fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 202726
    تاریخ انتشار : 30 بهمن 1395 9:44
    تعداد بازدید : 489

    غول جست‌وجوی اینترنتی؛ ارزشمندترین نام تجاری جهان است

    یکه تازی فاوا در فهرست برندهای برتر

    ارزشمندترین برند جهان در سال 2017 متعلق به شرکتی است که هر کسی دوست دارد هر روز با آن تعامل کند. درواقع، منظور این است که هر روز به آن سر می زنید و به جست وجو می پردازید. این برند گوگل است که هم اکنون 64 درصد سهم بازار جست وجوی اینترنتی را از آن خود کرده است و در عوض 41 درصد کل درآمد حاصل از تبلیغات را در جهان به خود اختصاص داده است. براساس گزارش و فهرست اخیر شرکت تحقیقاتی فاینانس برند، ارزش برند گوگل اخیرا به 109/5 میلیارد دلار رسیده که همین امر موجب شده این برند اپل را با ارزش 107/1 میلیارد دلار عقب بزند و در صدر تمام برندها بنشیند.

    گزارش: نسترن صائبی
     ارزشمندترین برند در هر کشور
    فاینانس برند علاوه بر اعلام ارزشمندترین برندهای جهان، بخش جالب دیگری دارد که وضعیت ارزشمندترین برند جهان را در هر کشور بررسی کرده است و نشان می دهد که برند گوگل در نقاط مختلف جهان با چه اقبالی روبه روست و درواقع هر کدام از این کشورها چند دلار سهم این شرکت را بالا می برند. همانطور که گفتیم در سال 2017 گوگل ارزشمندترین برند جهان لقب گرفته است و با تفاوتی بسیار کم، بعد از گوگل شرکت آمریکایی اپل و بعد از آن نیز آمازون با ارزش سهام 106/4 میلیارد دلار قرار دارند. 
    نقشه نشان می دهد که بزرگ ترین برندها چگونه در برخی کشورها با اقبال بیشتری مواجه هستند. در این شکل، هر کشوری با توجه به برندی که بیشترین ارزش را در آنجا دارد، مشخص شده است. 

    10 شرکت صدرنشین کدام ها هستند؟
    اگر بخواهیم 10 برتر این فهرست را توصیف کنیم، باید بگوییم که از میان این 10 شرکت، هشت شرکت کاملا آمریکایی هستند و دو شرکت دیگر یکی متعلق به کره شمالی و دیگری چین است. شرکت کره شمالی، همان سامسونگ بزرگ است که هم اکنون قدرتی جهانی دارد و دیگری ICBC (بانک اقتصاد و صنعت چین) است. از منظر دیگر باید بگوییم که از میان این 10 شرکت صدرنشین، هشت تای آن کاملا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند و فقط شرکت وال مارت، خرده فروش آمریکایی و دیگری همان بانک اقتصاد و صنعت چین خارج از این حوزه هستند. 
    جالب است بدانید که شرکت های آی تی جدول ارزشمندترین برندها را قبضه کرده اند و دیگر جایی برای شرکت های خودروسازی که سال ها و شاید قرن ها جزو صدرنشینان بودند، نیست. این شرکت ها با نزول به فهرست 20 تای دوم ارزشمندترین برندهای جهان رسیده اند. با یک مثال می توانید عمق این تغییر را درک کنید. ارزش بازار شرکت تویوتای ژاپن و بی ام دبلیوی آلمان که ارزشمندترین خودروسازان جهان به شمار می روند، به ترتیب 46/3 و 37/1 میلیارد دلار است. علاوه بر اینها، ارزش سهام شرکت ها در بسیاری از کشورهای جهان با افت بسیاری همراه بوده است. به طور مثال، برترین برندها در کشورهایی مثل کانادا، ایتالیا، سوئیس، استرالیا، روسیه، هند و اسپانیا از ارزش سهامی کمتر از 20 میلیارد دلار برخوردارند. براساس گزارش فاینانس برند، 76 درصد از 100 برند ارزشمند جهان متعلق به سه کشور آمریکا، چین و ژاپن است. 
    پس از گوگل در این فهرست، اپل و آمازون قرار گرفته اند. چهارمین شرکت ارزشمند جهان در سال 2017 شرکت مخابراتی آمریکایی AT&T و پس از آن مایکروسافت با ارزش 76/256 است. در رده ششم، شرکت سامسونگ و در رده هفتم ورایزون، شرکت مخابراتی آمریکایی و بعد از آن شرکت وال مارت قرار دارند. فیس بوک، بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان نیز در رده نهم و بانک چینی در رده دهم جا گرفته اند. 

     اپل؛ تحسین شده ترین 
    شرکت اپل امسال هم توانست برای دهمین سال متوالی مقام نخست «تحسین شده ترین کمپانی دنیا» را از آن خود کند. کسب این افتخار در نتیجه یک نظرسنجی میان بیش از 3 هزار و 800 نفر از متخصصان، مدیران و تحلیلگران حوزه صنعت و کسب و کار به دست آمده است. در جایگاه های بعدی شرکت هایی چون آمازون، استارباکس، برکشایر هاته وی و دیزنی قرار گرفته اند. ضمن اینکه نام فیس بوک و مایکروسافت نیز در میان 10 رتبه برتر به چشم می خورد. باید گفت که اپل کسب چنین جایگاهی را به طور مطلق مدیون محصول افسانه ای خود، آیفون می داند.
    سامسونگ به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای اپل، در سال قبل توانسته بود جایگاه ۳۵ را در فهرست مورد بحث به دست بیاورد، اما بحران گلکسی نوت 7 سبب شد که این شرکت اصلا نتواند به فهرست اولیه شرکت های تحسین شده در سال جاری راه بیابد. به طور قطع تبعات عرضه فاجعه بار این تلفن هوشمند تا مدت ها گریبانگیر این کمپانی کره ای خواهد بود.
    منابع: BusinessInsider و brandirectory


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :