آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 229155
تاریخ انتشار : 6 دی 1396 12:9
تعداد بازدید : 943

هولوگرام نسل بعدی رابط کاربری

در حال حاضر شاهد افزایش واقعی در استفاده از فضای سه بعدی شبیه هولوگرام هستیم که نحوه تعامل و برقراری ارتباط ما با جهان و یکدیگر را به طور کامل تغییر خواهد داد.


ایتنا- تیم کوک، مدیرعامل اپل، در حین فراخوان درآمدهای سه ماهه چهارم اپل با تحلیلگران اذعان داشت: «واقعیت افزوده، در آینده ای نزدیک همه چیز را متحول خواهد کرد.» اما چه اتفاقی در واقعیت رخ خواهد داد؟
واقعیت افزوده در حال شکل دهی به یک پارادایم کاملا جدید برای توسعه فناوری های جمعی است. به نظر می رسد در گذشته به سرعت، روش خود را از تایپ کردن روی صفحه کلید کامپیوتر تغییر دادیم و به اشاره و کلیک از طریق ماوس رسیدیم؛ اکنون هم در مرحله کار با زدن روی گوشی هوشمند هستیم.
در عین حال می توانیم سوالات خود را از دستیارهای هوشمند مانند سیری یا الکسا بپرسیم یا از آنها بخواهیم برای ما کارهایی را انجام دهند.
در حال حاضر واقعیت افزوده ما را به عصر «رایانش هولوگرافیک» وارد کرده است. همه ما هولوگرام ها را از کارت های اعتباری یا برچسب های ضمانت می شناسیم، قطعاتی دو بعدی که تصویر روی آنها سه بعدی به نظر می رسند، اما آیا جهان ما نیز مانند هوگرام عمل می کند؟
نتایج به دست آمده جدید نشان می دهند ممکن است اصل هولوگرافیک در فضا/زمان واقعی نیز وجود داشته باشد.
رایانش هولوگرافیک به جای لیزر از طریق صفحه نمایش گوشی، ما را به سمت خود فرامی خواند. در نتیجه، شاهد افزایش واقعی در استفاده از فضای سه بعدی شبیه هولوگرام هستیم که نحوه تعامل و برقراری ارتباط ما با جهان و یکدیگر را به طور کامل تغییر خواهد داد. شواهد این تغییر، همه جا به چشم می خورد. حال، سیستم عامل مشهور شرکت اپل یعنی iOS 11 واقعیت افزوده را در اختیار بیش از 400 میلیون کاربر گذاشته است. آیفون ایکس جدید برای انتقال واقعیت افزوده جدید با دوربین های سه بعدی طراحی شده است.
گوگل نیز به تازگی پلت فرم پُلی را راه اندازی کرده است تا اشیای واقعیت مجازی و افزوده را بیابد و توزیع کند. از سوی دیگر آمازون، سومریان را برای ایجاد محیط های مجازی واقع گرایانه در فضای ابری منتشر کرده است. دیگر شرکت ها چون فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام و غیره، حرکت های جدیدی برای استفاده و بهره برداری از واقعیت افزوده انجام داده اند.
در ابتدا به نظر می رسد که تجارب کاربری سه بعدی، بیشتر برای بازی و سرگرمی نیز جذاب است، اما قابلیت های بسیار بیشتری دارد و از آن می توان به عنوان یک رابط کاربری جدید و نوین استفاده کرد.
از این رایانش می توان در زمینه هایی چون آموزش و تجربه مشتری استفاده کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :