fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 18965
    تاریخ انتشار : 14 آذر 1391 10:52
    تعداد بازدید : 898

    مديركل دفتر امور بنگاه‌ها اعلام کرد:

    پشتیبانی سازمان توسعه تجارت از صادرات محصولات «های تک»

    مديركل دفتر امور بنگاه هاى سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رسالت اصلى اين دفتر در سازمان توسعه تجارت صادراتى كردن بنگاه ها و تشكل هاست كه در همين راستا چهار حوزه كارى مختلف براى ما تعريف مى شود كه عبارت است از بسته بندى، كنسرسيوم ها و خوشه هاى صادراتى، تشكل ها و در نهايت پرداخت جوايز و مشوق هاى صادراتى.

    روابط عمومی سازمان توسعه تجارت- گیتی توانا در پاسخ به سوالى مبنى بر اينكه جوايز و مشوق‌هاى صادراتى سال ۹۱ به بعد به چه صورت پرداخت مى‌شود، گفت: در سال‌هاى گذشته يك پكيج كامل براى تشويق صادركنندگان در اختيار داشتيم كه قسمتى از آن به صورت نقدى و ريالى به آنها پرداخت مى‌شود و قسمتى ديگر مشوق‌هاى غيرمستقيم بود كه در قالب پرداخت سوبسيد به صادركننده و در نظر گرفتن تسهيلات و پشتيبانى‌هاى ديگر از آن بود اما از سال ۹۱ به بعد آنچه در نظر داريم اين است كه جوايز و مشوق‌هاى صادراتى ديگر به صورت نقدى و مستقيم نخواهد بود اما حمايت از صادرات به صورت غيرمستقيم انجام خواهد شد.
    وى افزود: بنابراين جوايز صادراتى حذف نمى‌شود بلكه به جاى اينكه در دو دسته نقدى و غيرنقدى تقسيم‌بندى شود فقط به صورت غيرنقدى تخصيص مى‌يابد.
    مديركل دفتر امور بنگاه‌هاى سازمان توسعه تجارت گفت: بر اين اساس بنگاه‌ها مى‌توانند در راستاى مباحثى همچون بسته‌بندى، برندينگ و صادرات محصولات «هاى‌تك» از پشتيبانى سازمان توسعه تجارت برخوردار شوند.
    توانا با اشاره به برنامه‌هايى كه در راستاى توسعه و توانمندى بنگاه‌ها و تشكل‌هاى صادراتى انجام شده است، افزود: نخستين اقدام اين سازمان در اين باره برگزارى همايش‌هاى توانمندسازى بنگاه‌هاست كه چهار همايش براى نيمه اول و دوم امسال و سال آينده در نظر گرفته شده است كه سعى كرديم در اين همايش‌ها به مسایل درون بنگاهى بپردازيم زيرا مشكلات برون بنگاهى مربوط به مسایل سياسى و اقتصادى مختلفى مى‌شود كه مربوط به بنگاه نمى‌شود.
    اين مقام آگاه در سازمان توسعه تجارت افزود: با برگزارى اين همايش‌ها بنگاه‌ها به مسایل مهم حساس شده و به سمت رفع آنها حركت مى‌كنند.
    وى به ديگر اقدام سازمان توسعه تجارت براى توانمندسازى بنگاه‌ها اشاره كرد و گفت: چاپ نشريه الكترونيكى «پيام بنگاه» به صورت ماهانه و ارسال آن به هشت هزار بنگاه، ديگر تلاش ما براى تشكل‌ها بود كه اين نشريه مى‌تواند پل ارتباطى بنگاه‌هاى كوچك با يكديگر باشد.
    توانا به جشنواره بسته‌بندى در حوزه صنايع غذايى اشاره و گفت: اين جشنواره به بررسى یکهزار مدل بسته‌بندى پرداخت كه از بين آنها ۴۵۰ مدل بسته‌بندى در نمايشگاهى دايمى به نمايش درآمد و از ۱۰ مدل برتر آن با اهداى تنديس قدردانى شد.
    مديركل دفتر امور بنگاه‌هاى سازمان توسعه تجارت اقدام ديگر اين دفتر را امضاى تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانى اعلام كرد و گفت: بر اساس آن تشكل‌هاى صادراتى رتبه‌بندى مى‌شوند و در ادامه آن تشكيل شركت‌هاى مديريت صادرات مورد بررسى قرار خواهد گرفت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :