آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 197404
تاریخ انتشار : 22 آذر 1395 11:1
تعداد بازدید : 568

آینده بانکداری بر بستر شبکه‎های اجتماعی است

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت: فناوری و تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و بانکداری بر بستر شبکه های اجتماعی، مدل بلامنازع بانکداری آینده است.

بانک ملی - مسعود خاتونی گفت: جدا از اینکه بانک ها چه مدل کسب و کاری را برای آینده خود انتخاب کنند، تمرکز و رقابت در بانکداری آینده فراتر از خدمات مالی پایه بوده و محدوده وسیعی از خدمات مالی ارزش افزوده و غیرمالی را با توجه به نیاز گروه‏ های مختلف مشتری دربر خواهد گرفت؛ لذا الزام بانک ها به تشخیص رفتار مشتری، گروه بندی مشتریان و شناسایی نیازهای واقعی هر گروه بیش از بیش خواهد بود و این امر با تعامل نامحدود و حضور پیوسته در کنار مشتری در شبکه های اجتماعی به وقوع خواهد پیوست.
وی ادامه داد: بعد از پایداری و دسترسی پذیری خدمات که شبکه های اجتماعی بخش قابل توجهی از آن را تامین می‏ کنند، امنیت مهم‎ترین رکن تعامل بانک در این شبکه ها خواهد بود. از این‏ رو اعتماد به بستر امن شبکه‏ های اجتماعی باید همسنگ اعتماد به خود بانک باشد.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت: طبق بررسی های میدانی انجام شده ۸۰ درصد افراد فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، بانکداری در این حوزه را به شرط اینکه نرم افزار آن داخلی و سرورهای آن در ایران باشد، مطلوب دانسته اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :