آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 22963
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1391 10:42
تعداد بازدید : 556

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد:

شرکت های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای ارزآوری برنامه بدهند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت های تولیدی، صنعتی و خدماتی خواست تا برنامه های ارزآوری از طریق برندسازی خود در سال 92 را ارایه کنند.

ایرنا- مهدی غضنفری دیروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی برند گفت: کشور اکنون در برهه حساس فعالیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم قرار دارد، چراکه درآمد 100 میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت به نصف رسیده و می‌توانیم با برنامه‌ریزی از این فرصت استثنایی به نفع برندسازی استفاده کرده و از این محل ارز بالایی را نصیب کشور کنیم.
وی با بیان اینکه، برندسازی محصول در نتیجه تعامل مناسب میان بخش خصوصی و دولتی است، گفت: برندهای مولد در فضای کسب و کار مولد شکل می‌گیرند، جایی که امکان حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری برند فراهم می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، برندهای ایرانی در آستانه معرفی هستند، گفت: امروزه شاهد برندهای ملی بیشتری در سطح بازار هستیم و امیدواریم تا جایگاه برندهای ایرانی در عرصه بین‌الملل روزبه‌روز ارتقا یابد.
وی در عین حال یکی از مشکلات کنونی برندسازی ایران در سطح منطقه و بین‌الملل را وجود بنگاه‌های کوچک و متوسط دانست و گفت: این بنگاه‌ها قدرت معرفی خود را ندارند.
غضنفری گفت: اگر بنگاه‌های کوچک و متوسط بپذیرند در یکدیگر ادغام شده و یا تحت یک عنوان محصول تولید کنند، شاهد شکل‌گیری برندهای بزرگ در کشور خواهیم بود.
وی افزود: در حال حاضر وضعیت کالاهای داخلی که موفق به جلب اعتماد مشتریان شده‌اند، بسیار خوب است و برای اینکه فراتر از شرایط کنونی حرکت کنند، با ادغام می‌توانند توان مهندسی بیشتری در منطقه و سطح جهان داشته باشند.
غضنفری از برند به عنوان مفهوم مهم تجاری، رمز موفق بنگاه‌ها و راه شهرت ملی نام برد و گفت: در حوزه برند نام و کالای ایرانی از دیرباز آوازه و شهرت داشته و این مفهوم به لحاظ اجرایی و عملیاتی چندان جدید نیست.
وی این نکته را نیز یادآور شد که برند به لحاظ به کارگیری تکنیک‌های نوین بازاریابی و برندسازی ممکن است نیاز به به‌روزسازی داشته باشند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :