fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 20400
    تاریخ انتشار : 28 آذر 1391 10:18
    تعداد بازدید : 1337

    با امضای تفاهمنامه تبادل اطلاعات برخط، میان سازمان ثبت احوال کشور و بیمه مرکزی ایران

    احراز هویت بیمه شدگان دیجیتالی شد

    تفاهم نامه تبادل اطلاعات برخط، میان سازمان ثبت احوال کشور و بیمه مرکزی ایران با حضور روسای این دو سازمان امضا شد که هدف از آن بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیکی هویت ملی است و در آن نحوه ایجاد امکان و تعیین شرایط بهره برداری از این سامانه به صورت آنلاین و برخط اعلام شده است.

     ایسنا - رییس کل بیمه مرکزی ایران در این مراسم با بیان این‌که اصالت اطلاعات و مباحث هویتی برای ما بسیار مهم است، گفت: بیمه در همه ارکان و اجزای زندگی انسان از ولادت و حتی تا پس از فوت نقش دارد، لذا برای احراز هویت و جلوگیری از هرگونه تقلب و تخلف ما نیازمند اطلاعات افراد
     هستیم.
    کریمی افزود: با رویکرد توسعه بیمه‌های زندگی درصددیم از خدمات و امکانات پیشرفته ثبت احوال در زمینه احراز و تصدیق هویت بهره بگیریم و به زودی این تفاهم‌نامه قابلیت اجرایی پیدا کند.
    رییس سازمان ثبت احوال کشور نیز در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه پایگاه جمعیتی کشور به آخرین فناوری‌ها مجهز شده است، گفت: این ظرفیتی است که می تواند در اختیار دستگاه های مختلف قرار گیرد.
    ناظمی اردکانی افزود: بر اساس قانون، همه سازمان‌ها اعم از بخش‌های دولتی، عمومی و غیردولتی برای ارایه خدماتشان نیاز به احراز و تصدیق هویت مخاطبانشان دارند که به اطمینان بخشی و امنیت خدماتی که قرار است ارایه شود، کمک می کند.
    وی گفت: سازمان بیمه مرکزی و ثبت احوال کشور در این تفاهمنامه خدماتی را که می توانند به اشتراک بگذارند، مدنظر دارند. ضمن آنکه می‌توانیم از این طریق در مورد جنسیت، طیف سنین، استقرار و اسکان شهری و یا روستایی‌بودن افرادی که از خدمات بیمه استفاده می‌کنند نیز
    بهره‌مند شویم.
     ناظمی اردکانی افزود: به زودی با ایجاد امکانات فنی، همه نمایندگی های بیمه در سراسر کشور می توانند احراز و تصدیق هویت مراجعه کنندگان خود را داشته باشند.
    در این مراسم اسماعیلی ، مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به معرفی این سازمان پرداخت و اطلاعاتی درباره خدمات اینترنتی، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی و کارت هوشمند ملی ارایه کرد.
    وی با بیان این‌که ثبت ولادت و وفات و وقایع حیاتی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان ثبت احوال است، گفت: در حال حاضر بیش از هزار اداره و نماینده ثبت احوال با همکاری وزارتخانه‌هایی مختلف فعالیت می‌کنند.
    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال هم‌چنین درباره روند کارت هوشمند ملی و تهیه آن گفت: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیکی است و ما ظرفیت زیادی را در آن قرار داده‌ایم که براساس آن می‌توان ضمن شناسایی افراد، تصدیق هویت براساس اثر انگشت و امضای الکترونیکی، از ظرفیت کیف پول الکترونیکی نیز استفاده کرد.

     دریافت اینترنتی لیست حق‌بیمه کارفرمایان
    از سوی دیگر مدیر کل دفتر راهبری سیستم‌های تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح دریافت اینترنتی حق‌بیمه، کارفرمایان کلیه شعب با تکمیل فرم در واحد درآمد و دریافت کارت‌شناسه خیر داد و گفت : کارفرما می‌تواند به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب از طریق سایت سازمان به نشانیwww.tamin.ir نسبت به ارسال لیست و واریز حق‌بیمه به صورت اینترنتی از طریق سامانه بانک رفاه، اقدام کند.
    سیدابوالحسن پورحسینی مزایای اجرای این طرح را تکریم ارباب‌رجوع، بهبود تعامل اطلاعاتی با بیمه‌شدگان و کارفرمایان و کاهش مراجعات ایشان به شعب عنوان و تأکید کرد: افزایش سرعت و اعتبار اطلاعات، صحت محاسبات مطالبات بیمه‌ای، کمک به جلوگیری از اشتباهات غیرعمدی و روانسازی شناسایی و کنترل اشتباهات از مهم‌ترین ویژگی‌های این خدمت است.
    وی افزود: ارایه سرویس‌های متمرکز بر مبنای اطلاعات موجود در شعب در دستور کار حوزه IT سازمان بوده و براساس تأکید مدیریت سازمان، دریافت لیست حق‌بیمه به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت باتوجه به اهمیت و گستردگی مخاطبان آن در اولویت اجرای طرح قرار گرفته است.
    مدیر پروژه‌های ICT سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: قبلاً این سرویس به صورت آنلاین تولید شده بود که به دلیل برخی موانع حقوقی درمورد اجرای طرح و عدم وجود مرکز داده و معماری مناسب به مرحله اجرا نرسید.
    وی افزود: خوشبختانه با ایجاد بستر اولیه مناسب و همکاری و مساعدت بی‌دریغ معاونت‌های فنی و درآمد، اداری و مالی، حقوقی و امور مجلس و ادارات‌کل استان‌ها و روابط‌عمومی سازمان و همچنین شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین این سرویس طراحی، تولید و آماده بهره‌برداری شده است.
    مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌ها از اجرای پایلوت این طرح در 10 شعبه تأمین‌اجتماعی تهران خبر داد و گفت: استقبال کم‌نظیری از این طرح در شعب پایلوت انجام پذیرفته است، به طوری که فقط در آبان‌ سال‌جاری 2300 کارگاه لیست ماهیانه خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارسال کرده‌اند که امید داریم به زودی و با همکاری اداره‌کل خدمات عمومی و رفاه سازمان و چاپ کارت‌شناسه کارفرمایان، سایر شعب کشور تحت‌پوشش اجرای این سرویس قرار گیرند


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :