آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 30661
تاریخ انتشار : 6 مرداد 1392 12:10
تعداد بازدید : 651

مخابرات روی گنج خوابیده است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به درآمد مخابرات در سال های اخیر گفت: این درآمد در شان مخابرات نیست چراکه مخابرات روی گنج خوابیده است و مجموعه عواملی که ما را از آن دور کرده است باید شناسایی و رفع شود.

فناوران - مظفر پوررنجبر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه در راستای اجرای برنامه تغییر و تحول، دو پروژه تدوین استراتژی شبکه و IT یکپارچه در ماه جاری عملیاتی شد، افزود: ما در سال 92 براساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در چارچوب طرح تغییر و تحول اعلام کردیم، ماهیت مخابرات تغییر کرده است لذا همه حوزه‌ها باید تغییر کنند.
وی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم هر آنچه در سال 91 گفته شده در سال جاری عملیاتی شود. از این رو ساختار را تغییر دادیم، شرکت ثابت را ایجاد کردیم و دو پروژه مهم دیگر که اساس توسعه مخابرات بر آن استوار است را عملیاتی کردیم.او در تشریح این دو پروژه گفت: در نخستین پروژه، طرح تدوین استراتژی شبکه را صرف نظر از هر چیزی که در آن باشد به اجرا گذاشته‌ایم و در آینده شبکه یکپارچه را در بخش تلفن ثابت، همراه و اینترنت خواهیم داشت. تدوین استراتژی IT به صورت یکپارچه دومین پروژه بزرگی است که اجرای آن شروع شده است.مدیرعامل مخابرات ایران گفت: طرح همگرایی که از اهداف اصلی پروژه تغییر و تحول است با همکاری خوب شرکت ارتباطات سیار و ثابت ایران عملیاتی شده و آثار آن در توسعه‌ هماهنگ، کم هزینه و اصولی مخابرات نمایان خواهد شد.رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات ثابت ایران همچنین مشتری مداری و احترام به پیمانکاران را از دیگر سیاست‌های اصولی شرکت مخابرات ایران ذکر کرد و افزود: احترام به مشتری، رفتن به سراغ مشتری و هزینه کردن برای او یک سیاست غیرقابل برگشت مخابرات است.وی افزود: من معتقدم اگر قرار است جایی ضرر بدهیم باید برای مردم‌داری باشد. چراکه در هر صورت سود است. پیمانکار هم در کنار مردم قرار دارد باید با او به احترام رفتار کرد، فرهنگ غلط دوستی با پیمانکار به معنای تبانی باید از مخابرات دور شود و او را به عنوان یک شریک بپذیریم و با هم برای خدمت رسانی به مردم کوشش کنیم. پیمانکار آزاری و بد رفتاری با پیمانکار ارزش نیست.
پوررنجبر، رقابت را عامل توسعه و خلق خدمات جدید ذکر کرد و گفت: به کارگیری مزیت‌های رقابتی منجر به خدماتی می‌شود که به سود مشتری است. ما در مخابرات باید از این فرصت استفاده کنیم. همگرایی تلفن همراه و ثابت روح مزیت رقابتی در شرکت مخابرات ایران است که اگر به درستی برنامه‌ریزی شود هم کارکنان و هم مشتریان از آن بهره‌مند می‌شوند.وی با اشاره به درآمد مخابرات در سال‌های اخیر گفت: بررسی درآمدها نشان می‌دهد که این درآمد در شان مخابرات نیست. مخابرات روی گنج خوابیده است و لذا مجموعه عواملی که ما را از آن دور کرده باید شناسایی و رفع شود. طرح تحول این موضوع را بر عهده دارد.
او همچنین خطاب به همکاران مخابراتی‌اش گفت: از مردم به عنوان دارندگان منابع که می‌توانند به شما کمک کنند استفاده کنید. فرآیندها و بوروکراسی فعلی همه باید در سازمان بازبینی و به طور جد اصلاح شود. تعداد در و پنجره‌های مخابرات را بیشتر کنید تا عموم بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :