fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 21745
    تاریخ انتشار : 2 بهمن 1391 10:27
    تعداد بازدید : 1419

    تدوين برنامه استراتژيك پست با روش BSC

    نخستين جلسه تبادل و الگوبرداري از تجربيات موفق با موضوع پياده سازي برنامه استراتژيك شركت پست با استفاده از نظام كارت امتیازی متوازن (BSC) در رگولاتوري
    برگزار شد.

     

    روابط عمومي سازمان رگولاتوری- در اين جلسه كه معاونان و برخي از مديران رگولاتوري و شركت پست حضور داشتند، محمد علي فرقاني، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: هدف از برگزاري اين جلسات ارایه تجربيات موفق و استفاده از آنهاست.
    ضمن آنكه تغيير در شيوه‌هاي يادگيري و آموزش نشان مي‌دهد ارایه تجربيات در قالب جلسات بحث و گفت‌وگو از جهت تاثيرگذاري و ماندگاري در ذهن اثربخش‌تر از شيوه‌هاي
    سنتي است.
    مجتبي نصيري، عضو هيات مديره شركت پست كه به همراه تيم برنامه‌ريزي راهبردي اين شركت در اين جلسه حضور داشت در تشريح تدوين برنامه استراتژيك سازماني گفت: سازمان‌هاي پيشرو همواره تلاش مي‌كنند براي حضور موفق و مداوم در عرصه رقابت و افزايش سهم خود در بازار كسب و كار و جلب رضايت ذي‌نفعان خود به گونه‌اي عمل كنند كه از فرصت‌هاي موجود در جامعه بهترين بهره را برده و با تدوين برنامه‌هاي مناسب و مطابق با شرايط بازار و نيازهاي جامعه، خود را به عنوان نشان برتر در حوزه محصول يا خدمت
    معرفي كنند.
    وي افزود: برنامه راهبردي كه بر اساس نگاه به آينده و با ترسيم آينده مطلوب و ايده‌آل در قالب تعيين چشم‌انداز براساس بيانيه ماموريت سازمان، شرايط جامعه از نظر اقتصادي، اجتماعي، الزامات قانوني موجود، تحليل خواست و نياز ذي‌نفعان و تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت سازمان تدوين مي‌شود، روش مناسبي است كه مي‌تواند سازمان‌ها را در دستيابي به اهداف خود
    كمك كند.
    وي با اشاره به تنظيم برنامه راهبردي شركت پست بر اساس مدل كارت امتیازی متوازن BSC در سال 90 گفت: براي اجرایي كردن راهبردها و تحقق اهداف تعيين شده در برنامه راهبردي، نسخه‌هاي مناسب و مرتبط با هر يك از اهداف در بخش‌هاي مالي، مشتري، فرآيندهاي داخلي و رشد يادگيري تعيين شده و عملكرد واحدهاي ستادي و اجرایي به شكل منظم و مستمر در جلسات ارزيابي عملكرد هفتگي، بررسي و تجزيه و تحليل
     شده است.
    براساس گزارش تيم برنامه‌ريزي راهبردي شركت پست، بررسي نتايج ارزيابي‌هاي هفتگي از واحدهاي ستادي و ارزيابي دوره‌اي از واحدهاي اجرایي و ترسيم روند تغييرات سنجه‌ها نشان مي‌داد كه مديران به سنجه‌ها حساس هستند و بلافاصله پس از تعريف يك سنجه و تعيين هدف كمي براي آن، توجه مديران به بهبود وضعيت سنجه مورد نظر جلب شده و اقدامات لازم را براي بهبود عملكرد آن نسخه انجام مي‌دهند.
    در اين گزارش با اشاره به تدوين بيانيه ماموريت، ارزش‌هاي كليدي و چشم‌انداز در برنامه استراتژيك شركت پست، عرضه خدمات پستي با گسترده‌ترين شبكه ارتباطي كشور متكي بر سرمايه انساني توانمند و فناوري‌هاي نوين به منظور تامين رضايت ذي‌نفعان داخلي و خارجي به عنوان بيانيه اين شركت عنوان
    شد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :