fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 21853
    تاریخ انتشار : 4 بهمن 1391 14:53
    تعداد بازدید : 478

    اورژانس تهران مزاحم تلفنی ندارد

    تعداد مزاحمت های تلفنی از خطوط تلفن ثابت به مرکز اورژانس تهران از ابتدای سال گذشته تا کنون صفر اعلام شده است.

    موبنا- مجید علیمردانی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات مخابرات استان تهران با اشاره به اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی از خطوط تلفن ثابت به مرکز اورژانس تهران از ابتدای سال 90 تا کنون صفر اعلام شده است، گفت: این در حالی است که تعداد شکایت‌های اعلام شده در خصوص مزاحمت‌های تلفنی از خطوط تلفن ثابت به سازمان آتش‌نشانی در سال گذشته 90 مورد گزارش شده که این تعداد از ابتدای امسال تاکنون 29 مورد بوده است. وی افزود: همچنین تعداد مزاحمت‌های تلفنی گزارش شده از تلفن ثابت به پلیس 110 طی سال گذشته 55 مورد بوده، این در حالی است که از ابتدای امسال این نوع مزاحمت 28 مورد گزارش شده است.
    علیمردانی با اشاره به تعداد مزاحمت‌های تلفنی از ارگان‌های دولتی به خطوط تلفن ثابت استان تهران، گفت: در سال گذشته  تعداد این مزاحمت‌ها 129 مورد گزارش شده که این میزان در شش ماهه نخست سال جاری به 39 مورد رسیده است. وی همچنین در خصوص آمار مزاحمت‌های تلفنی که از خطوط تلفن ثابت سایر شهرستان‌ها به خطوط تلفن ثابت استان تهران صورت گرفته، گفت: این تعداد مزاحمت در سال  گذشته 69  و در شش ماه نخست امسال 32 مورد گزارش شده است. گاه افراد مزاحم با مراکز مهمی از قبیل مرکز اطلاعات تلفن «118»، اورژانس «115»، مرکز فوریت‌های پلیسی «110» و آتش‌نشانی «125» بی‌دلیل تماس می‌گیرند و با ارایه اطلاعات نادرست، باعث اختلال در کار این اداره‌ها می‌شوند. مزاحمت تلفنی با شماره‌های امدادی در صورتی قابل رفع خواهد بود که فرهنگ‌سازی مناسب انجام و به افراد به ویژه دانش‌آموزان و کودکان درباره عواقب این کار اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم ارایه شود. برابر قانون از آنجا که ایجاد مزاحمت تلفنی یک فعل عمدی آگاهانه است و افراد پس از اثبات مزاحمت به یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند یا حتی برابر ماده 727 قانون مجازات اسلامی این جرم را در عداد جرایم قابل گذشت احصا نکرده است و برابر قانون هرکس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوءنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط می‌شود و برای بار دوم ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت  مخابرات، ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :