fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 187817
    تاریخ انتشار : 6 مرداد 1395 11:10
    تعداد بازدید : 725

    با پرداخت 4/83 میلیارد دلار

    ورایزون صاحب یاهو شد

    بعد از انتشار شایعات و خبرهای کوتاه و ناکامل از قرارداد یاهو و ورایزون، درنهایت این دو شرکت رسما اعلام کردند که ورایزون یاهو را خرید و تجارت اینترنتی آن را صاحب شد.

    فناوران- ورایزون به صورت رسمی اعلام کرد که در ازای پرداخت 4/83 میلیارد دلار از این پس صاحب تجارت یاهو است. این به این معناست که تبلیغات، محتوا، جست وجو و اپراتورهای موبایل یاهو منتقل شده است و با شرکت دیگری از ورایزون به نام AOL ادغام می شوند.
    مریسا مه یر نیز در بیانیه ای اعلام کرد که یاهو و AOL با ارایه خدمات مناسب، محبوبیت اینترنت، ایمیل، جست وجو و رسانه را به سرعت دوچندان می کنند. البته به نظر می رسد که این معالمه پتنت های غیرهسته ای یاهو را پوشش نمی د هد. همچنین این قرارداد نهایی نشده است؛ زیرا باید رگولاتوری های مرتبط آن را تصویب کنند.
     مه یر: می خواهم در یاهو بمانم
    به دنبال انتشار خبرهای امروز، مریسا مه یر ایمیلی را برای کارکنان یاهو در اقصی نقاط دنیا ارسال و اعلام کرد که در نظر دارد در این کمپانی به فعالیت خود ادامه دهد. 
    مه یر در این نامه اینطور نوشت: شخصا برنامه ام این است که در یاهو بمانم. یاهو را دوست دارم و به همه شما ایمان دارم. برایم خیلی مهم است که در فصل آتی فعالیت های شرکت نیز حضور داشته باشم. یاهو شرکتی است که دنیا را تغییر داد. تا پیش از آن، اینترنت یک پروژه تحقیقاتی دولتی بود. یاهو بود که بر محبوبیت فضای وب، ایمیل، سرچ، رسانه های آنی و مواردی از این دست افزود.
    آنچه ما را از مابقی شرکت ها جدا می کند، تلاش های مان برای ایجاد جهانی بهتر و نیز شوق و اشتیاق مان برای ارایه محصولات فوق العاده به کاربرانی است که جمعیت شان از یک میلیارد نفر فراتر می رود. شما به راحتی می توانید روح این باور، تعهد و سخت کوشی را در سابقه چندین ساله مان ببینید. ما بر آن بودیم که شرکت را تغییر دهیم و در این راستا پیشرفت های خوبی هم داشتیم. بسیاری از تهدیدات ساختاری در کسب وکارهای وابسته به خود را خنثی کردیم و یاهویی ساختیم که قوی تر، مدرن تر و چابک تر از قبل بود. جمعیت کاربران موبایلی ما با رسیدن به رقم 600 میلیون نفر سه برابر شد. ما همچنین در سال 2011 سرمایه گذاری های قابل توجهی را روی سرویس Mavens (کسب وکار یاهو در زمینه موبایل و ویدیو) انجام دادیم و حالا به نقطه ای رسیدیم که درآمدهای این بخش به رقم 1/6 میلیارد دلار رسیده است. علاوه براین تمام جنبه های محصولات تجاری مان را ساده سازی و مدرنیزه کردیم و به لطف سرویس هایی نظیر Gemini و BrightRoll محصولات تبلیغاتی خود را به میزان قابل توجهی بهبود دادیم. اینها تنها بخش اندکی از کارهای صورت گرفته در یاهو هستند و همه ما خوب می دانیم که رسیدن به این نقطه چه اندازه زمان و انرژی برده است. به خاطر همین سخت کوشی و انعطاف پذیری است که یاهو به فرصت های فوق العاده پیش روی خود واقف است.
    فروش شرکت نه تنها گامی مهم درجهت ارزش آفرینی برای سهامداران است، بلکه فرصتی فوق العاده را پیش رویمان قرار می دهد تا محصولات بیشتری را در آینده ارایه کنیم و تلاش مان را در حوزه موبایل، ویدیو، تبلیغات و رسانه های اجتماعی تقویت کنیم. ورایزن به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های مخابراتی دنیا درها را برای تحقق این فرصت ها به رویمان گشوده است. این شرکت با بیش از 100 میلیون کاربر موبایلی خود و برخورداری از چشم انداز و دیدگاهی مشترک درباره اهمیت تکنولوژی های موبایل و تبلیغات ویدیویی می تواند هم افزایی و همکاری های خوبی با ما داشته باشد. ورایزن در نظر دارد تا سال 2020 شمار کاربرانش را به رقم 2 میلیارد نفر رسانده و درآمدی 20 میلیارد دلاری داشته باشد، در این راستا هم محصولات و برند یاهو قطعا نقش کلیدی و مرکزی را در دستیابی به این اهداف خواهند داشت. ما با ملحق شدن به AOL و ورایزن می توانیم فعالیت های مان را در زمینه موبایل به میزان چشمگیری افزایش دهیم.
    یقینا این فرآیند استراتژیک ابهامات زیادی را به وجود آورده، اما کارکنان وفادار و پرکار ما تا به اینجا چالش های زیادی را پشت سر گذاشته اند. در نیمه نخست امسال، ما توانستیم به اهداف عملیاتی خود دست پیدا کنیم و حتی کمی جلوتر از برنامه حرکت کنیم. اما جدای از برنامه ها، مسایلی هستند که نمی توان آنها را در محاسبات خود در نظر گرفت؛ برای مثال عشق و علاقه کارکنانی که در بخش محصولات کار می کنند. این تیم علاوه بر اینکه تا به الان محصولات فوق العاده ای را ارایه کرده اند، یاهو را به یکی از موفق ترین و محبوب ترین شرکت ها در دنیا تبدیل کرده اند. حالا شرکتی هستیم که همچنان بر زندگی بالغ بر یک میلیارد نفر اثر می گذاریم. من به تمام دستاوردهای مان می بالم و به این تیم افتخار می کنم. شخصا برنامه ام این است که بمانم. یاهو را دوست دارم و به همه شما ایمان دارم. برای من مهم است که یاهو را در فصل تازه فعالیت هایش ببینم.
    همزمان با نزدیک شدن به زمان عقد این قرارداد در سه ماهه نخست سال 2017، ضرورت دارد که بیش از هر زمان دیگری انسجام خود را حفظ کنیم و در قالب یک تیم جهانی، طرح های استراتژیک خود را تا پایان سال پیش ببریم. ما نیمه نخست امسال را با غرور پشت سر گذاشتیم و به اهداف مان رسیدیم. حالا وظیفه داریم که در دو فصل باقیمانده استقلال یاهو را نگه داریم. یاهو شرکتی است که دنیا را تغییر داد و وظیفه ماست که حتی در مقیاسی بزرگ تر و با همراهی ورایزن و AOL به فعالیت های مان ادامه دهیم.
     اگر مه یر برود 54/9 میلیون دلار می گیرد
    تحلیلگران پیش بینی می کنند که حتی اگر مه یر تصمیم گرفته باشد که از یاهو نرود، ممکن است تصمیم گیری در این رابطه به او بستگی نداشته باشد. به گفته منابع مختلف، احتمالا مه یر شش تا نه ماه پس از انعقاد رسمی قرارداد، یاهو را ترک خواهد کرد. همچنین به گزارش نیویورک تایمز در روز یکشنبه، انتظار نمی رود که مه یر به ورایزون بپیوندد. البته اگر مه یر اخراج شود، «چتر نجات طلایی» او ممکن است بخشی از یاس و ناراحتی او را از بابت اخراجش جبران کند.
    براساس اطلاعات موجود در بایگانی یاهو در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، چنانچه مه یر از یاهو اخراج شود، یک بسته پایان خدمت به ارزش 54/9 میلیون دلار به او تعلق خواهد گرفت. این سناریو تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که تغییر در کنترل (مالک جدید) و یک خاتمه خدمت (اخراج مه یر) صورت گیرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :