fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 206876
    تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1396 10:41
    تعداد بازدید : 363

    در میان 60 کشور

    ایران در رتبه 23 کارآفرینی نوپا ایستاد

    فعالیت های کارآفرینانه نوظهور و جدید در بین جمعیت 18 تا 64 سال است که ایران در بین 60 کشور دنیا حایز رتبه 23 در فعالیت های کارآفرینی نوپا و نوظهور است، این در حالی است که بهترین رتبه مربوط به کشور سنگال با 38.5 درصد و بدترین رتبه متعلق به مالزی با 3 درصد است.

    ایرنا - براساس گزارش دیده بان جهانی کارآفرینی، ایران رتبه 47 را در بین 60 کشور دنیا از جهت شاخص کارآفرینی به عنوان گزینه شغلی مناسب به خود اختصاص داده است. 
    دیده بان جهانی کارآفرینی یک کنسرسیوم دانشگاهی مرکب از گروه های علمی – پژوهشی با هدف ارزیابی و ارایه داده های پژوهشی معتبر در سطح بین المللی درخصوص فعالیت های کارآفرینانه است. 
    علاوه بر نگرش جامعه به مقوله کارآفرینی، ادراکات فردی تحت عنوان شاخص درک فرصت کارآفرینی نیز بر ایجاد کسب و کار جدید در جامعه موثر است. 
    شاخص دیگر در کارآفرینی درک قابلیت کارآفرینی است که در این شاخص مهارت فردی و اعتماد به نفس در راه اندازی کسب و کار جدید موثر هستند. براساس آمار دیده بان جهانی کارآفرینی، این شاخص در کشورهای آسیایی از سال 2013 تا 2015 در کشورها پایدار بوده است اما در اروپا، آمریکای لاتین و ایران افزایش سال به سال را نشان می دهد. 
    آمار و ارقام نشان می دهد کشورهایی که توسعه اقتصادی آن ها در مرحله منبع محوری (فروش نفت و منابع) قرار دارد، قابلیت های لازم برای راه اندازی کسب و کار را دارند و درنتیجه میزان تمایل به کارآفرینی نیز در این کشورها بالاست. 
    مسایلی همچون سیستم قوانین پیچیده دیوان سالاری مشکلاتی برای راه اندازی کسب و کار جدید و خروج از آن ایجاد کرده و تمایل افراد را برای کارآفرینی کم می کند. اگرچه شرایط بسیاری باعث موفقیت کسب و کارها می شود، همواره عواملی برای شکست نیز وجود دارد که کارآفرین باید این ریسک را بپذیرد. کارآفرینان به دلایل مختلف همچون خروج از قبل برنامه ریزی شده از کسب و کار، عدم پشتیبانی مالی، رویدادهای غیرمنتظره، بازنشستگی، تشخیص فرصت کسب و کاری بهتر، فرصت فروش، عدم سوددهی کسب و کار و دلایل شخصی به فعالیت کسب و کار خود پایان می دهند. 
    در ایران نیز عدم سوددهی و دلایل شخصی نخستین و دومین دلیل نیز خروج از کسب و کار است. مشکل مالی و وجود فرصتی مناسب، حادثه، ورشکستگی و فرصت فروش در رده بندی بعدی از دلایل خروج از کسب و کار قرار دارند. 
    از میان کارآفرینان نوپای ایرانی که در 3 سال گذشته وارد دنیای کارآفرینی شدند، 7 درصد به مرحله ثبات رسیدند؛ همچنین 4 درصد در این سال از کسب و کار خود خارج شدند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :