آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 212954
تاریخ انتشار : 14 تیر 1396 10:17
تعداد بازدید : 1398

واکنش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به تشکیل اتحادیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی

صادق زاده: مسوول ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی ما هستیم

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مرکز را محل اصلی جمع آوری اطلاعات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد.


ایسنا - رمضانعلی صادق زاده با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی نیاز به ساماندهی دارد، گفت: گرچه زمزمه تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مطرح شده است اما متصدی تشکیل اتحادیه ها، معاونت اقتصادی و بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: در حوزه کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر عملکرد معاونت اقتصادی و بازرگانی داخلی لازم است جهت ساماندهی این کسب و کارها سازمان مرکز توسعه و تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در رابطه با تایید واحدها و ارایه نماد اعتماد الکترونیکی به آنها وارد عمل شود.رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه برای شروع کسب و کارهای الکترونیکی نباید کسی به زحمت بیفتد، ادامه داد: از آنجاکه نمی خواهیم فعالان حوزه کسب و کارهای فاوا برای ثبت واحدهای خود مجبور به مراجعه به چندین سازمان باشند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به مثابه یک پنجره واحد عمل می کند و مبدا ورودی اطلاعات این واحدها خواهد بود و تمام استعلام های لازمی را که جهت ارایه نماد الکترونیکی از واحدها انجام می شود، در اختیار دیگر دستگاه ها می گذارد.
وی با بیان تعداد واحدهای فعال در حوزه تجارت الکترونیکی گفت: افرادی که تاکنون برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به این سازمان مراجعه کرده اند و به ثبت رسیده اند که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی یا صنفی می شوند، تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار نفر رسیده اند.
صادق زاده درباره امکان تفکیک و دسته بندی این واحدها ادامه داد: واحدهایی که تاکنون ثبت نام کرده اند را می توان با جست وجو در سامانه دسته بندی کرد اما هنوز به شکل آماده این دسته بندی اتفاق نیفتاده ولی به طور قطع نیاز است در هنگام تشکیل اتحادیه کسب و کارهای الکترونیکی جزء به جزء این واحدها مشخص شوند و به شکل دسته بندی شده قابل دسترسی باشند.
وی با بیان اینکه واحدهای الکترونیکی که نماد اعتماد را کسب می کنند، به شکل دوره ای و اتفاقی بازرسی می شوند، گفت: بر اساس وظایف تعریف شده در حوزه حاکمیتی نظارت بر فضای مجازی بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است و ما به صورت اتفاقی و دوره ای این واحدها را بررسی می کنیم.رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: این نظارت ها شامل بررسی تطابق کالاهایی که ارایه می شود با مجوز دریافت شده، کالای تبلیغ شده و آنچه به دست مشتری می رسد و دیگر موارد ذکر شده در قانون است.
صادق زاده درباره نحوه رسیدگی به شکایات نیز گفت: مشتریانی که بابت کالای خریداری شده توسط فروشگاه های اینترنتی و واحدهایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، در برخی موارد به این مرکز شکایاتی را می آورند که در مرحله اول سعی می کنیم ریش سفیدانه بین شاکی و متشاکی واسطه گری کنیم تا اختلاف مربوط حل شود؛ در غیر این صورت اگر نتیجه مورد نظر حاصل نشود، پرونده را به سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع می دهیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :