آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 237746
تاریخ انتشار : 5 اردیبهشت 1397 9:59
تعداد بازدید : 305

شیائومی چگونه به بالاترین سرعت رشد تولید گوشی در دنیا دست یافت

راز قیمت پایین گوشی های چینی

سهام شیائومی برای اولین بار به شکل عمومی واگذار شد. از آنجا که شیائومی یکی از موفق ترین استارتاپ های چینی به شمار می رود در این گزارش به دلایل موفقیت و قیمت پایین گوشی های این برند می پردازیم.

undefined
فناوران- لی جون، بنیانگذار 48 ساله شیائومی است، شرکتی که هم اکنون ارزش آن حدود 70 میلیارد دلار برآورد می شود.
شیائومی را اپل چینی می نامند، شرکتی که گوشی هایی پیشرفته با کیفیت عالی اما قیمت پایین به بازار عرضه می کند و به این ترتیب توانسته تعداد کاربرانش را چه در چین و سایر بازارها وفادار به خود نگه دارد.
در حالی که این کمپانی از کامپوننت ها و امکانات پیشرفته ای در محصولات خود بهره می برد، اما گوشی هایش با قیمت بسیار اقتصادی و پایینی در اختیار مشتریان قرار می گیرد، به گونه ای که به نظر می رسد این قیمت ها حتی برای شیائومی صرفه اقتصادی ندارد.
بر این اساس همیشه این سوال برای کاربران وجود داشته که آیا عرضه گوشی های هوشمند آن هم با چنین قیمت های پایین، سودی هم برای شیائومی در پی داشته است؟
بنیانگذار شیائومی می گوید: برخلاف همه شرکت ها که فوکوس فقط روی محصول خاصی است، شیائومی در کنار گوشی های هوشمندش طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی نیز ارایه می دهد.
به گفته وی امروز شیائومی در هند، یکی از بازارهای بزرگ و رو به رشد دنیا، مقام اول را دارد. 
گزارش ها حاکی است که شیائومی پرفروش ترین برند در چین محسوب نمی شود؛ اما طبق آمارها، بالاترین سرعت رشد را به عنوان تولیدکننده گوشی هوشمند داشته است.
بر اساس گزارش مدیر شیائومی، این کمپانی به جای اینکه از سایر تولیدکنندگان تقلید کنند، روی ارزش برندش سرمایه گذاری کرده و در این زمینه فعالیت می کند. 
سیاست شیائومی همواره از ابتدا به این شکل بوده که محصولات سخت افزاری خود را با کمترین حاشیه سود در اختیار مشتریانش قرار می دهد و بیشتر درآمدزایی این برند از خدمات و سرویس ها است؛ بنابراین وقتی کاربر پس از خرید گوشی، از خدمات نرم افزاری آن استفاده می کند، این موضوع به نوعی برای شیائومی سودآوری به همراه خواهد داشت؛ مثلا استفاده از مرورگر اختصاصی شیائومی، تماشای ویدیوها و سایر خدمات آنلاین باعث درآمدزایی برای شیائومی می شود.
مدیران شیائومی ادعا می کنند که سخت افزار این برند سودی حدود یک یا دو درصد است.
یکی درگیر از روش هایی شیائومی که باعث درآمدزایی و سودآوری اش می شود، شهرت برند، وفاداری و اعتماد کاربران است.
شیائومی از زمان تاسیسش تا کنون تمام تلاش خود را برای برندسازی در چین انجام داد؛ بر این اساس روز خاصی را به نام برندش، Mi، تعیین کرد و در آن روز با برگزاری کمپین های شاد و اختصاص هدیه برای کاربرانش در سراسر چین، تلاش کرد تا برند خود را در ذهن ها همواره زنده نگه دارد.
شاید برای تان جالب باشد که بدانید، شیائومی غیر از گوشی های هوشمند، 70 مورد جنس دیگر شامل خودکار، تصفیه هوا، بالش و... که هیچ ربطی به صنعت موبایل و تبلت ندارند، تولید می کند. بر این اساس می توان برند شیائومی را غیر از دستگاه های الکترونیکی همچون موبایل، تبلت، لپ تاپ، هندفری، دست بند و ساعت هوشمند، در سایر محصولات نیز دید که این موضوع روی قدرت برند این کمپانی تاثیرگذار است. بنابراین شیائومی با سودی که از بالا بردن ارزش برند خود به دست می آورد، این امکان را پیدا می کند که محصولاتش را با قیمتی پایین تر از سایر رقبا به بازار عرضه کند. 
بر این اساس به نظر می رسد مدیران شیائومی در راستای برندسازی و در نتیجه درآمدزایی بسیار موفق بوده اند و این موضوع را می توان به وضوح در میزان رضایت کاربران و موفقیتی که این برند کسب کرده مشاهده کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :