آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 231534
تاریخ انتشار : 1 بهمن 1396 11:37
تعداد بازدید : 723

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عنوان کرد:

برگزاری جشنواره«ایران ساخت» با هدف بازارسازی برای دانش بنیان‎ها

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: یک از اهداف اصلی جشنواره ایران ساخت زمینه سازی برای شکوفایی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری با رویکرد ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان است.


ایرنا - پرویز کرمی که دبیر کلی دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت را به عهده دارد، با بیان اینکه ما امسال برای دومین سال در تدارک برپایی این جشنواره هستیم، افزود: این جشنواره ملی از 8 الی 12 اسفندماه سال‎جاری اجرا می‎شود.
وی درباره برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره همراه با تجلیل و اهدای جوایز به برگزیدگان، هدف از راه اندازی این رویداد ملی را جریان‎سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی و کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی کالاهای مرغوب ایرانی برشمرد.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: این معاونت با راه اندازی جشنواره ایران ساخت درصدد ایجاد و راه اندازی پویش های مردمی و تاثیرگذاری در تولید محتوا در زمینه فرهنگ سازی و توجه هرچه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره ایران ساخت با موضوعات اقتصاد دانش بنیان، استارت آپ‎ها و حمایت از کالای ایرانی در حوزه دانش بنیان برد کمتری داشت، اظهار امیدواری کرد که امسال با برگزاری موفق نخستین دوره، توفیقات در تمامی بخش های این دوره بیشتر باشد.
کرمی همچنین درباره تاثیر برگزاری این جشنواره در بهبود عملکرد شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات داخلی با بیان اینکه پویایی و رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و هر شرکتی متکی به بازار است، گفت: ما باید در بازارسازی و تحریک تقاضا برای این شرکت‎ها فعالیت کنیم و یکی از اهداف اصلی جشنواره ایران ساخت زمینه سازی برای شکوفایی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری با رویکرد ایجاد بازار است.
به گفته وی، بخش های رقابتی جشنواره شامل رشته های ادبیات (شعر، داستان کوتاه، مستند نگاری)، هنرهای تجسمی (عکس، پوستر، تصویر سازی، اینفوگرافی، کاریکاتور)، رسانه های دیداری و شنیداری (فیلم مستند، فیلم کوتاه، برنامه های تلویزیونی، برنامه های رادیویی، پویا نمایی، کلیپ و تیزر تبلیغاتی)، رسانه های دیجیتال (سایت، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی، نرم افزارهای تلفن همراه، سامانه های هوشمند و IOT، بازی های رایانه ای) و ایده بازار (معرفی و ترویج کالاهای ایرانی، کارآفرینان موفق، پایان نامه های برتر، صندوق های جسورانه) است.
دبیر کل دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت گفت: علاقه مندان شرکت در دومین جشنواره ملی ایران ساخت تا 15بهمن 96 برای ارسال آثار خود مهلت دارند و 30 بهمن نیز نتایج آثار منتخب اعلام می شود. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :