آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 229104
تاریخ انتشار : 6 دی 1396 10:44
تعداد بازدید : 931

نارضایتی وزیر فاوا از پیشرفت یک طرح ملی

روند ثبت نام کارت ملی هوشمند مطلوب نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار عکسی در اینستاگرام از حضور خود در یکی از مراکز پستی در تهران و دیدار با مردم مراجعه کننده برای دریافت خدمات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: روند ثبت نام از مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند مطلوب نیست.


فناوران -  محمدجواد آذری جهرمی دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ابتدای ساعت های کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه شد. نخست اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفتر پستی و چه در دفترهای پیشخوان، مبالغی دریافت می شود که نظام مند نیست.
وی افزود: یکی از بانوان اظهار می کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه ای چهار هزارتومانی اخذ می شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفترهای شرکت پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند یا اینکه در صورت نداشتن توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.
آذری جهرمی افزود: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.
وی نوشت: موضوع دوم، ناپایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر بود که باعث می شد مردم در زمان مراجعه که در زمان پیش ثبت نام مشخص شده بوده، بلاتکلیف و معطل باشند.
وزیرارتباطات ادامه داد: در تماسی با رییس سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از به روز رسانی های نرم افزار است و بنا شد با تشکیل جلسه ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.
آذری جهرمی افزود: به طور کلی شکایات مردم بجا بود و کیفیت خدمات مطلوب نبود؛ امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روال های فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.
براساس این گزارش سوم دی ماه امسال سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت وگو با ایرنا گفته بود: تاکنون 30 میلیون و664 هزار و 596کارت هوشمند ملی صادر شده است.
سیف الله ابوترابی ادامه داد: تاکنون 32 میلیون و 800 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت نام کرده و از این تعداد تاکنون 28 میلیون و725 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
وی از هموطنانی که مرحله پیش ثبت نام برای کارت هوشمند ملی را انجام داده اند، خواست که برای گرفتن کارت خود مراجعه کنند به این دلیل که بعد از یک هفته سریال کارت های قبلی باطل می شود.
ابوترابی بیان کرد: تا پایان سال 96 تمام کارت های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبار آنها 29 اسفند سال 96 و قبل از آن است، از اعتبار خارج خواهد شد و از فروردین 97 علاوه بر اینکه این کارت ها اعتبار ندارند هیچ نوع خدمتی هم با آنها قابل ارایه نخواهد بود.
وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که انجام شده قرار شد برای تمام کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود پیش ثبت نام را انجام داده اند، گواهی صادر شود و با در دست داشتن این گواهی می توانند خدمات دریافت کنند اما کسانی که این پیش ثبت نام را انجام نداده باشند و تاریخ اعتبار کارت نمونه قدیم آنها نیز به اتمام رسیده باشد، نمی تواند از سال 97 هیچ خدمتی را با این کارت دریافت کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :