آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 30954
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1392 10:47
تعداد بازدید : 864

تدبیری برای پیامک های سارق

خدمات ارزش افزوده ایران عمری طولانی ندارد، اما به سرعت توانسته کاربران را عاصی کند. پیامک های تبلیغاتی، فال، تورهای گردشگری، شعر، آموزش زبان، خبر، دانستنی های پزشکی، معاملات املاک، فروش محصولات و غیره از جمله پیامک هایی است که روزبه روز در حال افزایش است و به شکل انبوه کاربران ایرانی را هدف قرار داده است.

علی شمیرانی

در اینکه شاید برای برخی، استفاده از این خدمات جالب باشد بحثی نیست؛ اما اگر کسی عضو این خدمات شد و بعد قصد لغو آن را داشت موضوع شکل دیگری می‌یابد. در واقع رهایی از شر برخی از پیامک‌های مذکور دشوار است و این پیامک‌ها همچون روباتی خستگی‌ناپذیر به خالی کردن جیب مشترکان ناراضی ادامه می‌دهند. این روزها سایت‌های زیادی شاهد جر و بحث کاربرانی هستند که به دنبال یافتن راهی برای لغو دریافت این پیامک‌ها هستند که روزانه پول آنها را به سرقت می‌برد. کاربر به سادگی می‌داند به چه شماره‌ای، چه عددی را ارسال کند تا مشترک شود؛ اما به سختی هر چه تمام می‌تواند راه لغو برخی از این پیامک‌ها را بیابد. جالب آنکه برخی از ارایه‌کنندگان این خدمات به پیچیده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از متوقف ساختن خدمات خود فکر می‌کنند: اینکه حرف اول باید بزرگ باشد فاصله در کجای درخواست توقف باشد، چه عددی هم‌زمان با آن ارسال شود و حتی این اواخر برای لغو خدمات یکی از این اپراتورها کاربران باید به زبان فرانسه یا آلمانی تقاضای خود را ارسال کنند! به گفته یک مقام مسوول در وزارت ارشاد از مجموع پيامك‌هاي مورد شكايت مشتركان، پيامك‌هاي املاك با ۷۰۰ شكايت، پيامك تورهاي مسافرتي با ۴۲۰ شكايت، پيامك‌هاي فال با ۳۲۰ شكايت، پيامك‌هاي پزشكي با ۳۰۰ شكايت، پيامك‌هاي مذهبي با ۲۵۰ شكايت و پيامك‌هاي طالع‌بيني با ۲۱۰ شكايت بيشترين شكايات مشتركان است. در شرایطی که مسوولان با افتخار در حال اعلام آمار  رسیدگی به شکایاتی از این دست هستند و خود را مشغول خدمت نشان می‌دهند، راهکار بسیار ساده‌ای نیز وجود دارد تا مردم خستگی و هزینه طرح شکایت را نیز متحمل نشوند و دفتر و دستکی هم در این اداره و آن نهاد ایجاد نشود. مسوولان محترم دخیل در این عرصه می‌توانند تنها با یک دستورالعمل، از اپراتورهای خدمات ارزش افزوده بخواهند که با یک کلمه مشترک نسبت به قطع خدمات خود اقدام کنند. نه آن که هر اپراتور کلمه‌ای به زبانی و ترکیبی و شکلی اختراع کند که کاربر به سخت‌ترین شکل ممکن امکان فهم آن را داشته باشد. به این ترتیب از دزدی پیامکی جلوگیری حلال می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :