آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 225832
تاریخ انتشار : 5 آذر 1396 11:38
تعداد بازدید : 837

1/3 میلیارد دلار

از کلاهبرداری بزرگی در تبلیغات آنلاین پرده برداری شده که به ویژه در آمریکا، به تجارت ها خسارت 1/3 میلیون دلاری وارد کرده است.

ایتنا- طبق مقاله منتشر شده ازسوی شرکت تکنولوژی تبلیغاتی ادفرم، در طول ۸ هفته گذشته، هزاران شرکت تبلیغاتی در معرض بات هایی قرار گرفته اند که ورژن غیرواقعی از وب سایت آنها می سازند. به این تکنیک، ایجاد دامنه تقلبی (دامین اسپوفینگ) می گویند.
برندهای سهوا در این سایت های جعلی، فضای تبلیغاتی را خریداری می کنند؛ اما تبلیغات آنها فقط توسط برنامه های کامپیوتری دیده می شوند نه انسان ها. به این ترتیب، برندها پول خود را هدر داده اند و شرکت های تبلیغاتی هم به دلارهای مربوط به این تبلیغات دست پیدا نمی کنند.
شرکت ادفرم اشاره می کند که سایز این بات جدید که به آن هایپ بات می گویند، ۳ تا ۴ برابر سایز مس بات است که در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، شرکت وایت آپس کشف کرده بود. گفته می شد مس بات در روسیه شروع به کار کرده بود و از شبکه ای از بات های کامپیوتری استفاده می کرد تا این طور نشان دهد که یک ویدیوی تبلیغاتی، روزانه ۳۰۰ میلیون بار دیده شده است..


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :