آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 211191
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 10:55
تعداد بازدید : 1410

در سه ماهه اول 2017

غول های فناوری 34 استارت آپ هوش مصنوعی خریده اند

بازار هوش مصنوعی در دنیای فناوری حسابی داغ شده است و غول ها تمام تلاش خود را می کنند تا برای رقابت با یکدیگر خود را به هوش مصنوعی مجهز کنند. تا حدی که براساس گزارش تحقیقاتی CB Insights، در سه ماهه نخست سال 2017، 34 استارت آپ فعال در زمینه هوش مصنوعی توسط شرکت های بزرگ فناوری خریداری شده اند.


رویترز- براساس این گزارش، تعداد استارت آپ های خریداری شده توسط غول های فناوری در این بازه زمانی، دو برابر تعداد شرکت هایی است که در همین سه ماهه در سال گذشته خریداری شده است. به نظر می رسد که غول های فناوری که به دنبال راهی برای تقویت خود در مسیر پیشگامی در هوش مصنوعی یا جبران عقب ماندگی های خود در این زمینه هستند، به تهاجمی ترین خریداران تبدیل شده اند. چنانکه به گزارش CB Insights، گوگل از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۱ استارت آپ را خریداری کرده است و در واقع بیشترین میزان خرید را در این زمینه به خود اختصاص داده است. پس از آن هم به ترتیب نام اپل، فیس بوک و اینتل به چشم می خورند و با این اوصاف پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک با موجی از دستاوردهای غول های فناوری در حوزه هوش مصنوعی مواجه خواهیم شد. البته خود این شرکت ها از هر گونه اظهار نظری درباره خط مشی های مربوط به خرید شرکت ها و استارت آپ ها خودداری کرده اند. اما سخنگوی اپل تایید کرده است که این شرکت اخیرا استارت آپی را که در زمینه داده های بدون ساختار (unstructured data) کار می کند و Lattice Data نام دارد، خریده است.در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ حتی شاهد بودیم که خودروسازی فورد هم رقم یک میلیارد دلار در Argo AI سرمایه گذاری کرد؛ شرکتی که از مهندسان سابق بخش اتومبیل های خودران گوگل و کارمندان پیشین اوبر تشکیل شده است. 
دیده بانان صنعت می گویند که استارت آپ ها به جای رقابت مستقیم با شرکت های ثبت شده، عمیقا به دنبال کاربردهای هوش مصنوعی در زمینه های خاص از بخش سلامت و خرده فروشی گرفته تا صنایع هستند.مت مک وین، مدیر گروه تحقیقاتی مدرونا ونچر می گوید: ما پیش بینی می کنیم که بازیگران بسیار بزرگ این حوزه خدمات پلات فورمی خواهند ساخت و جوامع استارت آپی بیشتر به سوی کاربردهای هوش مصنوعی پیش خواهند رفت. 
به طور مثال، استارت آپ Forward هوش مصنوعی خود را در زمینه سلامت به کار خواهد برد به طوری که ابزار کامپیوتری به جای دکتر، سوابق سلامتی کاربر را برای تشخیص موارد مورد نظر بررسی کند.آدریان آئون (Adrian Aoun)، مدیر اجرایی استارت آپ فوروارد در این باره می گوید: اگر به طور کلی بخواهید روی بهبود هوش مصنوعی فعلی کار کنید، شرکت های بزرگ جای بهتری برای کار کردن هستند، اما برای انجام آزمون و خطا و یافتن کاربردهای جدید هوش مصنوعی، بهتر است از شرکت های بزرگ استقلال داشته باشید.وی می افزاید: اگر به جای استخدام در شرکت های بزرگ و دنبال کردن سیاست های آنها به دنبال فعالیت مستقل باشید، توجه شرکت های بزرگ را هم بیشتر به خود جلب خواهید کرد. به طور مثال، متیو زیلر (Matthew Zeiler)، مدیر Clarifai می گوید: از زمان تاسیس این استارت آپ در سال ۲۰۱۳ تاکنون بارها شرکت های بزرگ برای جلب همکاری ما تلاش کرده اند.
وی همچنین می گوید: استارت آپ Clarifai تاکنون با شرکت هایی مثل Trivago و Unilever در زمینه هوش مصنوعی همکاری هایی داشته است. شرکتی مثل گوگل آنقدر بزرگ است که تقریبا در تمام حوزه ها دستی دارد، به نظر شما چنین شرکتی برای تمرکز روی هوش مصنوعی مناسب تر است یا همکاری با شرکت هایی که روی یک زمینه خاص کار می کنند؟
ویک گواندوترا، مدیر اجرایی AliveCor، استارت آپی که دستگاه سنجش ضربان قلب قابل حمل مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می کند، می گوید: غول های فناوری معمولا روی تخصص آکادمیکی کارمندان خود در زمینه هوش مصنوعی زوم کرده اند. در حالی که در استارت آپ ها اکثر نخبگان افرادی هستند که آموزش آکادمیکی ندارند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :