آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 2002
تاریخ انتشار : 23 مهر 1390 7:21
تعداد بازدید : 1069

اینترنت برای دوسوم کاربران جوان از نان شب واجب‌تر است

بدون اینترنت هــرگــز!

بر اساس نظرسنجی جدید سیسکو، شرکت پیشگام سازنده تجهیزات شبکه، دو سوم افرادی که به اینترنت دسترسی دارند
معتقدند که اینترنت از نان شب هم واجب تر است. این افراد می گویند که اینترنت به اندازه غذا، آب، هوا و سرپناه برای شان
اهمیت دارد. براساس «گزارش سیسکو از فناوری های متصل در جهان»، بقیه این افراد اینترنت را واجب تر از نان شب نمی دانند، اما به نظر آنها نیز اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نظرسنجی 2 هزار و 853 نفر در آن شرکت کرده اند که یکهزار و 441 نفرشان دانشجو (18 تا 24 سال) و یکهزار و 412 کارمند (21 تا 29 سال) هستند که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل و مشغول به کار شده اند. این افراد از 14 کشور آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، روسیه، هند، چین، ژاپن و استرالیا انتخاب شده اند. همچنین تعداد دختران و پسران در این نظرسنجی به صورت مساوی بوده است. در این نظرسنجی سه گزینه برای افراد در نظر گرفته شده بود که عبارتند از: بدون اینترنت می توانم زندگی کنم، بدون اینترنت می توانم زندگی کنم، اما برایم واقعا سخت است و بدون اینترنت نمی توانم زندگی

ترجمه: نسترن صائبی

منبع: سیسکو

 

تایج مطالعه

اینترنت

دانشجویان و حرفه‌ای‌های جوان درک مشابهی از اهمیت اینترنت داشته‌اند. برای بسیاری از آنها، دسترسی به اینترنت از طریق کامپیوترشان به منزله دسترسی به عمده اطلاعات و منبع خبری و جزء لاینفک زندگی روزانه‌شان محسوب می‌شود.

- تقریبا برای نیمی از دانشجویان (49 درصد) و کاربران نهایی (47 درصد،) اینترنت به همان اندازه اهمیت دارد که آب، غذا، هوا و سرپناه برای‌شان اهمیت دارد. یک سوم این افراد زیرگروه نیز اعلام کرده‌اند که اینترنت یکی از نیازهای ضروری آنها به شمار می‌رود.

- هر دو گروه دانشجو و کسانی که تازه وارد بازار کار شده‌اند، اعلام کرده‌اند که کامپیوترشان، به ویژه لپ‌تاپ‌شان اصلی‌ترین ابزار برای گرفتن اطلاعات و دسترسی به اخبار است و افراد کمتری از تلویزیون، گوشی هوشمند یا رسانه‌های چاپی برای دسترسی به این موارد بهره می‌برند.

-افزون بر نیمی از دانشجویان (55 درصد) و جمعیت بسیاری (62 درصد) از تازه واردان به بازار کار یا همان کاربران نهایی (end users) اعلام کرده‌اند که بدون اینترنت نمی‌توانند زندگی کنند و شبکه اجتماعی به جزء لاینفک زندگی‌ روزمره‌شان تبدیل شده است.

- تقریبا نیمی از دانشجویان (40 درصد) بین دو گزینه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تعیین وقت ملاقات و بیرون رفتن با دوستان‌شان، اینترنت را انتخاب کرده‌اند.

- تقریبا دو سوم (64 درصد) از دانشجویان دسترسی به اینترنت را به داشتن خودروی شخصی ترجیح می‌دهند. در این نظرسنجی دیده شده که دانشجویان چین، ژاپن، هند و آلمان بیشتر از دانشجویان کشورهای دیگر اینترنت را به خودروی شخصی ترجیح می‌دهند.

- 61 درصد از دانشجویان، فروشگاه واقعی را به فروشگاه‌ آنلاین برای خرید ترجیح می‌دهند. این در حالی است که افزون بر نیمی از دانشجویان برزیلی، چینی و آلمانی دوست دارند به صورت آنلاین خرید کنند تا از فروشگاه‌های واقعی.

 

شبکه اجتماعی

کانال‌های رسانه اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر از مهم‌ترین فضاهای مجازی هستند که دانشجویان و جوانانی که تازه به کار مشغول شده‌اند به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که کارمندان جوان از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با همکاران و حتی با مدیران خود استفاده می‌کنند. دانشجویان نیز در این مورد گفته‌اند که ترجیح می‌دهند که در فیس‌بوک فعالیت کنند تا زمان‌شان را با دوستان‌شان در دنیای واقعی بگذرانند. حتی برخی از آنها اعلام کرده‌اند زمانی که در حال درس خواندن یا انجام تکالیف‌شان هستند، حواس‌شان به فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی‌شان است.

- برای دانشجویان برزیلی، اسپانیایی، ایتالیایی، هندی و چینی به‌روز کردن روزانه فیس‌بوک‌شان از گذراندن وقت‌شان با دوستان، گوش دادن موسیقی و رفتن به مهمانی مهم‌تر است.

- از هر 10 دانشجو، چهار نفر از آنها (43 درصد) حتی زمانی که در حال درس خواندن یا انجام تکالیف دانشگاهی خود هستند حداقل سه بار در روز به شبکه اجتماعی‌شان سر می‌زنند. البته دانشجویان ژاپنی تا حدودی از این گروه مستثنا هستند و به ندرت اتفاق می‌افتد که حین درس خواندن حواس‌شان با شبکه‌های اجتماعی پرت شود.

- بیشتر دانشجویان و جوانان کارمند اعلام کرده‌اند که حداقل یک بار در روز به فیس‌بوک سر می‌زنند، ولی اسپانیایی‌ها خیلی بیشتر از یک بار در روز صفحه فیس‌بوک‌شان را چک می‌کنند.

- از هر 10 جوانی که تازه کارمند شده‌اند، هفت نفر گفته‌اند که در فیس‌بوک یا توییتر با مدیر یا همکاران‌شان دوست شده‌اند.

- در میان کشورهایی که از آنها نظرسنجی شده، تعداد بسیاری از جوانان تازه کارمند شده مکزیک، هند، برزیل، اسپانیا و چین در فیس‌بوک یا توییتر هم با همکاران و هم با مدیران‌شان دوست هستند.

 

روش عمده دسترسی به اطلاعات و منابع خبری

تعداد بسیاری از دانشجویان لپ‌تاپ‌شان را مهم‌ترین ابزار برای دسترسی به اطلاعات و اخبار دانسته‌اند.

- بیش از یک سوم دانشجویان اسپانیا از طریق گوشی هوشمندشان به اطلاعات و اخبار دسترسی پیدا می‌کنند.

تعداد بسیاری از جوانانی که تازه وارد بازار کار شده‌اند لپ‌تاپ‌شان را مهم‌ترین ابزار برای دسترسی به اطلاعات و اخبار دانسته‌اند.

- در حالی که بسیاری از این گروه از لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی برای دسترسی به اطلاعات و اخبار استفاده می‌کنند، بیش از یک نفر از هر چهار نفر کارمند فرانسوی اطلاعات‌شان را از طریق تلویزیون به دست می‌آورند و تقریبا از هر چهار کارمند استرالیایی یک نفر از گوشی هوشمندش برای این کار استفاده می‌کند.

خرید کتاب

بیش از یک سوم دانشجویان اعلام کرده‌اند که در طول یک ماه گذشته یک کتاب فیزیکی از کتابفروشی خریده‌اند که در این میان دانشجویان اسپانیایی و ژاپنی بیشتر از دانشجویان دیگر کتاب خریداری کرده‌اند.

- تقریبا یک نفر از هر سه نفر دانشجو در برزیل و ایتالیا اعلام کرده‌اند که در عرض دو سال گذشته یک کتاب فیزیکی خریده‌اند.

- در میان کشورهایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تعداد بسیاری از دانشجویان برزیلی گفته‌اند که آخرین کتاب چاپی که خریده‌اند مربوط به چهار تا پنج سال پیش است.

افزون بر نیمی از کارمندان (57 درصد) حداقل در یک ماه گذشته هیچ کتابی از کتاب‌فروشی نخریده‌اند.

- کمتر از یک چهارم کارمندان هندی و استرالیایی در طول دو سال گذشته مبادرت به خرید کتاب از کتابفروشی کرده‌اند.

 

اینترنت؛ یک ضرورت

بیش از نیمی از دانشجویان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که بدون اینترنت نمی‌توانند زندگی کنند و اینترنت جزء لاینفک زندگی روزانه‌شان شده است.

- در میان کشورهایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، دانشجویان چینی، ایتالیایی و برزیلی بیش از دانشجویان کشورهای دیگر ادعا کردند که بدون اینترنت نمی‌توانند زندگی کنند.

بیش از 6 نفر از هر 10 نفر کارمند اعلام کرده‌اند که بدون اینترنت نمي‌توانند زندگی کنند و این شبکه اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزانه‌شان تبدیل شده است.در میان کشورهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تعداد بسیاری از کارمندان چینی، برزیلی، آمریکایی و انگلیسی گفته‌اند که بدون اینترنت نمی‌توانند زندگی کنند.

مهم‌ترین فناوری در زندگی روزمره

تقریبا نیمی از دانشجویان (46 درصد) اعلام کرده‌اند که لپ‌تاپ‌شان مهم‌ترین ابزار در زندگی روزانه‌شان است.

- بیش از یک سوم دانشجویان اسپانیایی و انگلیسی گفته‌اند که گوشی هوشمندشان مهم‌ترین ابزار در زندگی روزانه‌شان است.

بخش اعظم جمعیت کارمندان اعلام کرده‌اند که لپ‌تاپ برای آنها در زندگی روزمره از هر فناوری دیگری مهم‌تر است.

- در این میان، کارمندان آمریکایی و استرالیایی بیشتر از کارمندان کشورهای دیگر گوشی‌ هوشمند را مهم‌ترین ابزار در زندگی روزمره‌شان دانسته‌اند.

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :