fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 200295
    تاریخ انتشار : 2 بهمن 1395 0:15
    تعداد بازدید : 604

    جهان مجازی در تسخیر ویدیوها

    تصویر از سال های اولیه زندگی بشر روی یادگیری و به خاطر سپردن در انسان تاثیرگذار بوده است. حتی می توان گفت مغز ما کلمات را به عنوان تصاویر بسیار کوچکی می شناسد که با تصاویر کوچک تری به نام حروف آنها را شناسایی می کند. نقاشی های روی دیواره غارها تا امروز که بیلبوردهای تبلیغاتی جای جای شهرهای کوچک و بزرگ را گرفته اند، تاییدی بر ادعای تاثیرگذاری قوی تصویر بر ذهن انسان است. نتیجه تحقیقات نشان می دهد در صورتی که مردم درباره موضوعی مطلب بخوانند تنها ده درصد از آنها، اطلاعات را سه روز بعد به خاطر می آورند اما در صورتی که آنها تصویری مرتبط با همان موضوع ببینند، 65 درصدشان تا سه روز بعد اطلاعات را به یاد می آورند. در آستانه سال 2017 بسیاری از تحلیل گران رسانه های اجتماعی معتقدند جهان رسانه های اجتماعی را ویدیو تسخیر خواهد کرد.

    شبنم کهن چی
    جمع آوری نتایج گزارشاتی که طی سال 2016 از سوی محققان در حوزه رسانه های اجتماعی انجام شده، می تواند به ما کمک کند تا پیش بینی نه چندان دقیقی از وضعیت این رسانه ها در سال 2017 داشته باشیم. تحقیقات سال گذشته میلادی نشان می دهد ویدیوها به سرعت در حال جذب مخاطب و به نزدیک شدن به مرکز دایره بازاریابی رسانه ای هستند. آماری که فیس بوک و سیسکو منتشر کردند، حاکی از اهمیت یافتن ویدیوها برای مخاطبان و صاحبان برندهاست. آماری که از فیس بوک منتشر شده نشان می دهد تعامل در پست های فیس بوکی که ویدیو منتشر می کنند 13/9 درصد و در پست هایی که عکس است 7/13درصد بیشتر از پست هایی است که فقط حاوی متن هستند. هرچند به عقیده برخی فیس بوک دیگر کارایی گذشته را ندارد؛ اما تحقیقات سال 2016 نشان می دهد تعامل کاربران در فیس بوک در سال 2016  بیش از دو برابر رشد کرده و در اینستاگرام تقریبا نصف شده است. از سوی دیگر 55 درصد از بازاریابان از فیس بوک به عنوان مهم ترین پلات فرم رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. جالب است بدانید 85 درصد از فیلم ها در فیس بوک بدون صدا تماشا می شود. 
     جایگاه ویدیو در رسانه های اجتماعی
    پس از فیس بوک، اسنپ چت از شبکه های اجتماعی محبوبی است که دوستداران ویدیو و تصویر در کنار بازاریابان از آن بهره می برند. آمارها نشان می دهد اسنپ چت روزانه 150 میلیون کاربر فعال در سال 2016 داشته است. همچنین اعلام شده در اسنپ چت هر ثانیه 9 هزار عکس به اشتراک گذاشته می شود و کاربران اسنپ چت روزانه 10 میلیارد فیلم در این شبکه تماشا می کنند. این آمار درباره شبکه اجتماعی پریسکوپ به تماشای 110 سال ویدیو در روز می رسد. در توییتر هم توییت هایی که با عکس منتشر می شود، 150 درصد بیش از توییت های بدون تصویر بازنشر می شود و ویدیوها نیز مورد استقبال قرار می گیرند. 
     اهمیت ویدیو برای بازاریابان دیجیتالی
    بازاریابان سال 2016 به استفاده از ویدیو و تصویر در کار خود توجه ویژه ای نشان دادند. در این سال حدود 14 درصد از بازاریابان از ویدیو زنده استفاده کردند. 62 درصد از بازاریابان B2B از ویدیو به عنوان محتوای موثر در دنیای بازاریابی طی سال 2016 یاد کردند. از سوی دیگر 76 درصد از بازاریابان اعلام کرده اند که ویدیو تاثیر مستقیمی بر کسب و کار آنها داشته است. بیش از 60 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای کوچک اعلام کردند برای افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی ویدیویی در سال 2017 برنامه ریزی می کنند. در چنین شرایطی سیسکو خبر داده در سال 2017 ویدیو 70 درصد از تمام ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهد داد.
     علاقه کاربران به ویدیو و تصویر بیش از متن
    همچنین با تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون مقاله از سوی Buzzsumo مشخص شده مقالاتی که همراه با یک عکس و حدود 75 تا 100 کلمه توضیح در کاور منتشر می شوند، دو برابر بیش از دیگر مقالات در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و بازنشر می شوند. مطالعات eye tracking نیز نشان می دهد کاربرانی که مطالعه آنلاین دارند اگر با مقاله ای روبه رو شوند که عکس در آن کار شده، بیش از خواندن متن به عکس ها نگاه می کنند. اینفوگرافیک ها نیز سه برابر بیش از سایر محتواها در رسانه های اجتماعی بازنشر می شود و مورد توجه و علاقه است. جالب است بدانید سال گذشته Hubspot طی بررسی که انجام داد، دریافت 43 درصد از مصرف کنندگان خواستار دیدن محتوای ویدیویی بودند. این آمار می گوید استفاده از کلمه ویدیو در بخش موضوع ایمیل، باز کردن ایمیل و کلیک کردن روی آن را به ترتیب 19 و 65 درصد بیشتر می کند.
     تاثیر دستگاه های همراه
    موبایل ها باعث شده اند دسترسی به اینترنت و ابزارهایش ساده تر شود. در حال حاضر 51 درصد از بازی های ویدیویی روی موبایل انجام می شود. این رشد در مقایسه با سال 2014 افزایش 203 درصدی داشته است. آمار استفاده کاربران از دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت برای دسترسی به رسانه های اجتماعی رو به افزایش است. این افزایش از آنجایی که 58 درصد از بزرگسالان به صورت همزمان از چند دستگاه آنلاین استفاده می کنند، با روند سریعی پیش می رود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :