fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 181262
    تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1395 10:37
    تعداد بازدید : 731

    دم خروس بیرون زد!

    م.ر.بهنام رئوف- آغاز کار دولت یازدهم برای مخابرات ایران، آغاز اختلافات این شرکت با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. محمود واعظی از سه سال پیش تا همین دو روز پیش بارها و بارها تاکید کرده بود که به جهت حمایت از حقوق کاربران جلوی افزایش تعرفه های مخابراتی را می گیرد. او حتی بارها در برابر انتقادات خبرنگار از این تصمیم شبه سیاسی، آن ها را متهم به حمایت از شرکت های خصوصی در برابر آحاد مردم می کرد.

    او در برابر این انتقادات اینگونه می گفت: متأسفم برخی به جای اینکه دنبال حقوق مردم باشند به فکر افزایش تعرفه مخابرات می روند؛ شما باید از من تشکر کنید که برخلاف افزایش قیمت تمامی بخش ها اما افزایش تعرفه تلفن را منوط به برنامه توسعه ای کرده ام.
    واعظی در مرداد ماه سال گذشته گفته بود که ارزان کردن تعرفه های تلفن ثابت، همراه و اینترنت از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و هرگز از این امر کوتاه نمی آییم. قرار نیست این شرکت ها هزینه های خود را از جیب مردم تامین کنند در حالی که افزایش تعرفه ها نیز باید منطقی و معمول باشد چراکه سیاست دولت یازدهم سیاست کنترل قیمت ها و تعرفه ها است.او در جایی دیگر مشکلات مخابرات را نه تعرفه ای، بلکه مدیریتی دانسته بود و شیوه مدیریت در این شرکت را عامل اصلی کاهش درآمدها و توسعه نیافتگی آن ذکر کرده بود و البته در عین حال گفته بود تنها به شرطی حاضر به افزایش تعرفه است که این شرکت برنامه مدون توسعه ای برای خود داشته باشد. 
    این گفته ها در حالی بیان می شد که از 6 سال پیش و همزمان با بحث هدفمندسازی یارانه ها، هزینه انرژی و جاری بسیاری از بخش های صنعتی و اقتصادی کشور در کنار افزایش سالانه حقوق کارکنان افزایش یافته بود و تنها مخابرات بود که هیچگونه افزایش تعرفه ای در این سال ها نداشته است. بر اساس اعلام مسوولان، این شرکت در 6 سال گذشته نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه خود در بخش سیار و ثابت سرمایه گذاری کرده بود. اما با این حال وزارت واعظی باز هم اجازه افزایش منطقی تعرفه ها را نمی داد. 
    حال اما گویا این مشکلات حل شده است. برات قنبری، معاون وزیر ارتباطات از دیروز ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را برعهده گرفته و بلافاصله بعد از این انتصاب، محمود واعظی در حاشیه یکی از دیدارهای مرسوم دیپلماتیک خود، گفته است که به نظر می رسد هزینه 30 ریال برای هر دقیقه مكالمه و پرداخت 500 هزار ریال برای خرید یك خط تلفن در شرایط كنونی كم است و باید درباره آن بازنگری شود. اكنون دنبال تغییر این تعرفه ها هستیم تا مخابرات نیز بتواند گام های توسعه ای خود را بهتر بردارد.
    اصلاح منطقی تعرفه های مخابراتی در چند سال گذشته می توانست علاوه بر افزایش سرعت توسعه زیرساخت های این شرکت، سود سهامداران را نیز افزایش دهد. سوالی که اکنون ذهن بسیاری را مشغول ساخته آنست که کندی و عقب ماندگی در توسعه بزرگترین اپراتور ثابت، همراه و اینترنت کشور، مقصر ضرر هنگفت سهامداران و انواع اختلا ل ها در ارایه خدمات مخابرات در اقصا نقاط کشور در چند سال گذشته، چه کسی است؟ 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :