصی دارد و توسط دفتر مربوطه اعلام و اخذ می‌شود.
    راه‌اندازی سامانه درخواست کارت‌های هوشمند ملی در مراکز استان تا پایان آذرماه
    وی با بیان اینکه سامانه درخواست کارت‌های هوشمند ملی در مراکز استان تا پایان سه ماهه سوم سال راه‌اندازی می‌شود، گفت: این سامانه در ابتدا برای کسانی که به سن ۱۵ سالگی می‌رسند و باید کارت شناسایی دریافت کنند، در نظر گرفته شده و در اولویت صدور کارت‌ هوشمند ملی قرار دارند.
    افتتاح سامانه صدور کارت هوشمند ملی در تهران و شیراز به زودی
    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر سامانه‌های درخواست کارت هوشمند ملی در مراکز استان‌های البرز، اردبیل، مازندران و سمنان با همکاری خوب شرکت پست و یا دفاتر پیشخوان دولت راه‌اندازی شده که در حال اجراست و فاز بعدی راه‌اندازی این سامانه مربوط به استان‌های فارس و تهران بوده که در حال راه‌اندازی است.
    اسماعیلی افزود: استان‌های خوزستان، مرکزی، لرستان و یزد نیز در حال آموزش و راه‌اندازی هستند و مابقی استان‌ها نیز به مرور در دستور کار قرار می‌گیرد به طوری که تا پایان سه ماهه سوم سال جاری در مراکز تمامی ‌استان‌ها این سامانه برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی افتتاح خواهد شد.
    وی گفت: فاز سوم توسعه سامانه‌های کارت هوشمند ملی مربوط به شهرستان‌های استان‌هاست که در حال امکان‌سنجی و همچنین بررسی خط ارتباطی شهرستان‌ها و تجهیزات هستیم و براساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته تا پایان سال در شهرستان‌هایی که امکانات مناسب را داشته باشند و اعتبارات آن تامین شود، این سامانه‌ها راه‌اندازی خواهد
    شد.
    صدور کارت ملی هوشمند در گلستان کلید خورد
    پروژه صدور کارت ملی هوشمند دیروز در مراسمی با حضور آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در گلستان و جواد قناعت استاندار گلستان کلید خورد.
    خبرگزاری فارس- استاندار گلستان در مراسم نمادین آغاز کارت ملی هوشمند در گلستان گفت: در حال حاضر بستر ارتباطی لازم برای آغاز به کار پروژه صدور کارت ملی هوشمند در گلستان فراهم شده که از امروز شاهد صدور این کارت در شهرستان گرگان خواهیم
    بود.
    جواد قناعت از آغاز به کار یک پیشخوان دریافت درخواست در محل اداره کل ثبت احوال استان خبر داد و گفت: 14 ایستگاه کاری دیگر در شهرستان گرگان در واحدهای پستی راه‎اندازی خواهد شد.
    وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند با اولویت ایثارگران و افراد سنین 15 سال انجام می‎شود، افزود: 27 هزار و 920 نفر از ایثارگران در اولویت صدور کارت ملی هوشمند قرار دارند و افرادی که سن 15 سالگی آنها تکمیل می‎شود همچنین افرادی که تغییراتی در اطلاعات هویتی آنها ایجاد شده در اولویت صدور این کارت قرار می‎گیرند.

    صدور کارت ملی هوشمند در 104 ایستگاه گلستان
    استاندار گلستان گفت: اخذ درخواست صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان گرگان آغاز شده و از سال آینده در تمام شهرهای استان اجرایی و عملیاتی
    خواهد شد.
    قناعت گفت: اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در اختیار ثبت احوال استان قرار گرفت تا پروژه صدور کارت ملی هوشمند را در استان فعال کند و به تدریج در 104 ایستگاه طی یک دوره سه تا چهارساله این مهم محقق خواهد شد.
    ارایه 42 خدمت از طریق کارت ملی هوشمند
    وی با بیان اینکه استان قم برای نخستین بار صدور کارت ملی هوشمند را به صورت پایلوت اجرایی کرد، گفت: از طریق این کارت 42 خدمت در آینده به شهروندان ارایه خواهد شد.
    استاندار گلستان یکی از مهم‌ترین مزایای کارت ملی هوشمند را دسترسی به آمارهای دقیق عنوان کرد و گفت: از طریق آمار و اطلاعات صحیح می‎توان برنامه‎ریزی درست را به منصه اجرا گذاشت که امیدواریم با اجرای این پروژه شاهد اتفاقات خوبی در گلستان
    باشیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :