آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 18255
تاریخ انتشار : 29 آبان 1391 10:5
تعداد بازدید : 615

کاهش محبوبیت محصولات الکترونیک ژاپن

تا چند سال قبل تلویزیون، نمایشگر و دستگاه های پخش موسیقی دیجیتال ژاپنی از بیشترین محبوبیت برخوردار بودند، اما این روند رو به پایان است.

خبرگزاری فارس- کاهش محبوبیت محصولات الکترونیک ژاپنی در بازارهای جهانی این روزها شرایط برای شرکت‌های الکترونیک شناخته شده ژاپنی مانند سونی، پاناسونیک و شارپ مساعد نیست و این شرکت‌ها دیگر نام‌های تجاری برتر بازار کالاهای الکترونیک محسوب نمی‌شوند.
تا یک دهه قبل این شرکت‌ها بازار محصولات الکترونیک و لوازم خانگی دیجیتال را در قبضه کامل خود داشتند، با قیمت‌های بیشتری نسبت به محصولات رقیب عرضه می‌شدند تا بر کیفیت آنها تاکید شود و مردم هم به خرید این محصولات رغبت نشان می‌دادند.
اما بررسی‌های فارستر نشان می‌دهد سونی، شارپ و پاناسونیک این روزها با نزول سود و درآمد مواجه هستند و برخی از آنها هم به علت مشکلات مدیریتی حال و روز خوشی ندارند. حتی این احتمال به طور جدی مطرح است که پاناسونیک از تولید تلویزیون‌های بزرگ دست بکشد.
این وضعیت بر کسب و کار شرکت‌های بزرگ فناوری دیگر نیز تاثیر گذاشته و نشان دهنده پایان یک عصر تلقی می‌شود. در مقابل برخی شرکت‌های کره‌ای که تا 10 سال قبل تنها در حاشیه بازار محصولات الکترونیک حضور داشته و با سودهای جزیی خود خوشحال بودند این روزها به رقبای جدی ژاپنی‌ها محسوب شده‌اند.
کارشناسان علت اصلی این عقب‌ماندگی را بی‌توجهی شرکت‌های ژاپنی به روند تحولات دنیای آی سی تی و الکترونیک و بازارهای نوظهور رسانه‌های دیجیتال، وسایل همراه، برنامه‌های همراه، اینترنت و بازی‌های ویدیویی دانسته‌اند. البته عواملی مانند ارزش فزاینده ین ژاپن که باعث می‌شد کالاهای صادراتی ژاپن روز به روز گران‌تر شوند هم در این مساله بی‌تاثیر نبوده است. این روزها برخی شرکت‌های ژاپنی مانند جی وی سی، هیتاچی، فوجیتسو، توشیبا، NEC و پایونیر تقریبا به طور کامل از بازار تلویزیون خارج شده‌اند و شرکت‌های باقی مانده هم حال و روز خوشی ندارند. در مقابل کره‌ای‌ها با پیوند زدن تلویزیون به اینترنت، رسانه‌های تعاملی و بازی‌های ویدیویی بازار را قبضه کرده‌اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :