fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 181485
    تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1395 10:57
    تعداد بازدید : 648

    مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی:

    خدمات رایگان بانکداری الکترونیکی دیگر بی معنی است

    مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه هم اکنون با مصوبه بانک مرکزی هزینه تراکنش پوزها از بانکی که پول به حساب آن منتقل شده، دریافت می شود، گفت: اما شبکه های پرداخت بین المللی مدل های کسب و کار و کارمزدی تغییر خواهد کرد.

    فارس- داود محمد بیگی با بیان اقدام برخی بانک ها برای اعمال محدودیت در تراکنش های شبکه پایانه های فروش گفت: بانک مرکزی سال گذشته تصمیم گرفت هزینه تراکنش از طریق پایانه های فروش از بانک پذیرنده  دریافت شود.
    وی با بیان اینکه دلیل اصلی تصمیم این بود که در تراکنش های خرید آن بانکی که بیشترین انتفاع را از این تراکنش می برد هزینه را بپردازد زیرا تا قبل از این تصمیم هزینه این تراکنش را بانک صادرکننده کارت پرداخت می کرد، گفت: این تصمیم با هدف ایجاد انطباق با استاندارد های بین المللی بود. مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: اعمال محدودیت در تعداد تراکنش های هر کارت به صورت مستقیم ارتباطی با تصمیم بانک مرکزی ندارد اما ممکن است ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.وی افزود: اعمال محدودیت دلایل متعددی می تواند داشته باشد که از آن جمله می توان به محدودیت های زیرساختی اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل اتخاذ این تصمیم بحث امنیت است زیرا در صورت مفقود شدن کارت مشتریان با اعمال محدودیت از احتمال متضرر شدن بیشتر جلوگیری می شود. محمدبیگی با بیان اینکه اینگونه تصمیمات در حوزه اختیارات بانک ها است، گفت: بانک مرکزی کارگروهی به منظور بررسی و رصد عملکرد بانک ها در حوزه بانکداری الکترونیکی و نظام های پرداخت دارد تا محدودیت ها یا چارچوب هایی که بانک ها در نظر می گیرند موجب ایجاد مانع برای مشتریان نشود. مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه سال 95 و 96 قطعاً در حوزه پرداخت تحولات قابل توجهی رخ خواهد داد، گفت: ارتباط بین الملل در حوزه پرداخت امسال و سال آینده توسعه می یابد و قطعاً با ورود شبکه های پرداخت بین المللی مدل های کسب و کار و کارمزدی تغییر خواهد کرد زیرا شبکه های بین المللی هیچگاه خدمات خود را به صورت رایگان به مشتری ارایه نخواهند کرد. وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال این است که تا جایی که ممکن است هزینه های تراکنش ها را کاهش دهد اما این به معنای رایگان شدن خدمات الکترونیکی نیست، گفت: بهبود کیفیت ارایه خدمات یکی از محورهایی است که در سال 95 شرکت ها و بانک ها باید مورد توجه قرارداده و در راستای آن حرکت کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :