fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 213753
    تاریخ انتشار : 27 تیر 1396 10:41
    تعداد بازدید : 894

    ابتکار جالب شرکت انگلیسی برای نمایش بی‌توجهی مردم به مفاد قراردادهای اینترنت

    رنگ کردن لاک حلزون برای چند بیت اینترنت

    کافی است که به دور و برمان نگاهی بیندازیم؛ کلی افراد گوشی به دست می بینیم که حواس شان حتی به خودشان هم نیست، سرسری از همه چیز می گذرند و فقط و فقط به اتصال اینترنتی شان فکر می کنند. این را گفتیم که به ابتکار جالب یک شرکت ارایه دهنده اینترنت برای نشان دادن حواس پرتی مردم بپردازیم.

    تیم برنرز لی، پدر وب، به تازگی آینده دست ساخته خود را در فهرست نگران کننده ترین موارد امسال قرار داده است. یکی از بزرگ ترین دغدغه های وی افزایش مفاد توافق نامه های خدماتی است که شرکت های ارایه دهنده اینترنت از کاربران می خواهند که پای آنها را امضا کنند. یک شرکت ارایه دهنده اینترنت به نام «پرپل» (Purple) روی این موضوع تمرکز کرده و نشان می دهد که چطور اضافه کردن شرایط بی اساس در توافق نامه های پیچیده این شرکت ها که کاربران بدون علم و اطلاع آن را امضا می کنند، می تواند خطرناک باشد. 
    پرپل یک شرکت واقع در منچستر است که هات اسپات وای فای برای برندهای بزرگی مثل لگولند، اوت بک استیک هاوس و پیتزا اکسپرس راه اندازی می کند. این شرکت دو هفته پیش، برای اینکه ثابت کند که هیچ کس فرم های قرارداد با شرکت های اینترنتی را مطالعه نمی کند، آزمایش جالبی انجام داد و یک بند جدید به فرم موافقت نامه استفاده از اینترنت وای فای رایگان خود اضافه کرد که کاربر را مجبور به انجام خدمات خاصی می کرد. مثلا کاربران می بایست خدماتی چون پاک کردن فضولات حیوانات در سطح پارک ها، تمیز کردن توالت های عمومی، جدا کردن آدامس های چسبیده به کف خیابان و حتی رنگ کردن لاک حلزون ها را انجام بدهند. 
    همچنین در این فرم ذکر شده بود کسانی که قرارداد را کامل بخوانند و به نکات عجیب آن اشاره کنند، جایزه می گیرند. جالب است بدانید که از میان 22 هزار نفری که قرارداد را امضا کردند، فقط یک نفر این ماجرا را متوجه شد و جایزه گرفت. یعنی بقیه افراد با تمام مواد این قرارداد موافقت کردند و به صورت ناخواسته، انجام امور مورد اشاره را به عهده گرفتند.
    هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت از نظر قانونی می توانست این مواد را به قرارداد خود اضافه کند یا نه، اما خودش می گوید که هنوز حتی تلاشی برای گرفتن جواز قانونی این کار هم نکرده است. البته از آنجایی که فرآیند مورد بحث صرفا یک آزمایش بوده، شرکت انگلیسی هیچ کس را مجبور به تمیز کردن توالت های عمومی نکرده است. اما در واقع این کارش در راستای کمپینی برای افزایش آگاهی مردم درباره ضرورت خواندن مواد مربوط به خدماتی است که می خواهند خریداری کنند و همینطور یک شیرین کاری تبلیغاتی برای معرفی خود به عنوان شرکت ارایه دهنده وای فای است که زیر لوای مقررات جدید حمایت از داده های عمومی (GDPR) کار می کند. دستورالعمل GDPR از 25 ماه مه 2018 برای کشورهایی که بخشی از اتحادیه اروپا هستند، اجرایی خواهد شد. 
    این قانون جدید برای ساده سازی شرایط و همچنین ارایه شفافیت بیشتر به مصرف کنندگان برای درک چگونگی استفاده از اطلاعات شخصی شان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در آمریکا، محافظت از مصرف کننده های خیالی به معنای آزادی و سرمایه داری است؛ بنابراین بهتر است بیشتر مراقب خودتان باشید.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :