آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 188227
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1395 11:8
تعداد بازدید : 721

به دلیل پرداخت نکردن بدهی انجام شد

انتقاد از قطع تلفن پاسخگویی به سوالات دینی

رییس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در پی قطع تلفن این مرکز با بیان اینکه دولت ها موظف اند برای خدماتی مانند مشاوره هزینه کنند، گفت: مخابرات به ارزش کار پاسخگویی به سوالات دینی مردم واقف نیست.

مهر- در پی قطع سامانه تلفنی ۰۹۶۵۰ متعلق به مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید محمد سادات منصوری، رییس این مرکز  گفت: این مرکز حدود هشت سال پیش به پیشنهاد جناب آقای خاموشی تاسیس شد و بنده هم مسوولیتش را بر عهده گرفتم. روش کار در این مرکز به این نحو است که مردم با استفاده از خط تلفن واحدی، از سراسر کشور (۰۹۶۵۰)  تماس می گرفتند، سوالاتشان را مطرح می کردند و کارشناسان ما پاسخ می دادند. استقبال بسیار خوبی هم از این سیستم شده بود، به طوری که بیش از صد کارشناس دینی در این مرکز روزانه تا ۳۰۰۰ سوال را پاسخ می دهند.
سادات منصوری ادامه داد: به تدریج که مخابرات به دست بخش خصوصی افتاد، تصمیم گرفتند مکالمات با این شماره را از صورت رایگان بیرون بیاورند و کل کدهای خدماتی که ابتدای  آن (۰۹۶) بود، از حالت رایگان با یک هزینه نسبتا بالایی خارج شد و دقیقه ای ۵۰ تومان برای افرادی که تماس می گرفتند محسوب می شد که این هزینه بالایی بود. ما دیدیم که عملا این هزینه ها به کار ما صدمه زد یعنی میزان پاسخگویی ما که روزانه ۳۰۰۰ سوال بود، به ۵۰۰ سوال در روز تقلیل یافت.
رییس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یعنی بعد از پولی شدن مکالمات، حدود یک ششم کاربران را داشتیم. 
سادات منصوری بیان کرد: هزینه دار شدن این تلفن به ما ضربه زد، تلاش کردیم این مشکل حل شود. حدود دو سال با دوستانی که در بخش خصوصی مخابرات مسوول بودند، گفت وگو کرده تا آنها را قانع کنیم که این مکالمات را رایگان کنند. حدود سه سال است که این مکالمات به همت آنها رایگان شده است. اگرچه با اینکه بخش خصوصی هستند برای اینکه مشکل مردم حل شود، از سودشان گذشتند. 
وی گفت: اما اینها تصمیم گرفتند از دو، سه سال پیش با یک مبلغ گزافی ۱۰۰ میلیون تومان در سال بابت همین شماره (۰۹۶۵۰) که در اختیار ما قرار داده اند، از ما بگیرند. ما هم موسسه ای هستیم که کار پاسخگویی را با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی انجام می دهیم. 
وی ادامه داد: تا اینکه ۹ مرداد یک‎دفعه دیدیم که سیستم ما قطع شد. پیگیری کردیم دیدیم اشکال از سیستم ما نیست؛ بلکه اشکال از مخابرات است. گفتند ارتباطات زیرساخت گفته این سیستم را قطع کنید. 
رییس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: خودشان گفتند ما این مساله را پیگیری می کنیم. شما صبر کنید ما به شما خبر می دهیم. دو مرتبه که نامه زدند ما رفتیم. گفتند ما با وزیر نامه نگاری می کنیم، صبر کنید تا نتیجه دهد. همه تلاشمان را کردیم که وزارت ارتباطات از سیستم های این چنینی پولی نگیرد. 
وی ادامه داد: ما ۱۰۰ کارشناس پاسخگو داریم، سازمان تبلیغات اسلامی پیگیر این مساله شده است ولی نمی دانم چرا قبل از اینکه به ما بگویند خدمات عمومی را یکدفعه قطع کردند. مثل این است که تلفن اورژانس تهران را یکدفعه قطع کنید یا تلفن آتش نشانی را قطع کنید، چقدر مردم صدمه خواهند دید. اینکه مساله ای نیست آخر سر بگویید ۲۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان به ما بدهید، به نتیجه برسیم امضا می‎کنیم ما اگر پول ندادیم، شما حق دارید تلفن ما را قطع کنید. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :