آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 191191
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1395 11:30
تعداد بازدید : 903

رییس هیات مدیره شرکت پویه‌گام:

سازمان ها ITIL را با ایزو 2000 اشتباه می گیرند

سروژ هاکوپیان، رییس هیات مدیره شرکت پویه گام، درباره تفاوت های ITIL و ISO20000 گفت: اگر بخواهیم به تفاوت های بنیادی میان ITIL و ISO20000 بپردازیم، نخستین نکته BEST PRACTICE بودن ITIL و ارایه مجموعه ای از راهکارها در مقابل استاندارد و CODE PRACTICE بودن ISO20000 است.

فناوران- وی ادامه داد: ITIL کتابخانه ای از مجموعه بهترین راهکارهای پیشنهادی برای فرآیند ها و عملیات هاست که بیشتر حالت توصیفی دارد تا تجویزی. در ITIL مجموعه ای از راهکارها به شما پیشنهاد می شود که مجبور به اجرای آنها نیستید. همین باعث شده است که گاهیITIL   را به عنوان استانداردی خود مختار در حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات معرفی می کنند که استفاده از عبارت استاندارد به دلیل ماهیتITIL   جایز نیست. 
از طرفی ISO20000 یک استاندارد auditable است که 256 الزام اساسی برای شرکت های مایل به اخذ این گواهی نامه در نسخه 2011 آن تعریف شده است. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :