fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 18104
    تاریخ انتشار : 24 آبان 1391 10:34
    تعداد بازدید : 1846

    سرویس های ویژه تلفن ثابت در یک نگاه

    استفاده از خدمات سرویس های ویژه منوط به درخواست مشترک و وجود امکانات فنی مورد نیاز در مراکز مخابراتی است كه این سرویس ها به صاحب امتیاز تلفن یا قائم مقام قانونی وی واگذار می شود.

    ایسنا -  در حال حاضر عمده‌ترین سرویس‌های ویژه قابل ارایه به مشترکان تلفن ثابت که درصورت وجود امکانات فنی در مرکز مخابراتی مربوط در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، به شرح زیر است:
    1) انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (PBX):
    در صورتی که شماره مشترک این سرویس اشغال باشد، فرد تماس‌گیرنده می‌تواند به خطوط دیگر تلفن این مشترک وصل شود.
    2) انتظار مکالمه (Call Waiting):
    در صورت اشغال تلفن مشترک، برای تماس‌گیرنده دوم به جای بوق اشغال، شبه زنگ می‌خورد و مشترک دارای سرویس با زدن روی قلاب تلفن به تماس‌گیرنده دوم وصل می‌شود.
    3) شماره‌‌گیر سریع (ABD Dialing):
    مشترک به جای شماره‌گیری کامل، با تعریف کردن یک شماره کوتاه (کد)، به مخاطب وصل می‌شود.
    4) مکالمه کنفرانس سه نفره (Conference Call):
    مشترک می‌تواند به طور همزمان، با سه مشترک دیگر بصورت کنفرانس مکالمه كند.
    5) انتقال مکالمه (Call Forwarding):
    فعال کردن این سرویس برای مشترک این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت اشغال یا جواب ندادن، تماس‌گیرنده به شماره دیگری که قبلا تعریف شده، هدایت شود و بتواند با مشترک تماس برقرار کند.
    6) کنتور خانگی (Home meter):
    این سرویس امکان بررسی هزینه مکالمه را برای مشترک دارای تلفن‌های کنتوردار فراهم می‌کند.
    7) بیدارباش (Wake up):
    با فعال کردن این سرویس، تلفن طبق زمانی که قبلا برای آن تعریف شده زنگ می‌خورد و مشترک پیام خاصی را می‌شنود.
    گفتنی است، هزینه (آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان ثابت تلفن در صورتحساب مشترکان درج می‌شود. استفاده از سایر سرویس‌های ویژه رایگان است.

    ایسنا -  در حال حاضر عمده‌ترین سرویس‌های ویژه قابل ارایه به مشترکان تلفن ثابت که درصورت وجود امکانات فنی در مرکز مخابراتی مربوط در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، به شرح زیر است:
    1) انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (PBX):
    در صورتی که شماره مشترک این سرویس اشغال باشد، فرد تماس‌گیرنده می‌تواند به خطوط دیگر تلفن این مشترک وصل شود.
    2) انتظار مکالمه (Call Waiting):
    در صورت اشغال تلفن مشترک، برای تماس‌گیرنده دوم به جای بوق اشغال، شبه زنگ می‌خورد و مشترک دارای سرویس با زدن روی قلاب تلفن به تماس‌گیرنده دوم وصل می‌شود.
    3) شماره‌‌گیر سریع (ABD Dialing):
    مشترک به جای شماره‌گیری کامل، با تعریف کردن یک شماره کوتاه (کد)، به مخاطب وصل می‌شود.
    4) مکالمه کنفرانس سه نفره (Conference Call):
    مشترک می‌تواند به طور همزمان، با سه مشترک دیگر بصورت کنفرانس مکالمه كند.
    5) انتقال مکالمه (Call Forwarding):
    فعال کردن این سرویس برای مشترک این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت اشغال یا جواب ندادن، تماس‌گیرنده به شماره دیگری که قبلا تعریف شده، هدایت شود و بتواند با مشترک تماس برقرار کند.
    6) کنتور خانگی (Home meter):
    این سرویس امکان بررسی هزینه مکالمه را برای مشترک دارای تلفن‌های کنتوردار فراهم می‌کند.
    7) بیدارباش (Wake up):
    با فعال کردن این سرویس، تلفن طبق زمانی که قبلا برای آن تعریف شده زنگ می‌خورد و مشترک پیام خاصی را می‌شنود.
    گفتنی است، هزینه (آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان ثابت تلفن در صورتحساب مشترکان درج می‌شود. استفاده از سایر سرویس‌های ویژه رایگان است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :