fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 34607
    تاریخ انتشار : 9 مهر 1392 10:22
    تعداد بازدید : 1100

    حکومت شرکت های فناوری اطلاعات در اقلیم برندها

    اگر می خواهید به جایگاه و موقعیت شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات پی ببرید، کافی است نگاهی به فهرست اینتربرند بیندازید؛ فهرستی که فاوا در آن حکمرانی می کند.

    فناوران- Interbrand که بزرگ‌ترین شرکت مشاوره برند در جهان است، فهرست 100 برند برتر دنیا را در سال 2013 منتشر کرده است که در آن اپل مقام اول را از کوکاکولا پس گرفته و با ارزش برندی معادل 98 میلیارد و 316 میلیون دلار و با 28 درصد افزایش ارزش برند به تنهایی بر سکوی قهرمانی قرار گرفته است. بعد از اپل نیز گوگل قرار دارد. البته گوگل دو رتبه صعود کرده و از رتبه چهارم سال 2012 به رده دوم
    رسیده است.
    ارزش برند گوگل نیز 93 میلیارد و 291 میلیون دلار تخمین زده شده که 34 درصد رشد ارزش داشته است.
    در این فهرست، IMB چهارم و مایکروسافت پنجم است. اما نخستین شرکت غیرآمریکایی فهرست برترین برندها، شرکت کره‌ای سامسونگ است که با 20 درصد رشد ارزش برند در جایگاه هشتم و یک رتبه بالاتر از اینتل ایستاده
    است.
    به این ترتیب سامسونگ با یک پله صعود، به رده هشتم در این لیست و رده پنجم در بین برند‌های آی‌تی دست یافته است. طبق گزارش اینتربرند، ارزش برند سامسونگ 6/39 میلیارد دلار است. سامسونگ توانسته است در مدت 11 سال یعنی از سال 2003 تا کنون برند خود را از رده 25 به هشت برساند. جالب است بدانید که متوسط افزایش ارزش 100 برند برتر دنیا هشت درصد و در بین برند‌های آی‌تی 15درصد بوده است. همان‌طور که در جدول می‌بینید، در میان 20 برند پرارزش سال 2013 نام 10 شرکت فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد، به این معنی که IT نیمی‌ از جایگاه‌های این فهرست را اشغال کرده و اتفاقا دو رتبه مرغوب‌تر اول و دوم هم به فناوری اطلاعات
    رسیده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :