آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 231583
تاریخ انتشار : 2 بهمن 1396 0:26
تعداد بازدید : 545

نتایج نظرسنجی وزارت فاوا نشان داد

رضایت مردم از FCPها تغییر محسوسی نکرد

نتایج دومین دوره نظرسنجی از مشترکان شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، اینترنت بی سیم وایمکس و خدمات ماهواره ای منتشر شد.

فناوران - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: نتایج دومین دوره نظرسنجی از مشترکان  FCP، FWA و TCI در قالب سامانه الکترونیکی اندازه گیری میزان رضایت کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات اعلام شد.
مجید حقی افزود: در این نظرسنجی دیدگاه کاربران سرویس های فناوری اطلاعات با شاخص های کیفیت سرویس، سرعت، تعرفه، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک مورد سنجش قرار می گیرد. 
حقی با بیان اینکه دومین دوره نظرسنجی مکانیزه از سرویس های فناوری اطلاعات در بازه زمانی اردیبهشت تا پایان آذر ۹۶ انجام شده است، افزود: در این دوره از نگاه مشترکان شرکت های شاتل، های وب و آسیاتک در رتبه های برتر قرار گرفتند. 
وی ادامه داد: در این دوره حدود ۱۳ هزار مشترک در نظرسنجی شرکت کردند و بیشترین مشارکت در نظرسنجی از سوی مشترکان شرکت شاتل در استان های تهران و خراسان رضوی، آسیاتک در استان آذربایجان شرقی و داتک در استان تهران و های وب در استان آذربایجان شرقی در سامانه ثبت شده است. 
حقی ارزیابی سرویس ها را در ایجاد فضای رقابتی شفاف و سالم، ارتقای سطح کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشترکان موثر دانست و گفت: تمامی کاربران می توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس cra.ir بخش خدمات الکترونیکی نتایج را مشاهده کنند.

 رضایت مشترکان اینترنت پرسرعت تغییر محسوسی نکرد
هرچند مدیران رگولاتوری معتقدند این نظرسنجی می تواند در ارتقای سطح کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشترکان موثر باشد، اما نمرات مشترکان به ارایه دهندگان اینترنت پرسرعت تغییر محسوسی نداشته است.
براساس این گزارش نمرات شرکت های داتک، آسیاتک، صبانت و پارس آنلاین اندکی کاهش پیدا کرده است و در مقابل نمرات شاتل، های وب، حلما گستر خاورمیانه، پیشگامان توسعه ارتباطات و شرکت مخابرات افزایش اندکی داشته است.
میانگین امتیاز مجموع 9 ارایه دهنده خدمات ایرنتنت پرسرعت در دوره نخست (دی ماه 95 تا فروردین 96) معادل 79/13، در دوره دوم (اردیبهشت تا آذر 96) معادل 02/14 و میانگین امتیاز یک سال 91/13 بوده است.
بنابراین هرچند میانگین رضایت کاربران افزایش داشته ولی میزان این افزایش تنها یک و نیم درصد بوده است.
از نظر رتبه نیز در دوره نخست به ترتیب پارس آنلاین، آسیاتک و شاتل رتبه های اول تا سوم را در اختیار داشتند اما در دوره اخیر پارس آنلاین با بیشترین کاهش رتبه مواجه شده و به ترتیب شرکت های شاتل، های وب و آسیاتک اول تا سوم هستند.

 صعود مبین نت، سقوط آزاد ایرانسل
در بخش اینترنت بی سیم تغییر رضایت مندی مردم محسوس بوده است. در حالی که در دوره نخست این نظرسنجی ایرانسل با نمره 68/12 بالاتر از مبین نت با امتیاز 92/11 قرار داشت، در دوره اخیر شاهد سقوط آزاد امتیاز ایرانسل در بخش اینترنت بی سیم هستیم.
براساس این نظرسنجی ایرانسل 52/10 را از 20 امتیاز را کسب کرده و در آستانه مردودی قرار دارد. اما امتیاز مبین نت به 46/14 افزایش داشته است که رشد محسوسی محسوب می شود.

 وضعیت امتیازها در اینترنت ماهواره ای
این نظرسنجی برای نخستین بار به بخش اینترنت ماهواره ای نیز پرداخته است که براساس آن خدمات شرکت پارس ارتباطات نمره عجیب 32/19 را کسب کرده و امتیاز عصر ارتباطات بین الملل پارس کار 98/16 شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :