fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 30949
    تاریخ انتشار : 12 مرداد 1392 10:40
    تعداد بازدید : 872

    جنگ جنسیتی در شبکه های اجتماعی

    هم زمان با افزایش تعداد کاربران رسانه های اجتماعی، تجار، جامعه شناسان، برنامه ریزان در سازمان های مختلف و سیاست گذاران به دنبال تحلیل رفتارهای کاربران در این رسانه ها هستند تا بتوانند همگام با سرعت تحولات و فناوری های روز، موفقیت کسب کنند. در این میان برای بسیاری از بازرگانان و تجار، رفتار زنان و مردان در شبکه‎ های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. در عصری که شیوه جدیدی از تبلیغات و بازاریابی در حال شکل گیری است، بازاریابان در شبکه های اجتماعی با توجه به محصولی که قصد معرفی اش را دارند نیازمند تحقیق روی علاقه مندی ها و رفتارهای کاربران زن و مرد در شبکه های اجتماعی هستند. آخرین تحقیق در این زمینه را دکتر فوروارد www.Dr4ward.com انجام داده است؛ ماه جولای سال 2013. وی در یک تحقیق مختصر و مفید تفاوت زنان و مردان در شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان را نشان داده است.

    بر اساس تحقیقی که دکتر فوروارد انجام داده امروز 71 درصد از زنان و 62 درصد از مردان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. می‌بینیم که با گذشت زمان، زنانی که در استفاده از شبکه‌های اجتماعی محتاطانه عمل می‌کردند، امروز پرچم را از دست مردان گرفتند و پا به شبکه‌های اجتماعی گذاشتند. بیشتر این جمعیت در آمریکا و ژاپن هستند.

    متوسط زمان در شبکه‌های اجتماعی
    در حالی که گوگل پلاس این روزها گوی سبقت را از توییتر ربوده و مقام دومی جهان را از آن خود کرده است، کاربران کمترین زمان را طی ماه در این شبکه می‌گذرانند. کاربران تنها سه دقیقه در ماه در گوگل پلاس وقت می‌گذرانند. کاربران شبکه‌های اجتماعی هشت دقیقه در مای اسپیس، 17 دقیقه در لینکدین، 21 دقیقه در توییتر، 89 دقیقه در تامبلر و پینترست و 405 دقیقه در فیس‌بوک زمان صرف می‌کنند. فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است.

    توییتر
    آمارها نشان می‌دهد 16 درصد از کاربران بزرگسال از توییتر استفاده می‌کنند که 62 درصدشان زن هستند. هر ماه زنان 40 میلیون بار بیشتر از مردان از شبکه اجتماعی توییتر بازدید می‌کنند.

    فیس‌بوک
    67 درصد از بزرگ‌سالان آنلاین از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند. از این میزان 58 درصد زن هستند. این میزان در ماه مارس (فروردین ماه) 56 درصد بود. این درحالی بود که همان زمان سهم مردان آنلاین از فیس‌بوک 5/49 درصد کل‌شان بود.
    تحقیقات نشان داده زنان در فیس‌بوک هشت درصد بیشتر از مردان دوست دارند و بیش از مردان لینک‌ها را توصیه کرده و لایک می‌کنند.
    گفته می‌شود از هر 10 زن هشت زن در فیس‌بوک مدعی است که از رفتار و واکنش دوستان خود در فیس‌بوک اذیت می‌شود.

    پینترست
    15 درصد از کاربران بزرگ‌سال آنلاین از پینترست استفاده می‌کنند که 70 درصد از این کاربران زن هستند. 42 درصد از زنان در پینترست موضوعات آموزشی و بهداشتی و آرایشی را می‌پسندند و با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اما هنر و صنایع دستی بیشترین ترافیک را در لینک‌هایی که از پینترست در فیس‌بوک و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شوند دارند.

    گوگل پلاس
    64 درصد کاربران بزرگ‌سال را در گوگل پلاس مردان تشکیل می‌دهند. آمارها و تحقیقات نشان می‌دهد 75 درصد از مردان در گوگل پلاس هیچ تعاملی با دیگران ندارند.
    لینکدین
    لینکدین شبکه‌ای است که 20 درصد از کاربران بزرگ‌سال در آن عضویت دارند و از این میزان 54 درصد مرد هستند. 75 درصد مردان در لینکدین شرکت‌ها و دیگر فعالیت‌ها را جست‌وجو می‌کنند و 68 درصد از مردان در لینکدین به شرکت‌هایی می‌پیوندند که پیش از این با آنها کار می‌کردند. از هر 10 مرد فقط یک نفر حاضر است برای در اختیار گرفتن نسخه پیشرفته لینکدین پول بپردازد. تحقیقات نشان می‌دهد 45 درصد از مردان از فرصت‌هایی که این شبکه برای‌شان ایجاد می‌کند استفاده می‌کنند.

    یوتیوب
    280 میلیون کاربر فعال در یوتیوب وجود دارد که از این میزان 54 درصد مرد هستند. 25 درصد از مردان به صورت روزانه در یوتیوب فیلم نگاه می‌کنند. این رقم در مورد زنان به 17 درصد می‌رسد. مردان هر هفته به صورت متوسط حدود یک ساعت از وقت خود را در یوتیوب سپری می‌کنند. این در حالی است که زنان هر هفته حدود 35 دقیقه از وقت‌شان را در یوتیوب می‌گذرانند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :