fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 29188
    تاریخ انتشار : 9 تیر 1392 11:2
    تعداد بازدید : 1211

    مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست:

    سیستم جامع رهگیری مرسولات پستی راه اندازی شد

    طراحی و ایجاد شبکه اینترانت داخلی شرکت پست با بیش از 950 نود فعال در سراسر کشور با استفاده از بستر ها و سرویس های مخابراتی نظیر MPIS و PTMP و استفاده از چیتر وایرلس برای شهرهای بزرگ کشور از گام های شرکت پست در حوزه فناوری اطلاعات است.

    ایسنا- کاظم میرزایی، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست با بیان این مطلب گفت: رشد روز‌افزون به کارگیری فناوری اطلاعات در جهان و به تبع آن در ایران باعث دگرگونی روش‌های زندگی و انتظارات مردم از شیوه‌های زندگی شده است و (post) در دنیا از شیوه‌های سنتی گذر کرده و به سوی بهره‌گیری هر چه بیشتر از فناوری اطلاعات گام برداشته است.
    وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز داده یا Data Center و Server Rom در تمامی‌ مراکز استان‌ها و تهران افزود: راه‌اندازی سیستم جامع رهگیری مرسولات پستی (T&T) نیز رفتن به سوی فناوری اطلاعات در شرکت پست است.
    میرزایی افزود: این سیستم در راستای ارتقای کیفیت خدمات پستی از سال‌های اول، در کشور صرفا برای مرسولات پیشتاز راه‌اندازی و در سال‌های اخیر برای تمامی مرسولات ثبتی پیاده‌سازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
    وی همچنین گفت: این سیستم دارای 11 زیر سیستم بزرگ بوده که در چهار مرحله‌ عملیاتی پستی استفاده می‌شود. سیستم جامع قبول پستی که در دفاتر پستی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، پایه‌ جمع‌آوری اطلاعات و تولید بار کد شناسایی 20 رقمی بوده که بارکد کاملا معنی‌دار بوده و برای شناسایی مرسوله استفاده می‌شود و این اطلاعات برای تهیه گزارش‌های جامع مدیریتی و سیستم مدیریتی استراتژیک BSC مورد بهره‌بردرای قرار می‌گیرد.
    مجری طرح توسعه فناوری در عملیات پستی در رابطه با دستگاهای PDA گفت: برای تکمیل چرخه رهگیری مرسولات از قبول تا مرحله‌ توزیع تا گیرنده مرسوله از دستگاه‌های PDA که جزو آخرین تکنولوژی‌های استفاده شده در این حوزه است، به جای دفتر نامه‌رسانی در تهران و هفت استان کشور استفاده شده است. (مناطق پستی تهران، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز، فارس، قم).
    وی درباره اهمیت جی پی اس در الکترونیکی شدن خدمات پستی گفت: در ناوگان حمل‌ونقل برون استانی شرکت پست راه‌اندازی و استفاده سیستم GPS راه‌اندازی شد.
    میرزایی افزود: این سیستم در حال حاضر برای 290 دستگاه کامیون و کامیونت شرکت پست راه‌اندازی شده و در حال استفاده است که موجب افزایش دقت و سرعت و امنیت در بخش رهسپاری مرسولات پستی شده است.
    کاظم میرزایی در رابطه با راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری Paperless برای شرکت پست گفت: این سیستم برای تسریع در مورد دبیرخانه‌ای و مکاتبات در شبکه پستی راه‌اندازی شده و در حال حاضر با دار‌بودن بالغ بر سه هزا رو 700 نود فعال یکی از بزرگ‌ترین سیستم اتوماسیون اداری کشور است.
    وی به راه‌اندازی سیستم جامع مالی و قیمت تمام‌شده اشاره کرد و افزود: این سیستم در بخش مالی شرکت پست راه‌اندازی شده و شامل 9 زیر سیستم بوده و قیمت تمام‌شده مرسولات و خدمات پستی از این سیستم قابل احصاست.
    مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست گفت: سیستم جامع احکام و پرسش برای ساماندهی و مدیریت وضعیت استخدامی و صدور احکام پرسنلی شرکت پست در حال استفاده بوده و به صورت جامع و کشوری راه‌اندازی شده است.
    میرزایی از راه‌اندازی سیستم مدیریت جامع جمع‌آوری و توزیع سفارش‌های بازار‌های الکترونیکی خصوصی و بازار پست Gateway خبر داد و افزود: این سیستم در راستای ساماندهی به بخش خرید و فروش الکترونیکی در شرکت پست راه‌اندازی شده و با دارا‌ بودن 9 پنل در بخش‌های مختلف امکان مدیریت درست را بر نحوه‌ جمع‌آوری و توزیع مرسولات خرید و فروش الکترونیکی کالا فراهم می‌آورد. با راه‌اندازی این سیستم ساماندهی بخش خرید و فروش اینترنتی انجام شده و در سرویس‌دهی به شرکت‌های طرف قرارداد عدالت کاری رعایت می‌شود.وی افزود: این سرویس از سال‌های گذشته به صورت نیمه مکانیزه در شرکت پست وجود داشت ولی از ابتدای اسفند‌ماه 91 به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در این سرویس امکان کنترل زمان سیر مرسوله و مدیریت بر منابع مالی فراهم شده است.مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست به راه‌اندازی سیستم سفارش الکترونیکی کارت پستال ecard.posl.ir اشاره کرد و گفت: این سرویس یکی از جدید‌ترین سرویس‌های الکترونیکی راه‌اندازی شده در شرکت پست است که امکان سفارش کارت پستال‌های گوناگون به مناسبت ایام مختلف در سامانه برای همه آحاد مردم فراهم می‌کند، سفارش‌های اخذ شده از مشتریان در واحد‌های پستی، توسط دستگاه‌های دیجیتال چاپ و پاکت‌گذاری گردیده و به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود.میرزایی در خصوص سیستم سفارش تمبر اختصاصی در پایگاه اینترنتی eslamp.post.ir گفت: با استفاده از این سیستم امکان سفارش تمبر اختصاصی با استفاده از تمبر مورد نظر برای مردم فراهم شده است که بعد از اخذ سفارش چاپ و به آدرس‌های مورد نظر ارسال می‌شود.
    مجری طرح توسعه فناوری در عملیات پستی به بازار الکترونیکی شرکت پست به آدرس ebazar.post.ir اشاره کرد و افزود: این سیستم برای ایجاد بستر‌هایی برای خرید و فروش اینترنتی کالا و محصولات ایجاد شده و هر فروشگاه و یا شرکتی می‌تواند با گرفتن یک فضای مجازی مناسب نسبت به ارایه محصولات خود اقدام کند، این سیستم همانند سایر بازار‌های بخش خصوصی به سیستم گیت وی (Gateway) متصل بوده و از طیق آن مرسولات به مقصد ارسال می‌شود.کاظم میرزایی در رابطه با میزان موفقیت شرکت پست در استفاده از فناوری اطلاعات گفت: شرکت پست در سال‌های اخیر یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای خدمات خود بوده و در این راستا در سال‌های گذشته در بین شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقام نخست جشنواره شهید رجایی در بخش دولت الکترونیک را از آن خود کرده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :