fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 198703
    تاریخ انتشار : 11 دی 1395 0:23
    تعداد بازدید : 911

    در گفت و گو با فناوران مطرح شد

    هوواوی: به تعهدات مان در ایران عمل کردیم

    هوواوی یکی از نخستین شرکت هایی است که خدمات پس از فروش یکپارچه و اختصاصی برای مشتریانش در نظر گرفته است و به جای اینکه شرکت های مختلف به ارایه گارانتی برای محصولات این شرکت بپردازند، بخش مجزایی را به عنوان خدمات پس از فروش برای مشتریانش در نظر گرفته است. برای اطلاع از سرویس های مختلف هوواوی، با حمید شاهرخ نیا، مدیر خدمات پس از فروش این شرکت به گفت وگو نشسته ایم.

    ساحره چمنی
    بخش سرویس خدمات پس از فروش هوواوی از چه زمانی کار خود را شروع کرد؟
    مدل جدید سرویس خدمات پس از فروش هوواوی از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرد و براساس آن غیر از دستگاه هایی که در سال 2016 عرضه شده اند، گوشی هایی را که از ۹ ماه قبل یعنی دسامبر 2015 نیز عرضه شده بودند را نیز تحت پوشش قرار می دهد.
    خدمات پس از فروش هوواوی شامل چه سرویس هایی می شود؟
    از ابتدا ما ۱۸ ماه گارانتی تعمیرات برای همه دستگاه ها و دو هفته تعویض دستگاه را برای گوشی های فروخته شده در نظر گرفتیم. گوشی هایی که نیاز به تعویض دارند، در شهرهای بزرگ در کمتر از ۴۸ ساعت و در شهرهای کوچک حداکثر تا ۷۲ ساعت تعویض شده و به دست مشتری می رسند. گوشی هایی هم که دارای باتری جداشونده هستند، تا ۶ ماه مشمول تعویض می شوند.
    تعویض گوشی شامل چه مواردی می شود؟
    دستگاه هایی که فروش می رود از تاریخ فعال سازی اگر مشکلاتی داشته باشند که از طریق نرم افزاری قابل حل نباشد، توسط دفاتر خدمات پس از فروش هوواوی تعویض می شود. اگر مدلی شبیه به مدل خریداری شده موجود باشد، با همان مدل تعویض ، در غیر این صورت با مدل های بالاتر بدون دریافت هزینه اضافی تعویض و در اختیار مشتری قرار می گیرد.
    اکنون در چه شهرهایی مرکز خدمات پس از فروش دارید؟
    سه مرکز بزرگ ویژه تعمیرات در شهرهای تهران، مشهد و کرج داریم که مرکز تهران واقع در بازار موبایل، بزرگ ترین مرکز خدمات پس از فروش در خاورمیانه است. البته در شهرهای دیگری مثل ساری، اردبیل، اصفهان، قم، شیراز، تبریز و تهران مراکزی وجود دارد که به شکل اختصاصی برای هوواوی نیست. اما حدود ۱۳۰ مرکز دریافت و ارسال در کشور داریم و در آینده نزدیک شهرهایی همچون اهواز، رشت، همدان، ایلام و زاهدان به این سرویس اضافه خواهد شد.
    مشتریان از چه طریقی از سرویس های شما مطلع شده و با شما در تماس هستند؟
    مشتریان هر سوالی داشته باشند، می توانند با مراکز خدمات پس از فروش و مراکز دریافت و ارسال با شماره ۴۲۰۰۰ در رابطه با تعمیرات، کارکرد، تنظیم و سایر ایرادات دستگاه به شکل ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی تماس بگیرند. این مراکز به شکل یکسان خدمات استاندارد هوواوی را ارایه می دهند.
    چه بارخوردی در طول یک سال گذشته دریافت کرده اید؟
    چه از طرف مشتریان، سازمان های دولتی و همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده بازخورد خوبی دریافت کرده ایم. از آنجا که کنترل خدمات شفاف تر است و دغدغه خرید را برای مشتریان کمتر می کند. بر این اساس سازمان حمایت از مصرف کننده استقبال خوبی از این مدل کرده و معتقد است کنترل خدمات برای مبادی دولتی ساده تر می شود.
    آماری درباره خرابی گوشی های تان ارایه می کنید؟
    میزان خرابی گوشی های رده بالای هوواوی زیر سطح استانداردهای جهانی است. اگر هم ایراد مشترکی بین گوشی های یک مدل اتفاق بیفتد، با سطح استانداردهای جهانی برابری می کند. به این ترتیب کمترین میزان خرابی مدل های High end را داریم.
    آیا در یک سال گذشته سرویس هوواوی پیشرفت داشته است؟
    ما سعی کردیم به قول هایی که در طول یک سال گذشته دادیم، عمل کنیم و به همه تعهدات مان در این راستا عمل کردیم و با اجرای کمپین و افزایش مراکز خدمات پس از فروش، تلاش کردیم رضایت مشتری را جلب کنیم.
    چه خدمات جدیدی ارایه کرده اید؟
    یکی توسعه خدمات پس از فروش ما بوده که در سایر شهرها ارایه شده است. به تازگی خدماتی را به شکل کمپین در بازار موبایل ارایه کردیم که بر اساس آن دستگاه هایی که حتی به علت اشتباهات اپراتوری شکسته بودند یا آب خورده بودند، می توانستند از خدمات ما با درصد تخفیف بالایی استفاده کنند. ما فیدبک خوبی از این کمپین گرفتیم و در مدت یک هفته بیش از هزار نفر مراجعه و درخواست کردند که خدماتی از سوی هوواوی دریافت کنند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم این مدل خدمات را نهادینه و در بطن سیاست های خدمات مان ارایه کنیم.
    در همین راستا برای دو مدل از پرچمداران مان به نام Mate 9 و honor 8 یک مدل سرویس اضافه کردیم که براساس آن این گوشی ها مضاف بر سرویس های ۱۸ ماه گارانتی و تعمیر، دارای سه ماه گارانتی تعویض نیز می شوند و در صورتی که در طول سه ماهه نخست LCD دستگاه دچار شکستگی یا آبخوردگی شود، شامل تعویض مجانی می شود. بر این اساس اگر LCD در سه ماه نخست شکسته شود، یک بار به شکل مجانی تعویض می شود، همچنین در صورت بروز هر اتفاق دیگری در سه ماهه نخست مشکلاتی در رابطه با Main Board، دوربین یا باتری برای گوشی، مشتری می تواند گوشی نو دریافت کند و این دو دستگاه شامل خدمات دریافت و ارسال رایگان می شود. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :