fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 205659
    تاریخ انتشار : 23 فروردین 1396 10:30
    تعداد بازدید : 593

    شکایات از سرویس های ارتباطی پارسال 76 درصد بیشتر شد

    آمار وزارت ارتباطات نشان می دهد میزان شکایت ها به سامانه 195 این وزارتخانه 76 درصد در سال 95 رشد داشته است.

    فناوران- محمد رضا فرنقی زاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار این مرکز درباره گزارش عملکرد در سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (195) تا بهمن ماه سال 95 با اعلام اینکه تعداد 9415 درخواست شکایت در حوزه نظارت بر سرویس های ارتباطی ثبت شده است، افزود: شکایت ها در سال 94 تعداد 11898 و در سال 95، تعداد 21045 بوده است که از این تعداد 90 درصد شکایت ها از اپراتورهای تلفن همراه نهایی شده است.
    وی میزان رضایت مشترکین از روند رسیدگی به شکایت ها را 60 درصد بیان کرد و با بیان اینکه 20 درصد مشترکان از روند پیگیری شکایت خود رضایت کامل نداشته اند، گفت: 10 درصد مشترکان نیز در خصوص رضایت خود از فرایند رسیدگی به شکایت ها پاسخی ارایه نکردند (از سرنوشت 10 درصد بقیه خبری در دست نیست).
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متوسط زمان رسیدگی به درخواست ها و شکایت ها را در سامانه 195  بین 6 الی 10 روز عنوان کرد و گفت: متوسط زمان رسیدگی به درخواست ها و شکایت ها نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 75 درصد کاهش داشته است.
    وی گفت: بررسی و رسیدگی به شکایت های مشترکان در این سامانه به صورت روزانه و مستمر انجام گرفته و کلیه شکایت ها تا حصول نتیجه و اخذ رضایت کامل شاکی پیگیری می شود.
    فرنقی زاد با بیان در نظر گرفتن زمان مقرر برای رسیدگی به شکایت ها و تعداد مشترکان در قیاس با تعداد درخواست های ثبتی و همچنین میزان شکایت ها یا درخواست های نهایی شده، عملکرد این مجموعه در حوزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان های سرویس دهنده را مطلوب ارزیابی کرد.
    وی بیشترین موضوع شکایت ها را در خصوص عدم آنتن دهی و سرویس اینترنت همراه و پیامک بیان کرد و با بیان ماهیت فنی و مشکلات مرتبط با اینگونه شکایت ها گفت: عوامل زیادی ازجمله سرمایه گذاری اپراتورها، مشکلات موجود بین اپراتورها با دیگر نهادهای تصمیم گیر در خصوص ایجاد سایت های جدید یا ممانعت مردمی باعث زمان بر شدن رسیدگی به این گونه شکایت ها شده است.
    با توجه به آمار و ارقام اعلامی از سوی وزارت ارتباطات، میزان شکایت های ثبت شده در سامانه 195 در سال گذشته 76 درصد رشد داشته است. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :