fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 184398
    تاریخ انتشار : 24 خرداد 1395 11:3
    تعداد بازدید : 693

    سایت‌های تبلیغ‌کننده در خارج از کشور میزبانی می‌شوند

    انتقاد از گسترش پیامک های مستهجن و ویژه بزرگسالان

    این روزها برخی مشترکان تلفن همراه از دریافت پیامک هایی با مضمون تبلیغات غیراخلاقی آن هم با شماره های شخصی گلایه هایی را مطرح می کنند.

    ایسنا - پیش از این مشترکان پیامک های مختلف تبلیغاتی و ارزش افزوده را دریافت می کردند، اما پس از مدتی با ابلاغ مصوبه ۱۴۷ سازمان تنظیم مقررات تمام اپراتورها موظف شدند پیش از ارسال پیامک های انبوه در خصوص محتوای آنها از مراجع ذیصلاحی مانند وزارت ارشاد و یا در مورد محصولات پزشکی، وزارت بهداشت تاییدیه لازم را دریافت کرده و سپس اقدام به ارسال پیامک کنند.
    فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات در توضیح بیشتر این مطلب گفت: پس از مدتی نیز سامانه ۸۰۰ راه اندازی شد تا با راه اندازی آن امکانی ایجاد شود که مشترکان تمام اپراتورها بتوانند از طریق تماس با یک شماره ثابت و واحد عدم علاقه مندی خود به دریافت پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده را اعلام کنند.
    فلاح جوشقانی همچنین عنوان کرد: براین اساس در مدتی نه چندان طولانی از میان مشترکان هر اپراتور حداقل سه تا چهار میلیون نفر درخواست حذف این پیامک ها را ارسال کردند و بدین ترتیب جلوی بخشی از تبلیغات موبایلی گرفته شد.
    سرپرست معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات افزود: براین اساس پدیده ای رواج گرفت که البته این پدیده هم قبلا وجود داشت اما این پدیده با قطع پیامک های تبلیغاتی شدت گرفت و بدین ترتیب عده ای اقدام به ارسال پیامک های مختلف با شماره های شخصی کردند که در این میان دایره محتوایی این تبلیغات از مواردی مانند تور کشورهای مختلف تا تبلیغ محصولات جنسی گسترده است.
    وی با بیان اینکه در این شیوه عده ای تعدادی از مشترکان تلفن همراه را به طور اتفاقی انتخاب کرده و پیامک های خود را به جای شماره های ارسال پیامک انبوه با شماره های شخصی ارسال می کنند، گفت: برای مقابله با این موضوع ما از اپراتورهای مختلف خواسته ایم در صورتی که این شرکت ها با اپراتور فعالیت و یا ارتباط کاری داشته و به عنوان مثال از دیتابیس اپراتور استفاده می کنند هرچه سریع تر این ارتباط قطع شود، اما زمانی که ارسال این پیامک ها به شیوه ی شخصی صورت بگیرد، اپراتور یا سازمان تنظیم مقررات قادر به بررسی محتوای پیامک ها و نظارت محتوایی بر آنها نبوده و نمی تواند در این عرصه ورود کند. فلاح همچنین متذکر شد: البته براساس پروانه ای که برای اپراتورها صادر شده نحوه ی رسیدگی به تخلفات دیده شده است، اما با توجه به لزوم رعایت حقوق شهروندی اپراتور در موارد شخصی نمی تواند محتوای پیامک های مشترکان خود را رصد کند، برهمین اساس اگر در این حوزه تخلفی صورت می گیرد، لازم است این مساله از سوی مراجع قضایی مربوطه پیگیری شود. سرپرست معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که در زمان اجرای طرح احراز هویت مشترکان موبایل اینگونه عنوان شده بود که هدف اصلی این طرح جلوگیری از انجام جرائم با شماره های تلفن همراه است، حال چگونه همچنان در این فضا تخلفاتی صورت می گیرد و امکان مقابله با آن وجود ندارد، گفت: اجرای طرح احراز هویت با اهداف مختلفی دنبال شد تا به عنوان مثال موضوعاتی مانند تطبیق سن مالک با قوانین مالکیت سیم کارت و یا هویت مالک قابل شناسایی و تشخیص باشد. فلاح ادامه داد: با این وجود همچنان در موارد متعدد شاهدیم با سیم کارت هایی که احراز هویت نشده و یا هویت جعلی دارند، تخلفات متعددی صورت می گیرد. برهمین اساس همچنان به مردم تاکید داریم که با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات از طریق سامانه در نظر گرفته شده تعداد سیم کارت هایی که به نام آنها ثبت شده را مورد بررسی قرار دهند که اگر سیم کارتی به نام آنها ثبت شده که از آن اطلاع ندارند، پیش از انجام سوء استفاده های احتمالی آن را حذف کنند. وی در پایان درباره برخی سایت ها که در قالب این پیامک ها آدرس آنها داده می شود نیز تاکید کرد: اغلب این سایت ها در خارج از ایران مدیریت و طراحی شده اند و در داخل کشور مدیریت نمی شوند و حتی از دامنه های ir. که خاص سایت های ایرانی است نیز بهره نمی گیرند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :