آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 32395
تاریخ انتشار : 2 شهریور 1392 11:9
تعداد بازدید : 692

نظرسنجی‌های آنلاین شرکت تبلیغاتی چیتیکا نشان داد:

گوگل ؛محبوب مرفهین باهوش

اگر شما آدم پولدار و باهوشی هستید، شانس شما برای استفاده از گوگل بیشتر است. چون مطالعات اخیر و نظرسنجی های آنلاین شرکت تبلیغاتی چیتیکا نشان می دهد افرادی که از موتور جست وجوی گوگل استفاده می کنند، معمولا کسانی هستند که متوسط درآمد ماهانه شان بالاتر از حد متوسط است است و همچنین تحصیلات بالاتری نیز دارند. این بررسی همچنین نشان می دهد که ایالاتی از آمریکا که بیشتر گوگل می کنند، کسانی هستند که جزو جمعیت بزرگسال هستند و نرخ رشد خوب شغلی دارند. شرکت چیتیکا که این اطلاعات را به صورت آنلاین از کاربران اینترنت در ایالات متحده آمریکا گرفته است، دریافته که شهروندان یوتا، کالیفرنیا و ماساچوست بیش از شهروندان شهرهای دیگر از گوگل استفاده می کنند و میسی سیپی، آرکانزاس و ویرجینیای غربی کمتر از شهروندان ایالات دیگر. در ایالاتی که در آنها کاربران بیشتر از محصولات گوگل از جمله موتور جست وجوگر وایمیل گوگل استفاده می کنند، ثروتمندتر و باهوش تر هستند. این تحقیق که اطلاعات و داده های کاربران در ایالات مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را جمع آوری و تحلیل کرد، نشان داد کسانی که درآمد ماهانه بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند بیش از سایر کاربران از خدمات گوگل استفاده می کنند. برادلی استراوس، محقق ارشد موسسه چیتیکا به CNN گفت که این تحقیق صرفا براساس داده های کاربران و وب گردی آنها تنظیم شده است. نتیجه این تحقیق نشان داد که محصولات و سرویس های مختلف گوگل از دیگر شرکت های رقیب مثل یاهو یا مایکروسافت در همه ایالت های آمریکا محبوب تر است. بنا بر این تحقیق دست کم ۵۰ درصد کاربران اینترنت همه ایالت ها از دست کم یک سرویس گوگل یا موتور جست وجوگر این شرکت استفاده می کنند. CNN گزارش داد که یافته های این تحقیق می تواند به شرکت های تبلیغاتی و آگهی دهندگان کمک کند که برای تبلیغات خود سرویسی که در هر ایالت محبوب تر است، انتخاب کنند.

گزارش: نسترن صائبی منابع: BBC و ABCNews

ارتباط گوگل با فرصت‌های شغلی
این تحقیق همچنین می‌گوید استفاده از سرویس‌های مختلف شرکت گوگل در محیط‌های کاری رایج‌تر است و هرکجا که فرصت‌های شغلی بیشتر باشد، طبعا استفاده از گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند. فرصت شغلی بیشتر نیز از بیکاری کاسته و میزان کلی درآمد را بالا می‌برد. گوگل بیش از ۶۷ درصد کل بازار جست‌وجو در ایالات متحده آمریکا را در دست دارد و یکی از پرمشتری‌ترین شرکت‌های اینترنتی برای جذب آگهی به شمار می‌رود. با این‌حال گروه تحقیق پیشنهاد می‌کند اگر محصولاتی برای جوانان و قشر کم‌درآمدتر طراحی شده است، گوگل جای مناسبی برای تبلیغ نیست و بهتر است به سراغ جایگزین‌های دیگر مثل یاهو بروند. در حال حاضر یاهو ۱۱ درصد از کل بازار تبلیغات وب را در اختیار دارد و شرکت مایکروسافت نیز ۱۸ درصد از سهم تبلیغات در اینترنت را به خود اختصاص داده است.
و اما اخبار مشابه قبلی
حدود دو سال پیش نیز اخباری مشابه این بررسی منتشر شد که بد نیست بدانید. نتایج این تحقیق سر و صدای زیاد به پا کرد. این تحقیق به بررسی میزان آی-کیو افراد و مرورگر اینترنتی که استفاده می‌کنند پرداخته بود. گفته شده بود که این تحقیق روی بیش از ۱۰۰ هزار نفر انجام شده است و نتایج جالبی به همراه داشته است: کاربران اینترنت اکسپلورر نسخه ۶ میانگین آی-کیو حدود ۸۰ داشته‌اند! در حالی که کاربران فایرفاکس و کروم اعداد بسیار بالاتری را به دست آورده‌اند. ‏جالب است که بالاترین میزان آی-کیو متعلق به کاربران مرورگرهای اپرا و کامینو بوده است . البته باید توجه کرد که آی-کیو کاربران اینترنت اکسپلورر نسخه‌های جدید نسبت به نسخه قدیمی‌‌اش بالاتر بوده است. ‏ اینترنت اکسپلورر نسخه ۶ مرورگری قدیمی است که بسیاری از تکنولوژی‌های جدید وب را پشتیبانی نمی‌کند، اما هنوز روی کامپیوترهای زیادی یافت می‌شود (به خاطر اینکه به صورت پیش فرض روی ویندوز XP قرار دارد). گفتنی است که این خبر را سایت‌های بزرگ فناوری و خبرگزاری‌های بزرگی چون BBC، CNN و تلگراف پوشش دادند، اما بعد از چند روز مشخص شد که این یک خبر جعلی بوده است. بعدا مشخص شد که حتی تعدادی از خوانندگان BBC در مورد صحت وجود چنین موسسه تحقیقاتی سوالاتی را مطرح کردند و بررسی‌های بعدی نشان داد که این یک خبر جعلی و فایل PDF و سایت موسسه تحقیقاتی هم یک کار تقلبی بوده است! باید دید که آیا این مطالعات اخیر نیز درست است یا نه!
گوگل سعی می‌کند باهوش‌تر شود
گوگل قصد دارد قابلیت‌های جدیدی را به محصولات خود بیفزاید که کاربران به کمک آن بتوانند با فرمان‏‌های صوتی به جست‌وجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند. کاربران محصولات مختلف گوگل مثل جی‌میل، گوگل کالندر و گوگل پلاس به‌زودی خواهند توانست با فرمان‏‌های صوتی اطلاعات مورد نیاز خود را از میان سایر اطلاعاتشان که در فضای این محصولات ذخیره شده است، جست‌وجو کنند. این قابلیت پیش از این از طریق دستیار مجازی معروف به Google Now که روی ابزارهای آندروییدی و تحت iOS اپل قابل اجرا بود، عرضه شده بود. روی لیونی، یکی از مدیران محصول در بخش جست‌وجوی گوگل که این خبر را از طریق وبلاگ رسمی گوگل منتشر کرده است، گفته این غول جست‌وجوگر قصد دارد به‌زودی این قابلیت را روی رایانه‏‌های دسکتاپی و ابزارهای همراه مختلف عرضه کند. کاربران برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است سوال مورد نظر خود را به صورت صوتی بپرسند و دیگر نیازی به تایپ کردن آن نیست. مثلا کاربران می‏‌توانند زمان پرواز خود را به صورت شفاهی بپرسند و گوگل نیز با جست‌وجو در میان اطلاعات شخصی آنها که در جی‌میل، گوگل پلاس یا گوگل کالندر ذخیره شده است، زمان دقیق پرواز را پیدا می‏‌کند و به اطلاع آنها می‌‏رساند.
بر اساس این گزارش، شرکت گوگل اطلاعات شخصی کاربر را از طریق یک ارتباط امن و رمزگذاری‏‌شده به وی منتقل می‏‌کند. ویژگی دیگر این جست‌وجوگرهای صوتی این است که کاربر فقط زمانی می‌‏تواند این اطلاعات را درخواست کند که با حساب کاربری خود وارد محصولات گوگل شده باشد. شرط دیگر استفاده از این قابلیت این است که کاربر درخواست خود را فقط با صدای خودش اعلام کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :