fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 183279
    تاریخ انتشار : 8 خرداد 1395 11:17
    تعداد بازدید : 1016

    چگونه تصمیم بهتری بگیریم؟

    مدیران ناچارند تصمیم های زیادی بگیرند. اما برای رسیدن به تصمیم های مطلوب چه باید کرد؟ ما می توانیم با تهیه یک فهرست، انتخاب هایی موثر و نتایج بهتری داشته باشیم. فهرستی شبیه این فهرست:

    www .hbr.org
    1-پنج هدف شرکت را بنویسیم که احتیاج به تصمیم های ضربتی دارند. این نوشتن به ما کمک می کند تا در دام توجیه نیفتاده و آنها را به بعد موکول نکنیم.
    2-برای هریک از آنها حداقل سه تصمیم واقع بینانه بگیریم و بنویسیم.
    3-مهمترین اطلاعاتی که ممکن است فراموش کنیم را بنویسیم.
    4-اثرتصمیمات مان از هم اکنون تا یک سال آینده را پیش بینی کنیم و بنویسیم.
    5- به دیدگاه های مختلف در مورد تصمیمات مان گوش کنیم، تا پیش داوری، جبهه گیری و تعصبات مان کاهش پیدا کند.
    6- بعد ازاینکه درتیم مان آنها را مطرح کردیم، بنویسیم که چه تصمیمی گرفته شد. همچنین بنویسیم که تیم چرا و چقدر از تصمیم حمایت می کند. این امر موجب افزایش الزام و تعهد شده و به ما کمک می کند تا نتایج را براساس آنها محاسبه کنیم.
    7- در همین حال برنامه ریزی کنیم تا در دوره ای یک یا دو ماهه اصلاحات لازم در مورد هریک از تصمیم ها را 
    انجام دهیم.


    hbr
    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :