آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 185607
تاریخ انتشار : 12 تیر 1395 10:45
تعداد بازدید : 3015

پرسشی مهم برای متقاضیان خرید گوشی

بیشترین میزان خرابی مربوط به کدام گوشی هاست؟

هنگام خرید گوشی، غیر از انتخاب برند و مدل، تعداد مگاپیکسل دوربین، نوع پردازنده، بزرگی و رزولوشن صفحه نمایش، وزن و ضخامت و بسیاری آیتم های دیگر برای کاربران مهم است، اما اکثر افراد پرس و جو می کنند تا گوشی هوشمندی را انتخاب کنند که علاوه بر شهرت و خوشنامی برند، کمتر زیر دست تعمیرکاران بیفتند.


ساحره چمنی
به همین جهت، در این گزارش به بیشترین آمار خرابی گوشی های هوشمندی می پردازیم که این روزها در بازار وجود دارد.
برای این منظور سراغ فروشندگان و تعمیرکاران بازار رفتیم تا ببینیم کدامیک از گوشی ها بیشترین میزان خرابی را دارند. 
فروشندگان می گویند معمولا گوشی هایی که پرفروش تر هستند، طبیعتا خرابی بیشتری دارند که البته منطقی است اما یک سری از گوشی ها به دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری مشکل دارند که در برخی مواقع با آپدیت های نرم افزاری مشکل حل می شود اما برخی دیگر که معمولا شامل نسخه اول از گوشی هاست یا پردازنده جدیدی بر آنها قرار گرفته یا از قابلیت جدیدی برخوردارند که پیش تر روی هیچ گوشی آزمایش نشده، با مشکلات جدی روبه رو می شوند.
به گزارش تعمیرکاران بازار، گوشی های HTC  بیشترین میزان خرابی را در میان گوشی ها دارند. این گوشی ها عموما به لحاظ CPU دچار مشکل می شوند و از آنجا که پردازنده قلب هر گوشی است، پس از سوختن CPU گوشی غیرقابل استفاده شده و قابل تعمیر نیست. 
یکی از گوشی های قدیمی اچ تی سی که بیشترین میزان خرابی را در بخش سی پی یو داشت، One X بود. البته این گوشی اولین بار سال 2012 تولید شد اما هنوز هم بسیاری از کاربران از این مدل گوشی استفاده می کنند. گوشی اکثر کاربران بعد از مدتی ناگهان خاموش شده و روشن نمی شد که پس از مراجعه به تعمیرکاران متوجه می شدند که پردازنده گوشی سوخته و قابل تعمیر نبود.
از سوی دیگر بسیاری از گوشی های اچ تی سی از بخش آی سی تغذیه دچار مشکل می شوند. به گفته تعمیرکاران بازار، آی سی تغذیه نقش جعبه تقسیم را در گوشی های هوشمند بازی می کند و زمانی که برق وارد گوشی می شود، این بخش نقش هدایت برق را به قسمت های مختلف گوشی دارد. بر این اساس اکثر گوشی های اچ تی سی در این بخش دچار مشکل شده و آی سی تغذیه آنها می سوزد.
در گوشی های قدیمی سامسونگ همچون گلکسی S3 و S4 هم آی سی هارد دچار مشکل می شد که بعدها با به روزرسانی نرم افزاری مشکل حل می شد.
بر اساس این گزارش، گوشی های سونی هم از جمله دستگاه هایی هستند که آمار خرابی زیادی دارند. گوشی های این برند به دلیل قابلیت ضدآبی که دارند، کاربران تصور می کنند که می توانند از این گوشی ها در هر جایی مثل استخر و دریا استفاده کنند و معمولا این گوشی ها را در هر محیطی آزمایش می کنند تا میزان مقاومت آنها را در برابر نفوذ آب بسنجند. این در حالی است که سطح آب خوردگی گوشی ها محدود است، بر این اساس گوشی ها آسیب می بینند.
در میان گوشی های هوواوی نیز بیشترین میزان خرابی مربوط به هارد و آی سی تغذیه است که مشکل این گوشی ها نیز با به روزرسانی نرم افزاری یا تعویض قطعات حل می شود.
براساس گزارش فعالان بازار، برخی از گوشی های سری 6s اپل هم با مشکلات اتصالات وای فای روبه رو می شوند. البته تعمیرکاران می گویند مشکل اتصالات وای فای در گوشی های آیفون به دلیل ناآگاهی کاربران است؛ چراکه در زمان دور شدن از مودم، اگرچه علامت وای فای همچنان در بخش بالایی دستگاه نمایش داده می شود، اما این به معنی دسترسی به اینترنت نیست. اگر کاربر به شکل دستی قابلیت سوییچ از وای فای به شبکه دیتای گوشی را فعال کرده باشد، در صورت دور شدن از مودم، دستگاه به شکل خودکار به اینترنت سیم کارت سوییچ می کند، در غیر این صورت اگرچه علامت وای فای نمایش داده می شود، اما امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد که این موضوع باعث شده بسیاری از کاربران تصور کنند مشکل از دستگاه آیفون شان است. 
با همه این اوصاف کمترین میزان خرابی گوشی ها مربوط به آیفون های اپل است و کاربران این مدل گوشی ها کمتر با مشکل روبه رو می شوند و بیشترین میزان خرابی گوشی مربوط به بخش سخت افزاری و آسیب دیدن گوشی بر اثر ضربه خوردن، شکستن ال سی دی یا آب خوردگی است. 
همچنین گوشی های سامسونگ هم آمار خرابی کمی دارند و کاربران این مدل گوشی ها به خصوص گوشی های سری A، J و S کمتر دچار مشکل می شوند یا اگر مشکلاتی برای این گوشی ها به وجود بیاید، بیشتر سخت افزاری و ضربه یا آب خوردگی است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :