آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 193813
تاریخ انتشار : 1 آبان 1395 12:57
تعداد بازدید : 750

ختم به خیر عاقبت بند جنجالی در قبض‌های تلفن ثابت

10 هزار تومان بدهی ثبت نام اولیه باز می گردد

رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: مبلغ 100 هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت نام اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می شود.


فناوران- محمدرضا فرنقی زاد گفت: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ 100 هزار ریال با عنوان بدهی ثبت نام اولیه، این موضوع با دستور وزیر ارتباطات بررسی شد و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه 205 کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه تعرفه تلفن ثابت سال های زیادی است که افزایش پیدا نکرده و این امر در توسعه شرکت مخابرات اختلال ایجاد کرده است، کمیسیون تنظیم مقررات سیاستی در این خصوص اتخاذ کرد که همزمان با کاهش تعرفه اینترنت خانگی (ADSL) انجام شد تا سبد هزینه های ارتباطی خانوار افرایشی نداشته باشد.
فرنقی زاد با بیان رعایت دقیق قوانین و مقررات کمیسیون گفت: رگولاتوری اجرای دقیق مفاد کمیسیون تنظیم مقررات را رصد می کند و در صورتی که مواردی خلاف مقررات دیده شود، برخورد قانونی با متخلفان صورت می گیرد.

 توضیحات مخابرات
سخنگوی مخابرات تهران و البرز نیز در این باره گفت: به دلایل فنی یک بدهکاری بابت ثبت نام تلفن ثابت و یک بستانکاری بابت دریافت اشتباه هزینه تماس با کدهای رایگان در قبوض تلفن ثابت ایجاد شده بود که با مشترکان تسویه 
شد.
محمدرضا بیدخام در گفت وگو با فارس درباره موارد ابهام در قبوض این دوره تلفن ثابت توضیح داد: در قبوض دوره اول مرداد تا مهر 95 برای برخی مشترکان 10 هزار تومان بدهی بابت هزینه ثبت نام تلفن ثابت درج شده که این مبلغ ناشی از مصوبه 205 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که به دلیل مشکل فنی این هزینه از تاریخ اول فروردین 94 تا 30 آبان 94 وصول نشده است.
سخنگوی مخابرات منطقه تهران و البرز افزود: همچنین در قبوض برخی مشترکان بستانکاری بابت برگشت مبلغ کدهای خدماتی محاسبه شده که این مورد نیز به دلیل دریافت اشتباه هزینه بابت تماس با برخی کدهای خدماتی مانند 110 و 118 از مشترکان دریافت شده بود که نباید محاسبه می شد.
به گفته وی این مورد نیز به دلیل اشکال فنی در سیستم محاسبه کارکرد ایجاد شده بود.
بیدخام گفت: طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در برخی قبوض نیز هزینه ای بابت حداقل کارکرد اخذ شده که مربوط به مشترکانی است که حداقل کارکرد تعیین شده با تلفن ثابت را نداشته اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :