fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 32202
    تاریخ انتشار : 30 مرداد 1392 11:5
    تعداد بازدید : 1093

    دبیر شورای عالی فضای مجازی:

    ابهامات وظایف شورای عالی فضای مجازی برطرف می شود

    دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای باید به عنوان تنها نهاد اجرایی و حاکمیتی در حوزه بازی های رایانه ای حضور داشته باشد و سایر نهادها نقش حمایتی را بر عهده داشته باشند.

    فناوران- مهدی اخوان بهابادی درباره ارزیابی خود از فضای سومین دوره نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای گفت: نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال نیز از لحاظ کمی و هم کیفی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره گذشته داشته است.
    وی درباره برنامه‌های فضای مجازی برای حمایت از بازی‌سازان داخلی افزود: سعی می‌کنیم در بحث بازی‌های آنلاین به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کمک و در سایر حوزه‌ها بیشتر در سیاست‌گذاری و حمایت‌های مالی و معنوی ایفای نقش کنیم.
    وی گفت: قطعا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید به عنوان تنها نهاد اجرایی و حاکمیتی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای حضور داشته و سایر نهادها نقش حمایتی را بر عهده داشته باشند.
    رییس مرکز ملی فضای مجازی درباره نقش نمایشگاه بر کمیت و کیفیت تولیدات بازی‌سازان گفت: برگزاری نمایشگاه ارزان‌ترین روش برای ترویج یک موضوع است و محلی برای حضور همه فعالان حاضر در این عرصه خواهد بود. بهابادی افزود: فعالان این عرصه می‌توانند در نمایشگاه به هم‌فکری و تبادل اطلاعات بپردازند و همچنین کاربران با فعالیت‌های بازی‌سازان داخلی آشنا می‌شوند.
    وی در پایان گفت: امیدوارم به زودی بازی‌سازان ایرانی از لحاظ کیفی به سطحی برسند که قابلیت رقابت با بازی‌سازان خارجی را داشته باشند.

    بازی‌های بومی گیم رقیب گیم‌های خارجی است
    رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: بازی‌های بومی رقیب گیم‌های خارجی است و می‌توان با ترجمه محصولات بومی به زبان‌های مختلف، امکان انتشار تولیدات ایرانی در دنیا را بیش از پیش فراهم کرد.
    وی افزود: صنعت بازی رایانه‌ای در جامعه جهانی با توجه به فضای موجود و تاثیرگذاری فرهنگی عظیمی که دارد، جایگاه نسبتا خوبی را پیدا کرده و سرمایه‌گذاران خوبی را به خود جذب کرده است.
    وی درباره جایگاه بازی‌های رایانه‌ای در دنیای امروز گفت: در جامعه ایرانی، به دلیل بی‌توجهی به قانون حمایت از مالکیت معنوی محصولات خارجی، صنعت بازی‌های رایانه‌ای نتوانسته است جایگاه خود را پیدا کند و ما در این هنر صنعت در ابتدای راه هستیم.
    عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مسوولان فرهنگی تا حدی با وضعیت و شرایط بازی‌های رایانه‌ای به عنوان هنرصنعتی نوپا آشنا هستند و در عین حال مخاطبان نیز باید با محتوای بازی‌های رایانه‌ای به درستی آشنا باشند.
    جلیلی افزود: بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان و جوانان یک نیاز است و بازی‌های رایانه‌ای به دلیل استفاده از فناوری‌های جدید و ابزارهای نوین و اجرا در فضای شبکه، هیجان خاصی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند از این رو این هنر صنعت به یکی از متداول‌ترین ابزار سرگرمی نسل جوان تبدیل شده است.
    عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز رقابت سختی بین محصولات خارجی و بومی گیم وجود دارد؛ تعدادی از کارهای اخیر کیفیت خوب و محتوای پرمغز دارند و بر اساس مشاهیر و افتخارات ملی تهیه شده‌اند که هم از نظر محتوایی و عملکرد فنی کاملا قابل قبول هستند.
    جلیلی گفت: بازی‌های رایانه‌ای بومی برای صادرات موثر باید به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود و این مهم در ترویج استفاده گیم‌های ایرانی اثر بسزایی خواهد داشت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :