fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 24705
    تاریخ انتشار : 19 فروردین 1392 10:16
    تعداد بازدید : 633

    بسته اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد

    هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد ماده (217) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389ـ بسته اجرایی وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تصویب کرد

    پایگاه اطلاع‌رسانی دولت- هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد ماده (217) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389ـ بسته اجرایی وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تصویب کرد.این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
    ماده (217) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه
    بر اساس ماده 217، تمامی وزارت‌خانه‌ها و موسسات دولتی موظف‌اند برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خود را در قالب بسته‌های اجرایی برنامه ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه کنند. این بسته‌ها که پس از تصویب هیات وزیران برای اطلاع به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود، مبنای تنظیم و تصویب بودجه سنواتی دستگاه قرار می‌گیرد.
    گفتنی است بسته اجرایی مجموعه‌ای از چندین پروژه‌ به هم پیوسته و یا خوشه‌ای از پروژه‌های متجانس و به هم مرتبط اولویت‌دار است که به منظور حل یک مشکل اقتصادی، اجتماعی و یا فرهنگی در چهارچوب اهداف برنامه به اجرا درمی‌آید.
    مسایل اساسی
    مسایل اساسی حوزه رسانه‌های دیجیتال براساس برنامه به این شرح است:
    - عدم سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال به علت عدم اطمینان ناشی از نقض حق مولف از طریق تکثیر غیر مجاز
    - عدم توسعه فناوری و دانش و مهارت‌های نیروی انسانی برای تولید رسانه‌های دیجیتال رقابت‌پذیر
    - نابسامانی ساز و کارهای نشر، تکثیر (تولید) و عرضه رسانه‌های دیجیتال
    - نبود بنگاه‌های توانمند بزرگ بخش خصوصی در این حوزه
    - نبود سامانه‌های آمار و اطلاعات
    - ناکارآمدی نظام توزیع و عرضه
    - ضعف کیفیت رسانه‌ها و آثار فرهنگی دیجیتال
    مسایل حوزه بازی‌های رایانه‌ای
    در بخش بازی‌های رایانه‌ای نیز مسایل این حوزه به این شرح آمده است:
    - تبیین تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی – ایرانی از طریق صنعت بازی‌های رایانه‌ای با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان
    - رشد بی‌رویه مصرف بازی‌های رایانه‌ای خارجی و ایجاد محدودیت درتوزیع بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در کشور
    - ضعف عملکرد رسانه‌های ملی و عمومی درترویج بازی‌های ایرانی و فرهنگ‌سازی استفاده مناسب از بازی‌های رایانه‌ای
    - عدم شناخت و جدیت دستگاه‌های ذی‌ربط در تامین نیازمندی‌های توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور
    - عدم وجود نظام مدیریت و برنامه‌ریزی منسجم و یکپارچه فرهنگی، تولید و تجاری در صنعت بازی رایانه‌ای کشور
    راهبردهای اصلی برنامه نیز در بخش رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای به این شرح است:
    - ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال
    - توامندسازی محیط
    - توسعه بازار داخلی
    - گسترش بازار خارجی
    حوزه بازی‌های رایانه‌ای
    - توسعه و ارتقای تولید، توزیع، مصرف و صادرات بازی در کشور
    - حمایت از ظرفیت‌های موجود برای بومی سازی و تقویت تولیدات داخلی و ایجاد رشد و شکوفایی خلاقیت‌های جوانان


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :