fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 18198
    تاریخ انتشار : 28 آبان 1391 10:3
    تعداد بازدید : 648

    رشد 16/6 درصدی بازار نرم افزارهای کسب و کار در ترکیه

    موسسه پژوهش های بین المللی (آی دی سی) اعلام کرده است که بازار نرم افزارهای کسب و کار در کشور ترکیه در سال 2011 با 6/16 درصد رشد به رقم 91/138 میلیون دلار رسیده است.

    همکاران سیستم- سال گذشته بازار نرم‌افزارهای کسب و کار در ترکیه بر حسب دلار آمریکا 6/16 درصد و بر حسب واحد پول ملی این کشور، لیره حدود 29 درصد رشد داشته است. آی دی سی علت رشد بازار این نرم‌افزار‌ها در ترکیه را سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کارخانجات تولیدی، واحدهای فروش و ارتباطات راه دور اعلام کرده است.
    این موسسه پژوهشی همچنین پیش‌بینی کرده است که بازار این نرم‌افزار‌ها در ترکیه تا پایان سال 2016 میلادی با احتساب 2/12 درصد نرخ رشد سالانه به رقم 54/246 میلیون دلار برسد.
    بر اساس این گزارش، نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی (ERM) در این کشور 7/43 درصد از بازار نرم‌افزارهای کسب و کار در ترکیه را از آن خود کرده‌اند و از این نظر بیشترین درآمدهای این بازار نصیب شرکت‌های عرضه‌کننده شده است. نرم‌افزارهای تحلیل تجاری با سهمی 6/17 درصدی و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با 2/13 درصدی نیز از این نظر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نرم‌افزارهای مدیریت زنجیره تامین و نرم‌افزارهای ساخت و عملیات (OMA) نیز سهم قابل توجهی از درآمدهای این بازار را تولید کرده‌اند. سهم این دو بخش از بازار نرم‌افزارهای کسب و کار ترکیه در سال 2011 به ترتیب 2/13 درصد و 4/9 درصد بوده است.
    تحلیلگران آی دی سی انتظار دارند نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری و هوشمندی تجاری در سال 2012 جزو پررشد‌ترین بخش‌های بازار راهکارهای کسب و کار در این کشور باشد.
    آی دی سی شرکت‌های سپ، اوراکل، لوگو، مایکروسافت و نت سیس را از جمله بر‌ترین عرضه‌کنندگان راهکار‌ها و نرم‌افزارهای کسب و کار در ترکیه معرفی کرده است. بیش از یک سوم کل بازار این نرم‌افزار‌ها در اختیار این پنج شرکت است. در گزارش این موسسه بین‌المللی، کارخانجات و واحدهای تولیدی ترکیه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نرم‌افزارهای کسب و کار در ترکیه به شمار می‌رود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :