fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 192341
    تاریخ انتشار : 12 مهر 1395 10:37
    تعداد بازدید : 821

    کاهش 31 درصدی محبوبیت در برزیل

    تبلت ها هر روز کم مخاطب تر از قبل می شوند

    بازار تبلت که مدت هاست رنگ رونق به خود ندیده است، همچنان در رکود دست و پا می زند.

    فناوران- بر اساس اعلام فعالان بازار کامپیوتر، کاهش تقاضا به دلیل رشد قیمت است و خریداران در انتظار کاهش قیمت ها از خرید خودداری می کنند. 
    این در حالی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که تبلت ها دیگر مانند سابق محبوب نیستند و تنها برخی از نمونه های تبدیل شونده در بازار مخاطب دارند که با توجه به رشد قیمت ها خرید این تبلت های تبدیل شونده گران قیمت هم مقرون به صرفه نیست.
    به گفته علی بیرانوند، یکی از فعالان بازار کامپیوتر این اتفاقی است که در بازارهای جهانی نیز رخ داده است و تبلت ها به ویژه نمونه های ارزان قیمت دیگر مخاطب چندانی ندارند. در مقابل تبلت های هیبریدی در بازار محبوب شده اند که البته این نوع تبلت ها هم در حال حاضر بسیار گران قیمت هستند؛  اما شرکت های تولیدکننده با درک این موضوع تولید نمونه های تبدیل شونده خوش قیمت را آغاز کرده اند.
    یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم رشد توجه به سمت گوشی های صفحه بزرگ و فبلت ها را دلیل عمده کاهش تقاضا برای تبلت ها عنوان می کند.  به گفته وی، با توجه به این موضوع که کاربران از حمل چند دستگاه خسته شده اند و به دنبال کالایی هستند که همه نیازهای شان را برطرف کند، فبلت و به طور کلی گوشی های صفحه بزرگ محبوب شده و جای تبلت ها را گرفته اند.
    این فعال بازار می افزاید: در حال حاضر فبلت و گوشی های سایز بزرگ، جای تبلت، دوربین های عکاسی و حتی در برخی از موارد نوت بوک ها را گرفته اند که این موضوع درباره تبلت و دوربین محسوس تر است تا کالاهایی نظیر نوت بوک.
    گزارش های موسسات تحقیقاتی هم حاکی از این است که در بازارهای جهانی نیز شاهد چنین اتفاقی هستیم و توجه کاربران به سمت گوشی های سایز بزرگ و فبلت ها جلب شده است.
    البته تبلت های هیبریدی هم در بازارهای جهانی محبوبیت خود را دارند و به همین دلیل است که هر روز محصولی جدید و حرفه ای تر در این زمینه به بازار عرضه می شود.
    کارشناسان می گویند: با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد با عرضه گسترده تبلت های تبدیل شونده و متعادل شدن قیمت ها بازار به سمت این محصولات پیش رود؛ ولی با این حال نباید از تاثیر فبلت ها بر بازار تمام رایانه های شخصی غافل شد.
    بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC نیز، بازار جهانی تبلت با کاهش تقاضا مواجه شده است.
    به گزارش خبرآنلاین، حدود 860 هزار تبلت در فصل دوم سال مالی جاری در برزیل به فروش رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 32 درصد کاهش داشته است، هرچند در مقایسه با فصل اول همین امسال 3 درصد رشد فروش را نشان می دهد.
    در فصل دوم سال 2015 نیز هزینه خرید یک تبلت برای کاربر برزیلی 132 دلار بود که این رقم در سال 2016 به 136 دلار رسید و آی دی سی معتقد است که قیمت تبلت در برزیل 17 درصد افزایش یافته است.
    علاقه کاربران به خرید فبلت و محبوبیت گوشی های زیر 7 اینچی نیز یکی از دلایل عمده افت فروش تبلت در این کشور عنوان شده است.همچنین می توان وضعیت بد اقتصادی مردم را نیز به دلایل افت فروش اضافه کرد و به همین خاطر بازار تبلت در برزیل شکننده شده است.
    کارشناسان آی دی سی معتقدند فصل سوم و چهارم که فصل فروش کریسمس و نیز روز بچه هاست، می تواند در افزایش موقتی فروش تاثیر داشته باشد؛ چراکه برخی والدین نمی خواهند بچه ها موبایل داشته باشند و ترجیح شان به خرید تبلت است.
    IDC درمجموع فروش 4 میلیون تبلت را در سال 2016 برای برزیل پیش بینی می کند که این رقم 30 درصد کمتر از سال 2015 خواهد بود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :