آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 184769
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1395 10:50
تعداد بازدید : 708

تراکنش های مالی رهگیری می شود

یکی از مشکلاتی که همواره مدیران مالی سازمان ها در پرداخت های الکترونیکی مشتریان خود با آن مواجه هستند، ردیابی و پیگیری پرداخت های آن ها است که نهایتا باعث اختلاف حساب های میلیاردی در صورت های مالی این شرکت ها و سازمان ها می شود. این در حالیست که رسيدگي به وضعيت اين اختلاف حساب ها و تراكنش هاي مربوط، زمان زیادی را از بخش هاي مالي و حسابداري سازمان ها به خود اختصاص داده است.

فناوران - فناوري هاي نوين در حوزه بانكي كه از يك دهه گذشته به سرعت توسعه يافته و زمينه را برای ايجاد كسب و كارهاي نوين فراهم كرده، علاوه بر مزایا، بنگاه هاي اقتصادي را با مشكلات جديدي روبرو كرده است و گاها  باعث شده سازمان ها استفاده از روش هاي سنتي را بر روش هاي نوين ترجيح بدهند. اما از سوی دیگر، موج فناوري هاي نوين به گونه اي در حال پيشروي است كه همراه نشدن با این موج، مي تواند خروج از بازار رقابت را به دنبال داشته باشد.
سازماني را تصور كنيد كه روزانه با مراجعان و مشتريان بسياري سر و كار دارد و هر يك بايد به دليل دریافت خدمات يا خريدي كه  انجام مي دهند مبلغي را غيرحضوري به حساب سازمان واريز كنند، مشكل اینجاست که مشخص نيست واريزهاي صورت گرفته از طرف كدام مشتري است و در نهایت سازمان ها شاهد بروز اختلاف حساب در صورت هاي مالي خود می شوند. شرکت های فعال در حوزه پرداخت ایران باید به فکر ارایه نرم افزارهایی در این حوزه باشند و خبرها هم حالی از آن که تلاش هایی در این زمینه در حال انجام است. بر اساس اخبار منتشر شده يك شركت ايراني سرويسي را ايجاد كرده است تا پرداخت های مدت دار و دوره ایی مانند اقساط و ... به وسیله شناسه قبض و شناسه پرداخت انجام شود و سازمان ها بتوانند واریز کننده وجه را براحتی رهگیری کنند. فرهنگ فرزان، کارشناس حوزه پرداخت و   قائم مقام توسعه كسب و كار اتيك با بيان اينكه در طرح سیناپس به دنبال آن هستیم که پرداخت ها را به پرداخت های شناسه دار تبدیل کنیم، تاكيد كرد: یکی از معضلاتی که در  تراکنش کارت به کارت وجود دارد این است که مشخص نیست چه کسی پول را به حساب واریز کرده است و اکنون مجموعه ها و بنگاه های اقتصادی وجود دارند که به همین دلیل، در حساب های خود مغایرت و اختلاف هاي ميلياردي دارند.
وی افزود: اتيك با راه اندازی اين سرويس، به عنوان حلقه واسط بين سازمان و مشتري، خدمت ارائه می دهد. در واقع سيناپس كاري انجام 
مي دهد كه اكنون شاپرك با پذيرنده ها انجام مي دهد. شاپرک با سازمان، مشتري نهايي و بانك در ارتباط است، به صورت روزانه به کارفرما گزارش می دهد و تمامی مبالغ را حداكثر طي 24 تا 48 ساعت، تسويه مي كند. 
فرزان در توضیح مزایای استفاده از این سرویس برای سازمان ها گفت: استفاده از اين سرويس كاهش هزينه مذاكره با پذيرندگان قبوض، در اختيار داشتن شبكه گسترده پرداخت، تقسيط، شناسايي فرد پرداخت كننده قبوض، پرداخت از طريق تمامي درگاه هاي پرداخت الكترونيكي، مديريت و ارائه يكپارچه اطلاعات را براي سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي فراهم مي كند. در واقع سازمان ها می توانند پرداخت های مشتریان خود را مدیریت و از طریق گزارش هایی که سیناپس فراهم می آورد، کلیه  پرداخت ها را ردیابی کنند. به گفته او، سازمان های متقاضی (صندوق های قرض الحسنه، فروشگاه ها و ...) از سيناپس مي توانند برای هر یک از پرداخت ها، شناسه قبض و شناسه پرداخت را در قالب یک قبض در اختیار مشتریان خود قرار دهند. فرزان مزیت های سیناپس برای مشتری نهایی (مصرف کننده) را چنین برشمرد: عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ها، عدم التزام به ثبت در دفترچه اقساط و سهولت پرداخت (همانند قبوض خدمات شهری) برخی مزیت ها برای مشتریان نهایی است.
قائم مقام توسعه كسب و كار اتيك در ادامه گفت: البته با راه اندازي پرتال سيناپس، اشخاص هم می توانند مستقل از سازمان، از این محصول استفاده کنند. اين سيستم زير مجموعه حوزه بزرگتري است كه در دنيا با عنوان
 EBPP (ELECTRONIC BILL PRESENT & PAYMENT)شناخته مي شود و همه مسائل مربوط به پرداخت قبوض را در بر مي گيرد.
او تاکید کرد سيناپس مغايرتي با موبايل بانك، اينترنت بانك و پرداخت از طريق ساير درگاه هاي بانكي ندارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :