آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 18006
تاریخ انتشار : 22 آبان 1391 1:2
تعداد بازدید : 643

IDC گزارش کرد:

رشد بازار CRM و راهکارهای کار جمعی

موسسه پژوهشی آی دی سی در گزارشی از رشد بالای بازار نرم افزارهای مجازی سازی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و راهکارهای کار جمعی در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ خبر داده است.

همکاران سیستم- وب‌سایت آی دی سی در گزارشی اعلام کرده بازار نرم‌افزارهای مذکور در شش ماهه نخست امسال با حدود 7/4 درصد رشد به رقم درآمدی ۱۶۷ میلیارد دلار رسیده است. تحلیل‌گران آی دی سی پیش از این پیش‌بینی کرده بودند، سال ۲۰۱۲ آغازگر یک رشد ثابت در بازار این نرم‌افزار‌ها خواهد بود. گزارش آی دی سی نشان می‌دهد بازار این نرم‌افزار‌ها بیش از هر چیز تحت تاثیر روندهای حاکم بر اقتصاد کشورهای اروپای غربی بوده است. در حال حاضر حدود ۲۷ درصد از این بازار جهانی در اختیار این کشور‌هاست. حدود ۴۵ درصد از این بازار نیز در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار دارد. اما تفاوت این دو بازار در این است که در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار کشورهای اروپای غربی شاهد رشد منفی در این بازار بودند اما در آمریکا بازار این نرم‌افزار‌ها رشدی 8/6 درصدی داشته است. بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، مجازی‌سازی و راهکارهای کار جمعی در کشورهای کلمبیا، روسیه، فیلیپین، چین، پرو و زلاندنو از بیشترین نرخ رشد برخوردار بوده است. موسسه آی دی سی در گزارش خود بازار این نرم‌افزار‌ها را به سه بخش تقسیم کرده است. یکی بخش برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 1/5 درصد رشد داشته است. این بخش از بازار بیشتر تحت تاثیر برنامه‌های کاربردی کار جمعی و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است. دو بخش دیگر این بازار که آی دی سی به بررسی آنها پرداخته، عبارت است از بخش توسعه و به کارگیری نرم‌افزار‌ها و بخش زیرساخت‌های سیستمی و نرم‌افزاری. بازار این دو بخش نیز بیش از هر چیز تحت تاثیر رونق بازار نرم‌افزارهای مجازی‌سازی رشد یافته است. بر اساس این گزارش، بخش راهکارهای کار جمعی در مقایسه با دو سال قبل از رشد بسیار بالاتری برخوردار بوده است. فقط بازار نرم‌افزارهای اجتماعی کسب و کار که در سال ۲۰۰۸ حدود سه درصد از کل بازار راهکارهای کار جمعی را به خود اختصاص داده بود، در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ توانسته این سهم را به ۱۱ درصد افزایش دهد. بخش نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری نیز از جمله بخش‌هایی است که رشد بالایی را تجربه کرده است. در این حوزه فقط بازار راهکارهای مرکز تماس از یک رشد یک رقمی برخوردار بوده اما بازار راهکارهایی مثل خدمات مشتری، بازاریابی و فروش به نرخ رشد دو رقمی ۱۲ درصد رسیده‌اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :