fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 183450
    تاریخ انتشار : 10 خرداد 1395 10:41
    تعداد بازدید : 619

    افزایش نرخ های مخابراتی نهایی نشد

    دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در جلسه دیروز کمیسیون مدل های مختلف تعیین تعرفه تلفن ثابت مورد بررسی قرار گرفت؛ اما هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.

    فناوران- علی اصغر عمیدیان گفت: ابعاد مختلف تغییر تعرفه تلفن ثابت در جلسه دیروز کمیسیون مطرح شد، اما با توجه به اهمیت موضوع تعرفه و ضرورت بررسی همه جانبه قرار شد در جلسه فوق العاده بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با حضور مسوولان شرکت مخابرات ایران برگزار می شود، راجع به آن بررسی بیشتر صورت گرفته و تصمیم گیری شود. 
    احمد معتمدی، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز دراین باره به خبرگزاری مهر گفت: موضوع تغییر نرخ های مخابراتی با توجه به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شد اما کمیسیون به جمع بندی نهایی برای نرخ های جدید نرسید. 
    وی با بیان اینکه پیشنهادهای متنوع با توجه به اثرگذاری نرخ های مخابراتی باید مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: نباید تصمیم برای تغییر تعرفه ها با عجله همراه باشد. 
    عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در این جلسه نرخ های پیشنهاد مدنظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران و حتی اعضای کمیسیون به بحث گذاشته شد اما برای بررسی بیشتر به جلسه آینده این کمیسیون ارجاع داده شد.
    شرکت مخابرات ایران طی درخواست خود به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد افزایش آبونمان تلفن ثابت و نیز قیمت خط تلفن از ۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان را ارایه داده است.
     بررسی قیمت های جدید بر پایه خدمات جدید
    با این حال رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مخابرات باید منوی ارایه خدمات به مردم ارایه دهد، در گفت وگو با تسنیم افزود: مجموعه ای از سه فاکتور را جهت تدوین نرخ های جدید تلفن ثابت در نظر می گیریم. علی اصغر عمیدیان دوره گذشته مخابرات را مانند قفلی بر حوزه دسترسی های ارتباطی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای  خسروی در شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت های این حوزه را تا شش برابر افزایش داده بود، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم مصوبه کرد تا شرکت مخابرات ایران با ارایه برنامه توسعه ای منطبق با سرمایه گذاری های از پیش انجام شده، امکان تعدیل تعرفه های ارتباطی را داشته باشد. وی با بیان اینکه هدف از چنین الزامی توسعه بخش مخابرات کشور بود، درباره تعدیل تعرفه تلفن ثابت گفت: افزایش تعرفه های ارتباطی معقول و منطقی خواهد بود و به نحوی صورت می گیرد که برنامه های توسعه ای این شرکت عمل شود. عمیدیان در پاسخ به این سوال که آیا این برنامه توسعه ای همان برنامه دوره قبل هیات مدیره مخابرات است، گفت: خیر؛ منظور برنامه ای است که با نظر ما اصلاح شد. تاکید ما این بود که درصدی از درآمدهای تلفن ثابت از طریق ارایه خدمات ارزش افزوده محقق شود.
    معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه نباید تنها از محل یک خط تلفن ثابت از مردم پول زیاد دریافت کرد، گفت: به شرکت مخابرات ایران گفته بودیم که اگر توسعه با فناوری های مورد نیاز را انجام دهند و سرویس ارزش افزوده ایجاد کنند، اجازه افزایش تعرفه را به آنها می دهیم. عمیدیان تصریح کرد: ساده ترین کاری که در ارتباط با تعدیل تعرفه های تلفن ثابت می توانستیم انجام دهیم، این بود که نرخ های 30 و 330 ریال برای ارتباطات درون استانی و بین استانی را به ارقام بالاتری می رساندیم. وی ادامه داد: اما در حال حاضر مجموعه ای از سه فاکتور آبونمان، حق اتصال و تعرفه متناظر با خدمات و سرویس ها را ملاک تدوین نرخ های جدید ارتباطی در این حوزه قرار داده ایم.
    او معتقد است با توجه به اینکه ارایه همه نوع خدمات تلفن ثابت در تمامی شهرها به شکل یکسان نیست، باید مدلی فعال و داینامیک جهت تدوین تعرفه ها و توسعه برنامه های این شرکت در نظر گرفت.
    عمیدیان درباره نحوه اجرای چنین الگویی که می تواند در عمل بسیار پیچیده باشد، گفت: بازه زمانی مشخصی برای عملیاتی شدن در نظر می گیریم تا اگر در اجرا موفق بودند، ادامه دهند در غیر این صورت جلوی اجرا گرفته می شود.
    وی افزود: قطعا تعرفه هایی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می شود همسو با برنامه های توسعه ای کشور است. در دوره قبل هیات مدیره مخابرات هم آماده ارایه و تدوین تعرفه های ارتباطی بودیم اما برنامه توسعه ای نیاوردند. 
    رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر با تاکید بر اینکه دولت سرمایه گذاری عظیمی در بخش Core و Edge انجام داده که باید به بخش Aggregation و Access نیز منتقل شود، اظهار کرد: اینترانت استانی دست مخابرات است و با فرض اینکه تمامی سرمایه گذاری های لازم تا مرحله Edge صورت گرفته باشد اما مخابرات توسعه نیافته باشد، تمامی سرویس ها و اپلیکیشن ها قبل از رسیدن به منازل مردم با در بسته مواجه می شود.
    وی در پایان گفت: مخابرات باید به سمتی برود که منوی ارایه خدمات در اختیار مردم قرار دهد و مردم حق انتخاب داشته باشند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :