آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 213082
تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 0:33
تعداد بازدید : 360

عمل کارآفرینانه

در مقاله قبلی، تفکر و نگاه کارآفرینانه را بررسی کردیم و در نوشته امروز ابتدا می خواهم کمی سقراط وار ذهن تان را درگیر کنم.

صدرا امامی*
@emamisadra

از تجربه کاری شما شروع کنیم. مشتریان شرکتی که در آن کار می کردید چه مشکلاتی داشتند؟ رقیب چه کاری را انجام می داد که شما انجام نمی دادید؟
مساله بعدی تجربه فردی شماست. همین امروز در چه زمینه ای مشکل داشتید، کجا مساله ای برایتان پیش آمد که فکر می کردید می شود برطرفش کرد؟
 مورد آخر آموزش هایی است که دیده‎اید. به سایت هایی مانند Ycombinator سر بزنید. مثلا مقاله ای دارد با این عنوان: ایده های نو در کدام قسمت ها قابل سرمایه گذاری هستند و صنایع و ایده های مختلفی را لیست کرده اند که آینده جهان را رقم خواهند زد. قرار نیست ما در قدم اول یک مشکل جهانی را حل کنیم، مساله این است که ایده هایی را برای شروع پیدا کنیم.
و در آخر به سراغ نوع عمل کردن یک کارآفرین برویم .
بعد از تمامی این بررسی ها که ذهن ما را آماده کرده است، یک کارآفرین باید دقیقا بگوید این محصول/خدمت جدید چه ارزشی را به مشتری ارائه می کند؟ تازگی دارد؟ عمل کرد را بهتر می کند؟ طراحی بهتری دارد؟ هزینه یا ریسکش را کاهش می دهد؟ یا دسترسی را برایش آسان تر می کند؟
در این راه یک مساله مهم را فراموش نکنید:  شبکه سازی؛ برای پیدا کردن آدم هایی که می توانند شما را کمک کنند. در برنامه ریزی، در  اجرا و در بازاریابی.
تمام این هایی را که گفتم دوباره بخوانید.
قرار نیست ما از روز اول تمام این خصوصیات را داشته باشیم، مساله مهم این است که سعی کنیم آن ها را به دست بیاوریم. شما قرار است یک نگاه کلی پیدا کنید تا هنگام تصمیم گیری و رفتار بتوانید بهترین عمل کرد را داشته باشید. استارتاپ یک سبک زندگی ست. شما باید از اتاق خود بیرون بیایید. با آدم ها حرف بزنید، اخبار را ببینید، کتاب ها و آمار را بخوانید، پیش یک مدیر کار کنید تا بفهمید مدیریت درست و اشتباه یعنی چه و مهم تر از همه خودتان و نقاط قوت و ضعف تان را بشناسید تا بتوانید در این راه پر پیچ و خم، محکم ادامه بدهید.
*مدیرعامل گام اول تحول


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :